Dat je dit soort auto’s uploadt, is prima, maar dan moet je er wel wat over te vertellen hebben, vind ik.
Zo is de D5 een heel interessante auto met 185pk, maar die tellen niet zo hard als de 400 Newtonmetertjes die al bij 1750 rpm volledig beschikbaar zijn. Dat is bijna evenveel als een BMW E92 M3, zeg maar een meer dan gulle golf van koppel. :) ’t Is die golf die je voelt als je vader plankgas geeft in tweede, of zelfs derde, dan voel je nog steeds de krachtige hand die je in je stoel drukt. Tip: volgende keer dat je met je vader de autosnelweg op moet, kijk naar de temperatuurmeter en als die mooi naar boven wijst, vraag hem “doe eens plankgas in vierde, tot in het rood!”, en leg dat dan maar eens vast! Je zal verbaasd zijn van het lekkere geluidje dat deze diesel kan uitroepen boven de 4000 toeren. :) Laag in de toeren klinkt hij weliswaar ook best lekker, zeker voor een diesel. :P
@vla, mijn vader heeft een S60 D5 en af en toe gaan we ook even lekker op het gas natuurlijk, het geluid is zeker bijzonder alleen wat je over die 4000 toeren zegt is niet helemaal waar. Want je moet hem echt eerder doorschakelen want je voelt dat je anders alle kracht verliest. Als je net iets daar onder doorschakelt knalt ie even hard door en heb je er het meeste plezier mee. Ik spreek uit ervaring: Het zijn echt fantastische motoren, en ook Volvo in zijn algemeen is echt geweldig. Kan er niets kwaads over zeggen, na ongeveer 7 verschillende Volvo’s te hebben gehad.
Laatst was er hier iemand op Autojunk die de nieuwe V70 Rdesign van zijn vader had laten zien en toen waren er nog zoveel positieve reacties, toen vroeg ik me af of het leuk is om ook wat foto’s hierop te zetten (want die S60 die wij hebben vind ik zelf wel de moeite waard om een foto van te maken zeg maar ;) Het is er namelijk een met het Summum pakket dus hij ziet er helemaal strak uit!) maar toch twijfelde ik daarover, nu zie ik deze en is het misschien wel leuk? Oja, één minpuntje, deze heeft te kleine velgen ;) Winterbandjes?
Vla heeft gelijk met dat de auto behoorlijk door trekt, wat ik niet had verwacht tot dat pa voor het eerst met de auto flink gas gaf! ‘T is een automaat dus de toeren ver op laten lopen gaat niet heel goed lukken..
Ik hoop dat pa ‘m nog wil laten chiptunen zodat er ongeveer 240 à 250 pk’tjes uit komen, waardoor ‘ie wel stijl wordt :)
Als de chiptune, als hij er komt, klaar is zal ik wel een filmpje maken :)
@ Snoos
Hmm… Kan zijn, maar uit mijn ervaring (in een S80 uit 2000) lijd ik toch wel af dat het geluid lekker losbreekt bij 4000 toeren. Of hij dan nog evenveel kracht levert, laat ik in het midden (de specs spreken idd in jouw voordeel), maar dan zit je bij een lancering op de autosnelweg toch al lekker op snelheid. :) De acceleratie verbaasde me in ieder geval wel (en ik heb ervaring met Volvo’s D5, T5, V8, 2.0D, 1.6D, en een 850 T5-R)! Dat de D5 pit heeft, wist ik, maar wanneer hij aan z’n piek van 185pk raakt, slingert hij de auto met behoorlijke kracht naar vooruit! :D
Btw: foto’s uploaden! Ik verplicht het je! :P
@ Tommie226
Bwaah, chiptunen zou ik niet doen, m’n vader (ik heb helaas nog niet in een gechipte D5 kunnen rijden) zegt dat dat niet echt fijn rijdt, veel te veel kracht, veel te veel uitstoot, veel te piekerig. Een D5 is een beetje als een diesel van een boot: kracht kan geleverd worden, maar op een fijne en zachte manier. :P
@ Tom
En toch op de ‘Voeg reactie toe’-knop drukken… Wàt een nutteloze reactie man, wat een nutteloze reactie…
Kijk eens hier, ik heb wat voor je: http://www.youtube.com/watch?v=IjtInBNfGUI
Ben je 5 minuutjes zoet.
@ Tommie226
En btw: er is altijd een manuele stand op de automaten van Volvo, in D en een tikje naar rechts (of links, tijdje geleden dat ik in een Volvo met automaat heb (mee)gereden). Daar staat aldanniet een M, en gegarandeerd een + en een -, die logischerwijze op de versnelling duiden. :) Denk dat je hem dan wel de toerenbegrenzer in kan jagen. :twisted:
@vla, ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik zal hem zeker binnenkort een keer uploaden, maar dan zorg ik eerst dat ie helemaal gewassen is en het moet wel een beetje weer zijn voor wat leuke plaatjes. Niet elke automaat heeft overigens een manuele stand, een aantal jaren geleden hebben we ook een V70 2.5tdi (officiële benaming, toen ze dat nog mochten gebruiken) en dat was een automaat zonder manueel. Bouwjaar ’99, waarschijnlijk bedoel jij de nieuwere modellen? Maar dat was ook echt een geweldige auto! Prachtige motor ook, vooral dat geluid is gewoon stoer! ;) En dan in combinatie met een automaat klinkt dat allemaal erg lekker! Ik ben trouwens blij dat we het is een keer over een dergelijke klasse praten en niet alleen maar exoten. Bovendien Volvo al helemaal in het bijzonder! De foto’s komen as soon as possible!
