Alfa Romeo 2000 Spider
Een Spider moet je gewoon gereden hebben in je leven, die ervaring is te fijn om voor jezelf te houden.Meer foto's en verhaaltje? Check Klassiekerrally.nl!
Een Spider moet je gewoon gereden hebben in je leven, die ervaring is te fijn om voor jezelf te houden.Meer foto's en verhaaltje? Check Klassiekerrally.nl!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
cheetacars zegt
heb je hem ook gereden dan? :P Mooie spot, echt jammer dat de oude Italianen zo duur in onderhoud zijn, want ze zijn super. Die Triumph ziet er ook goed uit. Dit is toch wel een stukje autogeschiedenis :)
vla zegt
@cheetacars:
Bedankt, en ja! Tijdens mijn vakantiejob. Echt plezant, het Italiaanse design spettert er vanaf!
cheetacars zegt
Nice! verder dan een Audi 80 kom ik niet :P (ja, wel op eigen terrein natuurlijk) Lijkt me prachtig zo’n ding te rijden
vla zegt
@cheetacars:
Goh, ik zal niet liegen tegen je: JA! :D
Maar een Audi 80 is ook niet mis, als je er de schoonheid van weet in te schatten… Uiteindelijk heeft elke auto zijn uniek charme hé. ;)
Aan wat voor andere auto’s geraak je dan nog? :P En hoe gaat dat voor je, dat rijden?
cheetacars zegt
@vla daar kan ik wel in komen, maar ik zie steeds minder charme des te verder je naar het oosten gaat en steeds dichter bij het bouwjaar 2009 komt(uitzonderingen daar gelaten), maar ik heb altijd al meer zwak voor klassiekers gehad. Maar een 80 heeft wel wat vind ik, vooral nu voor mij. Ik heb het geluk een oom te hebben die wat grond om het huis heeft (lange oprit en een paar weilandjes) en hij geeft dan alvast wat rijervaring, gevoel in de koppeling krijgen, achteruit rijden etc, maar ik heb er 1 keer een stukje in een Passat gerden (variant, huidig model, 2.0 TDI) en op een trekker :P Mijn oom zelf heeft nog MGT, leuk spul, misschien krijg ik hem nog eens zover…. :P Het autorijden gaat mee nog goed af, geen schade, geen kapotte koplingen of overhitte motoren, maar bij jou dan? Lukt het autorijden en dan vooral in zo’n oudje? En heb je er al meer onder de kont gehad? :)
vla zegt
@cheetacars:
Ah, zo lang je reactie over het hoofd gezien. Daar komt verandering in! :D
Een 80 heeft een vreemde soort charme, hé? :P Net als een Volkswagen Golf III of een oude Mercedes. Ik noem het het ‘ergonomisch gevormde werktuig’ design! :D Het ziet er prettig uit, maar is tegelijkertijd ook niet mooi, soms zelfs doodsaai. Maar omdat alles naadloos past en solide oogt, heeft het weer zijn eigen karakter…
Rijden op privédomeinen is ook hoe ik begonnen ben. :) Lekker je eigen zin doen. :P Wat vind je dan van een moderne wagen? Ik zal je alvast niet vertellen waar ik net niet van houd, om je mening niet te beïnvloeden. ;)
MGT: jaaa! Zeker vragen om mee te rijden, denk dat je er voorlopig nog perfect in zal passen! :P
Ik ben nog niet echt iets tegen gekomen, behalve een vreemd scenario toen ik in het donker reed (zwevende witte jas met kap: kind dat opgepakt werd door minder zichtbare moeder… :? Heel vreemd, als je erbij was, zou je het ook gezegd hebben, denk ik…
Verder gaat dat prima, zeker met een diesel (trekt haast vanzelf weg hoewel ik ook graag wat sportiever (kleine hoeveelheid extra toeren (bij koude motor nog niet eens 1.500 rpm – I’m a nice guy to a cold engine :) )wegtrek – in een diesel :lol: ).
In dat oudje heb ik trouwens meegereden, had ik moeten vermelden. :mrgreen: Nog steeds erg fijn though, haren in de wind en Italiaanse interieur.
