Ferrari 550 Maranello LM
Gespot tijdens de Mille Miglia in Italie. Eerst gespot bij hotel in Ferrara (rond 06:45), en later op de snelweg tussen Sansapolcro en Assisi (met 190km/h – hij durfde niet harder op het slechte asfalt)!
Gespot tijdens de Mille Miglia in Italie. Eerst gespot bij hotel in Ferrara (rond 06:45), en later op de snelweg tussen Sansapolcro en Assisi (met 190km/h – hij durfde niet harder op het slechte asfalt)!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
oooh nederlands kenteken :O:O:O:O!!
Focking lyp!
Dat ding is ongelofelijk zeldzaam! Ik denk dat dit een van de allervetste wagens is die op Nederlands kenteken staat.
Chapeau voor de mooie foto’s!
gaaf apparaat! en op NL kenteken :o
–
hier nog wat meer info, er bestaan er in ieder geval niet meer dan 100 van.
http://www.esmotorsport.com/550LMBrochure.htm
Ik vergat nog te melden, hij is rechtsgestuurd!
volgens mij is het geen echte… kijk maar naar het achterwiel, deze staat te ver naar binnen. Er zit aan de zijkant een knipperlicht op de foto en in de brochure niet. Ook als je in de brochure kijkt naar het raamwerk aan van de portier ziet het er heel anders uit. Ik ben een leek op het gebied van ferrari dus ik kan er ook goed naastzitten hoor.
Volgens mij is het een 550 Prodrive en geen LM.
topspot (Y)
combo met M5 360 911 n f430 vooraan ?
dit is nou een mooie ferrari :)
Mooie Foto’s. De laatste zou ik wel willen hebben van de maker. Het is namelijk mijn auto. Het is overigens een originele 550 LM van EsMotorsport. Het is de eerste van intotaal 3 straatversies van de Prodrive raceauto die in 2003 met Peter Kox Le Mans won. De 001 wijkt iets af van de foto’s in de brochure (o.a. andere zwarte velgen met andere offset) en met 4 motorkapclips i.p.v. de 2 op de 002 en 003.
@DirkJan Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik zie dat de auto pas sinds kort op NL kenteken staat. Geweldig apparaat natuurlijk – bedankt voor de aanvulling van details over de auto.
Groot toeval dat wij in hetzelfde hotel sliepen en later precies jullie weer tegenkwamen! Hoe is het om met dergelijke snelheid te rijden op zulke slechte wegen (met low-profile banden en een ongetwijfeld vullingen-uit-je-tanden-trillende suspensie)?
En heb je de auto naar Italië gereden, of heb je ergens een trailer staan of hem te vervoeren? Ik neem aan dat een dergelijke afstand ten eerste klauwen met geld kost (benzine/slijtage), en dat het ook geen comfortabel tripje zal zijn met al het geluid en de demping.
In ieder geval vind ik het grote klasse dat je hem in ieder geval niet in een garage laat staan verbloemen. Oh, en de foto’s? Drop even een mailtje op jasper.koopmanschap@gmail.com en ik zal alle foto’s je doen toekomen!
* een trailer staan OM hem te vervoeren?
* In ieder geval vind ik het grote klasse dat je hem niet in een garage laat staan verbloemen.
Het is te laat om een tekstje te typen, zo blijkt!