Dit is leuk zeg! Mijn vaders V70 heeft dezelfde kleur & velgen, wel van 2004 dus met de oudere lichten.
Bij ons betreft het een 2.4d (130 pk) gechipt naar 198 pk, manueel. Ik kan jullie garanderen: comfortabel veel kracht. Rijdt indrukwekkend vlug 200. Verbruik tussen 6,5 en 7,5 l / 100 km. Het gewicht, comfort en de prestaties indachtig is dat eigenlijk een belachelijk laag getal.
Misschien ligt het aan de tuning, maar in de eerste versnelling en sowieso onder de 2.000 toeren zit er wel heel weinig power in. Maar vanaf 2.000 krijg je een stomp, niet normaal. Het beste rijdt de auto wel op de snelweg. Volgas bij 120 en je zit superrap aan 160.
waar gaat dit over, stelletje knuppels, het is maar een volvo hoor, vertel liever iets over een exotische auto. en als je mooie foto´s van je auto probeert te maken, begin dan eerst met het rechtzetten van je stuur!
Een scheepsdiesel met een volvo gaan vergelijken.. Jij weet echt veel van auto’s!
Jouw reacties op auto’s op deze site slaan eigenlijk sowieso nergens op… ik ben het met kinglau eens, jij bent echt de grootste knuppel die ik ooit op een forum heb zien posten!
@ passenger en kinglau, welkom op autojunk. Ik zal jullie maar meteen vertellen dat dit autojunk is en geen autogespot. Deze site is bedoeld voor alles wat met auto’s te maken heeft en dus niet alleen voor supercars. Het leukste is, als je iets niet interesseert hoef je het niet aan te klikken!
Conclusie: Een autoliefhebber zeurt niet over deze upload, kindjes die het alleen voor supercars doen zeuren wel en vind ik totaal geen autoliefhebber.
@ Tombnolz
Maar rijdt dat nog wel fijn? En als je op z’n staart trapt, krijg je toch een grote zwarte dieselwalm? En hoeveel koppel laat hij vrij? Btw: extra power betekent ook extra sleet op vrijwel alles; banden, koppeling, remmen, motor…
@ Snoos
Ja, ik bedoel de drastisch vernieuwde V70. :) Die met dat lekkere interieurtje enzo. ;) De V70 en S70 van ervoor waren eerder opgehemelde 850’s, en dan heb ik liever die laatste. En het geluid van die diesels (van Volkswagen-Audi toch?) vond ik eerder typisch diesel: geratel en gekletter bij de koudstart, maar idd ook soepel eenmaal warm. Maar die TDI is niets vergeleken met de Commonrail. :P Ik kijk daarom ook erg uit naar mijn eerste ritje in een Volvo met de nieuwe D5 (met sequentiele variabele turbo’s)! Want de D5 kan altijd beter, en turbolag heeft hij zeker! Niet echt noemenswaardig veel, maar meer is altijd beter! :twisted:
Als laatste is de automatische bak van Volvo iets wat eigenlijk bij het karakter past, maar ik zou er niet voor kiezen! :P Ik roer graag in de pot! :D
@ Kringlau & Passenger: Jullie irriteert het dat mensen een “gewone” auto uploaden, jullie irriteren mij, stelletje ruziezoekers.
@ vla: Natuurlijk rijdt dat fijn! Ik heb ooit eens 1 km met een S80 D5 gereden, dus kan niet zeggen of een D5 nog fijner rijdt. Je moet er gewoon een beetje mee leren rijden, weten dat je niet de snelste weg bent in z’n 1, rijden tussen 2000 en 3000 enz. Maar welke diesel is wél in z’n element onder de 2000 toeren???
Wat die zwarte walm betreft, dat valt enorm mee hoor. Het gebeurt weleens als het een tijdje geleden is dat je gegast hebt, maar nadien geen noemenswaardige roet.
Wat dat slijt betreft, daar heb ik geen zicht op, de auto heeft net geen 200 pk, dus we hebben het hier nog niet over een sportauto, dus dat zal wel meevallen. Vorige week groot onderhoud gehad en toch geen slijtage vastgesteld. Wel hebben we een olielek en de garagist zei dat dat normaal was, dat z’n A6 dat ook heeft en onvermijdelijk is, het zou iets te maken hebben met een “overdruk”… Ik vind dat een zeer macabere uitleg, dus we zullen eens bij de Volvo-specialist langsgaan. Heeft iemand er een verklaring voor?
Waarom dit uploaden? Een of andere verlepte Volvo die je vrijwel op elke straat hoek ziet staan. Ben je er ook nog trots op ofzo? Ik zie ook nog een trekhaakje achterop zitten, sleurhutje erachter en lekker file’s veroorzaken? Zal ik ook even wat foto’s van mijn vader zijn auto maken en uploaden doen?
Wallx, nee wij hebben geen sleurhut. Hoeven we ook niet omdat we in de meeste gevallen in een hotel zitten ;-) Sommige mensen halen ook grotere dingen dan een fiets van de sloop zoals jij waarschijnlijk doet.
