het zou leuk zijn als de autobloggers hier wat vaker hun eigen ‘pride and joy’ uploaden…’
Vandaar een update van mijn lancia delta integrale 8V. Vorige winter aangeschaft. Afgelopen zomer door het zwarte woud via de stelvio pas richting Croatie (Pula) gereden. Nu is het tijd voor zijn winterslaapje, dus naar zijn onderkomen gebracht (in een kas) alwaar hij de wintermaanden droog doorbrengt.
BmwMPower zegt
Dat is een erg net wagentje!
Ook toevallig een video? :)
opelsintrafreak zegt
dat is echt een superleuke auto :)
JeanJacque zegt
Erg tof :)
Alwood zegt
prachtige wagen, en een jeugddroom :D die route heb ik ook wel eens gereden, prachtig! Wel jammer dat ze komende maanden binnen moet staan ;) maar zelfs mijn geharde-zweed stuur ik met pijn in mijn maag door de pekel…
integralechubasco zegt
Ja, het liefst zou je er in de wintertijd door de mee sneeuw willen raggen, even naar Spitsbergen op en neer… Maar het is me afgeraden. Het schijnt dat de aluminium remklauwen door het strooizout gaan uitzetten en er blijft zowiezo van die bende achter in de (niet verzinkte) dorpels. ’t Zal bij je Volvo niet zo hard lopen maar bij mij moet je elk jaar wel wat roest bijwerken… :(
integralechubasco zegt
@Mpower
heb ik inderdaad, ook van de stelviopas klim. ga ik even opsnorren…
vla zegt
Ah, die lekkere bak! Foto’s zijn altijd welkom! :P
Waarom in de winter opbergen? Dan komt hij pas tot leven! :D
BmwMPower zegt
Over Delta’s gesproken, uitvoeringen die straatlegaal zijn in een Martini jasje zijn gangsta!
Dat is pas een auto!
integralechubasco zegt
@vla
Ik heb nog wel een paar stalen velgen met winterbandjes liggen (van een fiat barchetta) die er zo op kunnen… en dan zo’n kartonnetje voor de grille want hij zal wel niet warm willen worden…
Als we het huidige kabinet afzetten en verordenen dat er niet meer gestrooid mag worden (of hooguit zand) (is nog goed voor het focking milieu ook) dan mag ie naar buiten… :)
integralechubasco zegt
@mpower
en dan compleet Abarth groep A uitgevoerd… die zijn nu wel een ruggetje of 100 waard… Ik ben nog op zoek naar die 3-delige speedline velgen met zwarte hart waar ze vroeger mee rallyden… niet te krijgen en levensgevaarlijk want ze vergaan…
cheetacars zegt
Zolang het bij dit soort icoontjes blijft heb ik er geen problemen mee. Jammer dat het geen 16V is :P Is dit nog een beetje te houden tegenwoordig? Met onderdelen enzo en überhaupt veel onderhoud nog nodig? Lijkt me schitterend over zo’n weg te gaan met zo’n auto :)
M3rcury zegt
Hmm.. ik wordt liever gespot (is tot nu toe nog niet gelukt)
Maar ik kan uiteraard wel even de Abarth 500 uploaden van de week :)
autoblogger zegt
Het zou inderdaad leuk zijn als de uploaders hier wat vaker hun eigen ‘pride and joy’ uploaden… Autoblogger zelf heeft dat natuurlijk al gedaan: http://www.autojunk.nl/2009/05/bmw-525i-ex-e39 ;)
Ontopic: Mooie auto!
integralechubasco zegt
16Vtjes zijn inderdaad nog net effe een trapje hoger… maar zijn ook meteen kwetsbaarder. Je bent met een integrale aan motorrevisie toe rond de 100.000 kilometer, wil je je krukas niet vervangen. dus de meeste integrales die je ziet hebben hun motorrevisie wel gehad of zijn er aan toe. (laatst met een eigenaar gepraat die 2,5 ton op de teller had staan) Een 16V is veel gevoeliger voor een juiste revisie, de tolerantiewaarden zijn veel kleiner en daardoor zijn ze kwetsbaarder. Voor de prestaties hoef je een 16v niet te nemen want het verschil is niet echt merkbaar, mits standaard alleen ongetunede 16vtjes kom je niet veel tegen. Voor de wegligging weer wel want de 16v heeft duidelijke overstuurneigingen :) terwijl de 8v neutraal is. Onderdelen is sinds zomervakantie moeilijk geworden want verschillende bedrijven (valeo, koppelingen) zijn gestopt/doen moeilijk met het onderdelen produceren… ;)
Vergeleken met een nieuwe sportwagen ben je bij een integrale veel meer betrokken bij het autorijden. Je leert in rap tempo wat het inhoudt om auto te rijden, en te onderhouden. Het is dan ook zeker geen auto die je puur functioneel wilt inzetten… Maar de beleving die je ondergaat kan echt niet beter. Van het stuurgevoel ga je echt een potje janken van geluk. al met al kost het een fortuin in onderhoud als je er veel mee rijdt maar het is wel echt heel, heel speciaal.
integralechubasco zegt
@autoblogger
thnx enne die 525 lijkt verdacht veel op die van holleeder…?
Windhoos zegt
@BmwMPower,
In Harderwijk stond altijd zo’n Martini uitgevoerde Delta, een superstrakke bak!
Polygoon zegt
Een mooie klassieker! Inderdaad spijtig dat je niet met in de winter kan rijden maar je moet er iets voor over hebben.
vizier zegt
Een vriend van mij had vroeger een Lancia garage, man man wat hadden we plezier met die integrales
ZwerverRoodbaard zegt
D’r zit iets op je neus :)
Pressman zegt
Mooie integrale!
Op viva italia staan er elk jaar een rij beauties:
http://s191.photobucket.com/albums/z108/remcow26/Viva%20Italia%202007/
Liever zo’n klassieker dan een nieuw gti :D
Prutsor zegt
Wat is dit voor Italiaanse roest bak.
integralechubasco zegt
@Prutsor: wat je ziet roesten is de binnenkant van je bril, prutsor.