Waar heb ik allemaal al in gereden… Veel, komt door mijn studentenjob bij de garage waar mijn vader ook werkt.
Veel Volvo’s; S60 T5, XC90 D5, wat V50’s, 850 2.5 en nog wat soortgelijk spul.
Dan zijn er de Citroëns: C3, C2, C4 Hatchback en Berlingo. Ook nog een fijne Renault Clio en een Ford Mondeo gereden daar op het privédomeintje.
Uiteraard ook onze eigen familywagon, de Volkswagen Golf III 1.9 SDI, fijne wegligging door grote maar originele VW-patta’s en verlaagde vering! :) Maakt het in één klap goed dat je in een diesel rijdt! :P
cheetacars zegt
@vla: m’n feedback werkt niet 100% dus doe ik het even zo :P
BTW ook zoiets van tegenwoordig vind ik het negeren van de geschiedenis, bijv. Bugatti, hij schijnt mr. Veyron helemaal niet heel aardig te hebben gevonden. En dan die nieuwe 4-deurs, ik mis de Bugatti trekken
cheetacars zegt
@vla qua de 80 schiet je bij mij helemaal raak :D Ik ben alleen stom geweest om de MGF te verwarren met een MGT, wss door de TF (verkeerde lettertje weggehaald). M’n oom heeft dus een MGF, niet een mooie klassieker, maar toch wel een van de laatste echte Britse MG’s en zeker nog mooi met achterwielaandrijving en vrij laag bij de grond te zitten. Met moderne auto’s heb ik niet zoveel als met de oudere auto’s. Vooral de jaren ’50 & ’60 zijn m’n favoriet , Ferrari 250 serie, AM DB5, 300SL(R), maar uit andere tijden vind ik zo ook nog mooi. De nieuwste auto’s doen me niet zoveel, zoals de 458 Italia en de California en zo. De laatste auto’s met wat karakter zijn voor mij de Astons, bijv. Vanquish S, DB9 (de V8 al wat minder) en dan heb je nog de F430, Arnage en nog een paar, maar daar zit voor mij niet zoveel charme aan als aan de klassiekers, het mist gewoon nog wat karakter daarvoor, het is gewoon te duidelijk massaproductie.
De laatste echte Ferrari voor mij is ook de F40, de laatste van Enzo himself, de spirit is gewoon weg imo, de marketing neemt het over. Misschien als ik over jaren terugkijk op deze reactie dat het dan wat anders is, maar ik geef het weinig kans. Ook een punt aan de moderne auto’s vind ik dat het te veel gebruiksvoorwerpen worden ipv een lid van de familie en dat is bij zo’n Koreaan of Japanner imo niet zo erg, maar voor een Ferrari, Aston Martin oid wel, maar ook bij de A4, die lijkt te weinig op de 80, ze zijn niet perfect meer. Het begint te lijken of de makers niet meer willen streven naar echte perfectie, maar dat ze de kwaliteit precies op het randje zetten zodat mensen na een paar jaar ook een nieuwe nodig hebben. Die Audi 80 ziet er nog zo goed als perfect uit, de originele uitlaat ligt er nog onder met maar een klein beetje aanslag en dat kun je denk ik niet meer halen met een nieuwe auto. Qua ontwerp gaan de makers er ook op uit, het retro gaat te ver imo, iedereen maakt er 1, het is mooi, maar niet meer origineel. Ze halen ook de goede eigenschappen weg, zoals bijv. de Ka, de oude schijnt te rijden als een kart, maar de nieuwe kan daar niet aan tippen. Zonde is het. Maar genoeg gepraat, anders begin ik door te draven en dat kan niet op de zondagmiddag :P
Diesels zijn prachtig, weinig toeren, veel kracht en als je in de toeren trekt klinkt dat schitterend :mrgreen: en maar doortrekken tot dat je bij de topsnelheid komt.
Mijn broer heeft ook een Golf III, een 1.6 benzine. Leuk spul idd, lijkt me fijn als je hem verlaagt :O en houdt hem origineel, die beginnen zeldzaam te worden en vaak ook het mooiste :P
Lange reacties btw, ik geloof dat dit m’n langste ooit is :P