Maak maar geen foto’s van de auto van je vader ;-) ik weet wel waar dat op uit loopt, mislukte oude Opel Astra zeker. Oh nee je voelt je zelf wel heel goed dus zal je wel een ferrari kunnen betalen, sorry ff vergeten.
En als je een auto niet boeiend vind, waarom klik je er dan op? Alleen maar omdat je zo’n azijnpisser bent die zelf geen fatsoenlijke auto kan betalen en daarom maar andere mensen gaat afzeiken, teken van zwakheid volgens mij.
@Tommie, sorry ik moet je teleurstellen, geen Opel Astra hier. Wel een BMW X5 e70, maar dat terzijde. Het doet mij goed te horen dat je geen sleurhut hebt, dan hebben we toch nog iets gemeen. En over je laatste punt, BMW is toch wel fatsoenlijk, of heb ik dat verkeerd?
Ik vind de BMW X5 persoonlijk vele malen lelijker.. groot, log ding naar mijn mening.
En dan even op je vorige post, waarom beoordeel je iemand met een trekhaak gelijk als iemand met een sleurhut? Beetje raar… iemand met een pet op hoeft ook niet presé een gepimpte golf te hebben..
@wallx, jongen ga nou even niet stoer lopen doen over de x5 van je vader want een bmw rijder is een grotere probleem veroorzaker dan mensen met caravans, want die mensen kunnen wél rijden ;) En als je dit niet aanstaat rot je even lekker op. Ben je misschien teveel gepest op school? Moet je een keertje praten met je vader, die kan ook een bmw x5 betalen, dus vast ook een psycholoog. En daarbij @ passenger en kinglau, hebben jullie iets te zeggen over wat er op deze site geplaatst wordt? Ik denk het niet he, anders zat je wel in een andere positie ;) Bovendien heeft NIEMAND ooit verteld dat deze site bedoeld is voor exotische auto’s. Nee kindertjes, jullie moeten nog veel leren, want het leven draait niet alleen om dikke, snelle, luxe en dure auto’s. Integendeel, je moet het doen met de middelen die je hebt, en als je een Volvo rijd als hierboven vermeld, dan heb je het niet slecht ;) Of jullie natuurlijk wel! Sorry bijna weer vergeten dat je alleen maar geïnteresseerd bent in het duurste en het snelste wat er is. Weet je wat jij moet doen als je het zo goed hebt, opdonderen hier en je tijd ergens anders aan verdoen, want tijd=geld en dat zou jij/jullie moeten weten!
@ Tombnolz
Ja dat kan wel eens een borage (keerring) van de krukas zijn. Verbeteren doet het niet, en het is best dat je er vlug bij bent. Als je het wat laat aanslepen, kan het zijn dat de olie eruit gutst, geen fijn zicht. ;) Verder is het voor de mecanicien veel werk, maar voor jou auto kost dat maar zo’n €40 (als ik juist ben), maar daar moet (afhangende van welke kant het is) de versnellingsbak, de aandrijfas, bijna de hele ophanging etc. voor weg.
That is als het de keerring is natuurlijk, het kan nog een miljoen (niet letterlijk… ;) ) andere dingetjes zijn, van de banaalste tot de meest ingrijpende. Maar feit is, aan elke wagen moeten de keerringen wel eens vervangen worden, en naar wat ik hoor over jullie auto, lijkt het me logisch dat die doorgesleten zijn.
@vla, dat zou toch niet zo snel mogen hoor ;) Dat duurt als het goed is nog wel een paar jaartjes ;)
Overigens over dat diesel geluid.. Idd van Audi, maar juist dat harde geratel is zo mooi. Je kunt het eigenlijk geen geratel noemen, want dat zou ik eerder bij een Golf 1.9tdi zeggen. Die 2.5tdi had juist een heerlijk zwaar geluid, wat ik overigens ook geweldig vind bij de D5!! Zo hoor je hem niet vaak!
@Tombnolz, toch vind ik hem niet zo zuinig van jou ;) Onze D5 rijd ongeveer 1 liter op 20 bij een gemiddelde snelheid van zo’n 160. Dat is echt ongelofelijk zuinig, maar daarentegen rijd spa er wel lange afstanden mee.
@ de vla: Ik zal m’n vader laten weten wat jij denkt dat het zou kunnen zijn. Toch blijf ik het vreemd vinden dat z’n garagist (leerkracht automechanica met 30 j ervaring) beweert te weten waarover het gaat, maar ook beweert dat het normaal is, nog voorkomt op andere Volvo’s die hij in onderhoud heeft (na de uren) én dat z’n Audi het ook heeft… Een vriend van me z’n vader rijdt een 525tds die ook wat lijkt, maar wij hebben een even grote plek op een maand tijd als hij op 4 jaar tijd…
@ Tombnolz: Ik lees op Autoweek ook de bizarste verbruikscijfers, maar stel het nogmaals: een 2.4 5-cilinder mét chip in een carrosserie van 1600 kg, die nooit minder snel rijdt dan toegelaten en die de helft v/d kilometers snelweg rijdt én die nooit meer dan 7,5l vraagt, vinden wij thuis zuinig.
Onze vorige auto (Sharan 1.9 tdi 110 pk) verbruikte 7j lang 7 à 7,5 l, vandaar ook ons enthousiasme :)
Toen ik ermee op reis was, heb ik 800 km Autobahn gereden (steeds 160 tot 200) en was het gemeten verbruik 7,9 l. Boordcomputer geeft trouwens een liter te weinig aan.
hahahahaha, wat een discussies. ik vind het wel grappig om te lezen wat voor discussies er gehouden worden. @wallx, een tweedehands X5 kost al niet meer zoveel. @snoos, je hebt in de zomer wel vaak files van geschaarde caravans
lol@tommie226
lol@vla, mecanicien, het is monteur.
