Mercedes F400 Concept
Mercedes-Benz F400 Carving Concept uit 2002, met zeer bijzondere wielen: The main attraction in the F 400 Carving is a new system that varies the camber angle on the outer wheels between 0 and 20 degrees, depending on the road situation. Used in conjunction with newly-developed tyres, it provides 30 percent more lateral stability than a conventional system with a fixed camber setting and standard tyres. This considerably enhances active safety, since better lateral stability equals improved road adhesion and greater cornering stability…
cheetacars zegt
dan vraag ik me af hoe die banden dan gaan slijten, dan heb je toch veel vaker nieuwe banden nodig?
jan1666 zegt
FAIL!
foto 4 als je fantasie hebt zie je een soort peugeot hoggar lijnen.
dat MB zich ooit ZO laag zou zinken..
Thatsme zegt
Haha, ik vind `m wel vet:P
Just like the old days, toen je nog een stofbril en een voorhoofdbeschermer moest dragen om ongeschonden bij je bestemming aan te komen:P
Jesko zegt
Het is misschien leuk, maar ik vind het niks voor Mercedes. Ik zie eerder Honda zoiets als dit op de markt brengen. In de achterkant zie je overigens wel duidelijk SLR lijnen.
Snoos zegt
@cheetacars, wanneer hij een kant ophangt en het camber zich verplaatst naar de rechterhelft van de band, dan slijt deze kant meer. Maar wanneer er dan de andere kant opgestuurd word slijt toch weer de andere kant van de band, en dus de ene kant weer minder. Dan zal het wel ongeveer gelijk uitkomen? ;)
cheetacars zegt
@ Snoos maar je zet wel meer druk op 1 kant waardoor deze kant sneller af slijt, dus dat lijkt me ook niet echt handig, maar ik ben geen banden expert en bij MB zullen ze vast wel wat bedacht hebben ;)
rombout zegt
hoe durfen ze dit concept aan mensen te tonen
schandalig
Davyburger zegt
doe mij dan maar een stirling moss:P als je dan toch geen voorruit hebt
verhagen zegt
ik vind hem wel echt vet heeft wel wat weg van de ktm xbow