@ Snoos
Van een opgedreven 2.5 TDI? Ik weet het niet hoor…
En geratel mooi?! :shock: Nouja, ieder zijn smaak en lolletjes. ;) Dan denk ik overigens dat je aan deze video veel zal hebben: http://www.youtube.com/watch?v=r3xMFldFzFQ
Eigenlijk best charismatisch, dat geratel (luidste geratel dat ik gehoord heb in een Volvo, is in een 740 met 2.4 liter dieselmotor van Renault (ja toch?) indertijd). ’n Beetje het geluid dat je bevestigt in het leven van de motor, en dat de cabine binnenkort lekker warm zal krijgen. ;)
Maar liefst van al de diepe roffel van de D5. 8) Gewoon cool, ik ken geen enkele diesel die zo klinkt.
@ sjaakk
Het is al goed, je heb íedereen al overtuigd van het te betreuren niveau en het te betreuren aantal zogenaamde autoliefhebbers op deze site. En het is overigens mechanicien, dat zag ik te laat. Monteur is het Hollands-Nederlandse woord, mechanicien is het Belgisch-Nederlandse woord. Ga je me veroordelen voor het verkeerd schrijven van een woord? Nou, dat zegt veel over jou, je bent namelijk een kindtddst. Lachen hé!
En spendeer nu maar de rest van de avond met de gedachte waarom ik op jouw reactie wel reageerde en op die andere niet.
@ vla
Ik weet dat er in de 940 een VW/Audi 6-cilinder lag, die eveneens de VW LT aandreef… Volgens een forum lag er ook een VW/Audi-blok in de 740, maar 100% zeker ben ik daar niet van.
@ vla
Vader was vandaag langsgegaan bij Volvo-specialist en die zei dat olielekkage absoluut niet normaal is en dacht ook aan de borage… Beweerde wel dat het géén grote werkzaamheid is… Ik hou je wel op de hoogte.
@vla, mij hoor je niet zeggen dat ik geratel mooi vind hoor ;) Integendeel, ik hou niet van geratel en dat associeer ik eerder bij een 1.9 tdi Volkswagen blokje bijvoorbeeld. Die 2.5 tdi klinkt juist lekker zwaar evenals de D5. De D5 natuurlijk nog mooier, maar een 2.5 tdi heb ik ook altijd geweldig gevonden, om zijn prachtige sound dus ;)
Moeilijk om een goed filmpje te zoeken, maar hier in ieder geval iets:
Mocht ik nog iets leukers vinden zet ik hem erbij, maar de rest is allemaal moeilijk te beoordelen, juist omdat de lage tonen niet altijd ten goede komen bij het filmen, en daardoor lijkt het dus weer teveel op een ratelende diesel, maar die is het dus, nogmaals, niet! :D
@ Snoos
Ik begrijp zeer goed wat je bedoelt. De 2.5tdi & d klinken ook wel fijn. Diesel op een niet-storende manier. Vergelijk maar eens met de 2.5tdi die momenteel in de Touareg ligt… man wat klinkt dat brak.
@vla ten eerste veroordeel ik je niet om die spel fout.
ten tweede weet ik niet veel af van de belgische taal.
ten derde ik ben 18, heb je er problemen mee?
ZwerverRoodbaard zegt
Hoe bedoel je trekt behoorlijk door voor een Volvo :P
Volvo heeft zat lekkere blokjes in hun voertuigen liggen, vooral de 5 cilinders ;)
Audia4 zegt
Volvo heeft zeker lekkere motor blokken in het programma (gehad)
DBS007 zegt
Heb een tijdje geleden nog met de S60 van m’n opa gereden en inderdaad die trekt echt goed op!!
roadronner zegt
@Zwerverroodbaard:
Waar zou de 5 in “D5” voor staan? ;)
vla zegt
Dat je dit soort auto’s uploadt, is prima, maar dan moet je er wel wat over te vertellen hebben, vind ik.
Zo is de D5 een heel interessante auto met 185pk, maar die tellen niet zo hard als de 400 Newtonmetertjes die al bij 1750 rpm volledig beschikbaar zijn. Dat is bijna evenveel als een BMW E92 M3, zeg maar een meer dan gulle golf van koppel. :) ’t Is die golf die je voelt als je vader plankgas geeft in tweede, of zelfs derde, dan voel je nog steeds de krachtige hand die je in je stoel drukt. Tip: volgende keer dat je met je vader de autosnelweg op moet, kijk naar de temperatuurmeter en als die mooi naar boven wijst, vraag hem “doe eens plankgas in vierde, tot in het rood!”, en leg dat dan maar eens vast! Je zal verbaasd zijn van het lekkere geluidje dat deze diesel kan uitroepen boven de 4000 toeren. :) Laag in de toeren klinkt hij weliswaar ook best lekker, zeker voor een diesel. :P
vla zegt
@ mezelf
En met ‘auto’ in mijn tweede zin, bedoel ik ook ‘motor’. :roll: ;)
Snoos zegt
@vla, mijn vader heeft een S60 D5 en af en toe gaan we ook even lekker op het gas natuurlijk, het geluid is zeker bijzonder alleen wat je over die 4000 toeren zegt is niet helemaal waar. Want je moet hem echt eerder doorschakelen want je voelt dat je anders alle kracht verliest. Als je net iets daar onder doorschakelt knalt ie even hard door en heb je er het meeste plezier mee. Ik spreek uit ervaring: Het zijn echt fantastische motoren, en ook Volvo in zijn algemeen is echt geweldig. Kan er niets kwaads over zeggen, na ongeveer 7 verschillende Volvo’s te hebben gehad.
Laatst was er hier iemand op Autojunk die de nieuwe V70 Rdesign van zijn vader had laten zien en toen waren er nog zoveel positieve reacties, toen vroeg ik me af of het leuk is om ook wat foto’s hierop te zetten (want die S60 die wij hebben vind ik zelf wel de moeite waard om een foto van te maken zeg maar ;) Het is er namelijk een met het Summum pakket dus hij ziet er helemaal strak uit!) maar toch twijfelde ik daarover, nu zie ik deze en is het misschien wel leuk? Oja, één minpuntje, deze heeft te kleine velgen ;) Winterbandjes?
Tommie226 zegt
Vla heeft gelijk met dat de auto behoorlijk door trekt, wat ik niet had verwacht tot dat pa voor het eerst met de auto flink gas gaf! ‘T is een automaat dus de toeren ver op laten lopen gaat niet heel goed lukken..
Ik hoop dat pa ‘m nog wil laten chiptunen zodat er ongeveer 240 à 250 pk’tjes uit komen, waardoor ‘ie wel stijl wordt :)
Als de chiptune, als hij er komt, klaar is zal ik wel een filmpje maken :)
vla zegt
@ Snoos
Hmm… Kan zijn, maar uit mijn ervaring (in een S80 uit 2000) lijd ik toch wel af dat het geluid lekker losbreekt bij 4000 toeren. Of hij dan nog evenveel kracht levert, laat ik in het midden (de specs spreken idd in jouw voordeel), maar dan zit je bij een lancering op de autosnelweg toch al lekker op snelheid. :) De acceleratie verbaasde me in ieder geval wel (en ik heb ervaring met Volvo’s D5, T5, V8, 2.0D, 1.6D, en een 850 T5-R)! Dat de D5 pit heeft, wist ik, maar wanneer hij aan z’n piek van 185pk raakt, slingert hij de auto met behoorlijke kracht naar vooruit! :D
Btw: foto’s uploaden! Ik verplicht het je! :P
vla zegt
@ Tommie226
Bwaah, chiptunen zou ik niet doen, m’n vader (ik heb helaas nog niet in een gechipte D5 kunnen rijden) zegt dat dat niet echt fijn rijdt, veel te veel kracht, veel te veel uitstoot, veel te piekerig. Een D5 is een beetje als een diesel van een boot: kracht kan geleverd worden, maar op een fijne en zachte manier. :P
Tom zegt
Dit interesseert me eigenlijk allemaal niet :D
vla zegt
@ Tom
En toch op de ‘Voeg reactie toe’-knop drukken… Wàt een nutteloze reactie man, wat een nutteloze reactie…
Kijk eens hier, ik heb wat voor je: http://www.youtube.com/watch?v=IjtInBNfGUI
Ben je 5 minuutjes zoet.
Dietch zegt
@ Tom
Wat een nutteloos figuur ben jij, ga dan lekker in de zandbak spelen ipv dit soort onzin uit te kramen..
Moest er even uit..
mcL zegt
begin eerst maar een te poetsen voor je pics plaatst :P nee leuk maar leuke bak hoor :)
vla zegt
@ Tommie226
En btw: er is altijd een manuele stand op de automaten van Volvo, in D en een tikje naar rechts (of links, tijdje geleden dat ik in een Volvo met automaat heb (mee)gereden). Daar staat aldanniet een M, en gegarandeerd een + en een -, die logischerwijze op de versnelling duiden. :) Denk dat je hem dan wel de toerenbegrenzer in kan jagen. :twisted:
sjaakk zegt
dikke combo met een vw touran. haha
nee, het is wel een leuke wagen om te zien.
volvo4life zegt
@tom: ik vind ‘m leuk :D
Dan is onze S80 met 272pk en 18” op zomerbanden ook autojunk waardig ofniet?:D
MiuRa zegt
Tom heeft wel een punt zo kan ik alles wel gaan uppen :Z
Snoos zegt
@vla, ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik zal hem zeker binnenkort een keer uploaden, maar dan zorg ik eerst dat ie helemaal gewassen is en het moet wel een beetje weer zijn voor wat leuke plaatjes. Niet elke automaat heeft overigens een manuele stand, een aantal jaren geleden hebben we ook een V70 2.5tdi (officiële benaming, toen ze dat nog mochten gebruiken) en dat was een automaat zonder manueel. Bouwjaar ’99, waarschijnlijk bedoel jij de nieuwere modellen? Maar dat was ook echt een geweldige auto! Prachtige motor ook, vooral dat geluid is gewoon stoer! ;) En dan in combinatie met een automaat klinkt dat allemaal erg lekker! Ik ben trouwens blij dat we het is een keer over een dergelijke klasse praten en niet alleen maar exoten. Bovendien Volvo al helemaal in het bijzonder! De foto’s komen as soon as possible!
Tombnolz zegt
Dit is leuk zeg! Mijn vaders V70 heeft dezelfde kleur & velgen, wel van 2004 dus met de oudere lichten.
Bij ons betreft het een 2.4d (130 pk) gechipt naar 198 pk, manueel. Ik kan jullie garanderen: comfortabel veel kracht. Rijdt indrukwekkend vlug 200. Verbruik tussen 6,5 en 7,5 l / 100 km. Het gewicht, comfort en de prestaties indachtig is dat eigenlijk een belachelijk laag getal.
Misschien ligt het aan de tuning, maar in de eerste versnelling en sowieso onder de 2.000 toeren zit er wel heel weinig power in. Maar vanaf 2.000 krijg je een stomp, niet normaal. Het beste rijdt de auto wel op de snelweg. Volgas bij 120 en je zit superrap aan 160.
Passenger zegt
misschien moet je de server vrij houden voor exclusieve auto’s waarvoor de site misschien bedoeld is!!! zal ik mijn XC90 T6 ook uppen?
kinglau zegt
waar gaat dit over, stelletje knuppels, het is maar een volvo hoor, vertel liever iets over een exotische auto. en als je mooie foto´s van je auto probeert te maken, begin dan eerst met het rechtzetten van je stuur!
kinglau zegt
@ mezelf
stelletje knuppels
Passenger zegt
stelletje doerakjes
zullen we allemaal de auto’s van onze papa’s gaan uppen,
dan staat straks de hele site vol met Opel Astra’s!!
kinglau zegt
@vla
ik heb dat filmpje is bekeken maar je bent echt een knuppel! hoe je dat filmpje al gevonden heb! volgens mij heb je teveel vrije tijd!
steve zegt
@vla
Een scheepsdiesel met een volvo gaan vergelijken.. Jij weet echt veel van auto’s!
Jouw reacties op auto’s op deze site slaan eigenlijk sowieso nergens op… ik ben het met kinglau eens, jij bent echt de grootste knuppel die ik ooit op een forum heb zien posten!
Lucb zegt
@ passenger en kinglau, welkom op autojunk. Ik zal jullie maar meteen vertellen dat dit autojunk is en geen autogespot. Deze site is bedoeld voor alles wat met auto’s te maken heeft en dus niet alleen voor supercars. Het leukste is, als je iets niet interesseert hoef je het niet aan te klikken!
Conclusie: Een autoliefhebber zeurt niet over deze upload, kindjes die het alleen voor supercars doen zeuren wel en vind ik totaal geen autoliefhebber.
RA999 zegt
@ steve
Of jij weet weinig van boten…
vla zegt
@ Tombnolz
Maar rijdt dat nog wel fijn? En als je op z’n staart trapt, krijg je toch een grote zwarte dieselwalm? En hoeveel koppel laat hij vrij? Btw: extra power betekent ook extra sleet op vrijwel alles; banden, koppeling, remmen, motor…
vla zegt
@ Snoos
Ja, ik bedoel de drastisch vernieuwde V70. :) Die met dat lekkere interieurtje enzo. ;) De V70 en S70 van ervoor waren eerder opgehemelde 850’s, en dan heb ik liever die laatste. En het geluid van die diesels (van Volkswagen-Audi toch?) vond ik eerder typisch diesel: geratel en gekletter bij de koudstart, maar idd ook soepel eenmaal warm. Maar die TDI is niets vergeleken met de Commonrail. :P Ik kijk daarom ook erg uit naar mijn eerste ritje in een Volvo met de nieuwe D5 (met sequentiele variabele turbo’s)! Want de D5 kan altijd beter, en turbolag heeft hij zeker! Niet echt noemenswaardig veel, maar meer is altijd beter! :twisted:
Als laatste is de automatische bak van Volvo iets wat eigenlijk bij het karakter past, maar ik zou er niet voor kiezen! :P Ik roer graag in de pot! :D
Xenonverlichting zegt
Kut Volvo 2 in de straat echt een n’tdope car
Tombnolz zegt
@ Kringlau & Passenger: Jullie irriteert het dat mensen een “gewone” auto uploaden, jullie irriteren mij, stelletje ruziezoekers.
@ vla: Natuurlijk rijdt dat fijn! Ik heb ooit eens 1 km met een S80 D5 gereden, dus kan niet zeggen of een D5 nog fijner rijdt. Je moet er gewoon een beetje mee leren rijden, weten dat je niet de snelste weg bent in z’n 1, rijden tussen 2000 en 3000 enz. Maar welke diesel is wél in z’n element onder de 2000 toeren???
Wat die zwarte walm betreft, dat valt enorm mee hoor. Het gebeurt weleens als het een tijdje geleden is dat je gegast hebt, maar nadien geen noemenswaardige roet.
Wat dat slijt betreft, daar heb ik geen zicht op, de auto heeft net geen 200 pk, dus we hebben het hier nog niet over een sportauto, dus dat zal wel meevallen. Vorige week groot onderhoud gehad en toch geen slijtage vastgesteld. Wel hebben we een olielek en de garagist zei dat dat normaal was, dat z’n A6 dat ook heeft en onvermijdelijk is, het zou iets te maken hebben met een “overdruk”… Ik vind dat een zeer macabere uitleg, dus we zullen eens bij de Volvo-specialist langsgaan. Heeft iemand er een verklaring voor?
Wallx zegt
Waarom dit uploaden? Een of andere verlepte Volvo die je vrijwel op elke straat hoek ziet staan. Ben je er ook nog trots op ofzo? Ik zie ook nog een trekhaakje achterop zitten, sleurhutje erachter en lekker file’s veroorzaken? Zal ik ook even wat foto’s van mijn vader zijn auto maken en uploaden doen?
Wallx zegt
En oja, als je dit al uploadt, maak dan fatsoenlijke foto’s. Foto nummer 2 is nou niet echt waar we iets aan hebben.
Wallx zegt
Foto 3*
Tommie226 zegt
Wallx, nee wij hebben geen sleurhut. Hoeven we ook niet omdat we in de meeste gevallen in een hotel zitten ;-) Sommige mensen halen ook grotere dingen dan een fiets van de sloop zoals jij waarschijnlijk doet.
Maak maar geen foto’s van de auto van je vader ;-) ik weet wel waar dat op uit loopt, mislukte oude Opel Astra zeker. Oh nee je voelt je zelf wel heel goed dus zal je wel een ferrari kunnen betalen, sorry ff vergeten.
En als je een auto niet boeiend vind, waarom klik je er dan op? Alleen maar omdat je zo’n azijnpisser bent die zelf geen fatsoenlijke auto kan betalen en daarom maar andere mensen gaat afzeiken, teken van zwakheid volgens mij.
Wallx zegt
@Tommie, sorry ik moet je teleurstellen, geen Opel Astra hier. Wel een BMW X5 e70, maar dat terzijde. Het doet mij goed te horen dat je geen sleurhut hebt, dan hebben we toch nog iets gemeen. En over je laatste punt, BMW is toch wel fatsoenlijk, of heb ik dat verkeerd?
Tommie226 zegt
Ik vind de BMW X5 persoonlijk vele malen lelijker.. groot, log ding naar mijn mening.
En dan even op je vorige post, waarom beoordeel je iemand met een trekhaak gelijk als iemand met een sleurhut? Beetje raar… iemand met een pet op hoeft ook niet presé een gepimpte golf te hebben..
Tombnolz zegt
@ Wallx: Wat is er mis met een caravan? Ik weet het antwoord al: “ik vind dat stom”. Jij mag dat stom vinden, maar daarom ís het nog niet stom hé.
Snoos zegt
@wallx, jongen ga nou even niet stoer lopen doen over de x5 van je vader want een bmw rijder is een grotere probleem veroorzaker dan mensen met caravans, want die mensen kunnen wél rijden ;) En als je dit niet aanstaat rot je even lekker op. Ben je misschien teveel gepest op school? Moet je een keertje praten met je vader, die kan ook een bmw x5 betalen, dus vast ook een psycholoog. En daarbij @ passenger en kinglau, hebben jullie iets te zeggen over wat er op deze site geplaatst wordt? Ik denk het niet he, anders zat je wel in een andere positie ;) Bovendien heeft NIEMAND ooit verteld dat deze site bedoeld is voor exotische auto’s. Nee kindertjes, jullie moeten nog veel leren, want het leven draait niet alleen om dikke, snelle, luxe en dure auto’s. Integendeel, je moet het doen met de middelen die je hebt, en als je een Volvo rijd als hierboven vermeld, dan heb je het niet slecht ;) Of jullie natuurlijk wel! Sorry bijna weer vergeten dat je alleen maar geïnteresseerd bent in het duurste en het snelste wat er is. Weet je wat jij moet doen als je het zo goed hebt, opdonderen hier en je tijd ergens anders aan verdoen, want tijd=geld en dat zou jij/jullie moeten weten!
vla zegt
@ Tombnolz
Ja dat kan wel eens een borage (keerring) van de krukas zijn. Verbeteren doet het niet, en het is best dat je er vlug bij bent. Als je het wat laat aanslepen, kan het zijn dat de olie eruit gutst, geen fijn zicht. ;) Verder is het voor de mecanicien veel werk, maar voor jou auto kost dat maar zo’n €40 (als ik juist ben), maar daar moet (afhangende van welke kant het is) de versnellingsbak, de aandrijfas, bijna de hele ophanging etc. voor weg.
That is als het de keerring is natuurlijk, het kan nog een miljoen (niet letterlijk… ;) ) andere dingetjes zijn, van de banaalste tot de meest ingrijpende. Maar feit is, aan elke wagen moeten de keerringen wel eens vervangen worden, en naar wat ik hoor over jullie auto, lijkt het me logisch dat die doorgesleten zijn.
Passenger zegt
Nou nou nou….niet zo lelijk doen tegen elkaar…..
moraal van het verhaal: om irritaties te voorkomen, de site voor serieuze spots beschikbaar houden!!!
Snoos zegt
@vla, dat zou toch niet zo snel mogen hoor ;) Dat duurt als het goed is nog wel een paar jaartjes ;)
Overigens over dat diesel geluid.. Idd van Audi, maar juist dat harde geratel is zo mooi. Je kunt het eigenlijk geen geratel noemen, want dat zou ik eerder bij een Golf 1.9tdi zeggen. Die 2.5tdi had juist een heerlijk zwaar geluid, wat ik overigens ook geweldig vind bij de D5!! Zo hoor je hem niet vaak!
@Tombnolz, toch vind ik hem niet zo zuinig van jou ;) Onze D5 rijd ongeveer 1 liter op 20 bij een gemiddelde snelheid van zo’n 160. Dat is echt ongelofelijk zuinig, maar daarentegen rijd spa er wel lange afstanden mee.
Tombnolz zegt
@ de vla: Ik zal m’n vader laten weten wat jij denkt dat het zou kunnen zijn. Toch blijf ik het vreemd vinden dat z’n garagist (leerkracht automechanica met 30 j ervaring) beweert te weten waarover het gaat, maar ook beweert dat het normaal is, nog voorkomt op andere Volvo’s die hij in onderhoud heeft (na de uren) én dat z’n Audi het ook heeft… Een vriend van me z’n vader rijdt een 525tds die ook wat lijkt, maar wij hebben een even grote plek op een maand tijd als hij op 4 jaar tijd…
@ Tombnolz: Ik lees op Autoweek ook de bizarste verbruikscijfers, maar stel het nogmaals: een 2.4 5-cilinder mét chip in een carrosserie van 1600 kg, die nooit minder snel rijdt dan toegelaten en die de helft v/d kilometers snelweg rijdt én die nooit meer dan 7,5l vraagt, vinden wij thuis zuinig.
Onze vorige auto (Sharan 1.9 tdi 110 pk) verbruikte 7j lang 7 à 7,5 l, vandaar ook ons enthousiasme :)
Toen ik ermee op reis was, heb ik 800 km Autobahn gereden (steeds 160 tot 200) en was het gemeten verbruik 7,9 l. Boordcomputer geeft trouwens een liter te weinig aan.
Tombnolz zegt
* lijkt = lekt
Tombnolz zegt
* @ Tombnolz = @ Snoos (waar zit m’n verstand?)
sjaakk zegt
hahahahaha, wat een discussies. ik vind het wel grappig om te lezen wat voor discussies er gehouden worden.
@wallx, een tweedehands X5 kost al niet meer zoveel.
@snoos, je hebt in de zomer wel vaak files van geschaarde caravans
lol@tommie226
lol@vla, mecanicien, het is monteur.
vla zegt
@ Snoos
Van een opgedreven 2.5 TDI? Ik weet het niet hoor…
En geratel mooi?! :shock: Nouja, ieder zijn smaak en lolletjes. ;) Dan denk ik overigens dat je aan deze video veel zal hebben: http://www.youtube.com/watch?v=r3xMFldFzFQ
Eigenlijk best charismatisch, dat geratel (luidste geratel dat ik gehoord heb in een Volvo, is in een 740 met 2.4 liter dieselmotor van Renault (ja toch?) indertijd). ’n Beetje het geluid dat je bevestigt in het leven van de motor, en dat de cabine binnenkort lekker warm zal krijgen. ;)
Maar liefst van al de diepe roffel van de D5. 8) Gewoon cool, ik ken geen enkele diesel die zo klinkt.
vla zegt
@ sjaakk
Het is al goed, je heb íedereen al overtuigd van het te betreuren niveau en het te betreuren aantal zogenaamde autoliefhebbers op deze site. En het is overigens mechanicien, dat zag ik te laat. Monteur is het Hollands-Nederlandse woord, mechanicien is het Belgisch-Nederlandse woord. Ga je me veroordelen voor het verkeerd schrijven van een woord? Nou, dat zegt veel over jou, je bent namelijk een kindtddst. Lachen hé!
En spendeer nu maar de rest van de avond met de gedachte waarom ik op jouw reactie wel reageerde en op die andere niet.
Tombnolz zegt
@ vla
Ik weet dat er in de 940 een VW/Audi 6-cilinder lag, die eveneens de VW LT aandreef… Volgens een forum lag er ook een VW/Audi-blok in de 740, maar 100% zeker ben ik daar niet van.
Tombnolz zegt
@ vla
Vader was vandaag langsgegaan bij Volvo-specialist en die zei dat olielekkage absoluut niet normaal is en dacht ook aan de borage… Beweerde wel dat het géén grote werkzaamheid is… Ik hou je wel op de hoogte.
Snoos zegt
@vla, mij hoor je niet zeggen dat ik geratel mooi vind hoor ;) Integendeel, ik hou niet van geratel en dat associeer ik eerder bij een 1.9 tdi Volkswagen blokje bijvoorbeeld. Die 2.5 tdi klinkt juist lekker zwaar evenals de D5. De D5 natuurlijk nog mooier, maar een 2.5 tdi heb ik ook altijd geweldig gevonden, om zijn prachtige sound dus ;)
Moeilijk om een goed filmpje te zoeken, maar hier in ieder geval iets:
http://www.youtube.com/watch?v=h7uJe0QlbJE&NR=1
Mocht ik nog iets leukers vinden zet ik hem erbij, maar de rest is allemaal moeilijk te beoordelen, juist omdat de lage tonen niet altijd ten goede komen bij het filmen, en daardoor lijkt het dus weer teveel op een ratelende diesel, maar die is het dus, nogmaals, niet! :D
Tombnolz zegt
@ Snoos
Ik begrijp zeer goed wat je bedoelt. De 2.5tdi & d klinken ook wel fijn. Diesel op een niet-storende manier. Vergelijk maar eens met de 2.5tdi die momenteel in de Touareg ligt… man wat klinkt dat brak.
sjaakk zegt
@vla ten eerste veroordeel ik je niet om die spel fout.
ten tweede weet ik niet veel af van de belgische taal.
ten derde ik ben 18, heb je er problemen mee?