Porsche 356 Speedster
Echt gaaf om `m een keer in het echt te zien.
Of zou dit een kitcar zijn? Nee toch?:P
Iemand die dr meer verstand van heeft, bevestig even wat dit is..
Sorry dat er maar 3 foto`s zijn, ik had maar één geheugenkaartje bij en er was teveel moois:P
RobinM zegt
Is als het goed is een echte 356 Speedster. Prachtig ding :D
Sammetje zegt
@RobinM
Waar zie je dat aan? Puur uit intresse hoor
RobinM zegt
Chrome randen, bumpers, wielen, wieldoppen, achterlichten, achter reflectoren, de leren afdek kap, rooster boven de motor en het spijltje in de voorruit :P
ELB zegt
Zo naar de bumper kijkend zou ik zeggen een 356A, een vroeg model.
ELB zegt
Of toch een Tygan?
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/05/tygan-speedster-een-moderne-porsche-klassieker
Thatsme zegt
@ ELB
als je goed naar mijn foto`s en naar die van de Tygan hebt gekeken zie je dat de achterlichten verschillen ;)
Mijn spot is dus iig geen Tygan ;)
dekster zegt
Ik weet niet of het een echte is of niet, de kans is klein in mijn ogen.
Ik zou zeggen dat het een replica is, omdat de wielen geen porsche logo dragen.
Thatsme zegt
@ Dekster
Google maar eens op Porsche 356 Speedster, op afbeeldingen zie je vaak dit soort velgen zonder Porsche logo, ik blijf er bij dat het een echte is.
cbsevenfifty zegt
Het is een kitcar. Je kan dit het makkelijkst zien aan de plaats waar ruitenwissers bevestigd zijn. Er is ruimte om ze ook andersom te monteren voor de Engelse markt. De achterlichten zijn “beehive” modellen zoals die gebruikt werden op de 356 voor maart 1957 en dit zie je niet zo veel op een Speedster replica. De montage ervan is echter ook niet conform met een echte Speedster. De carrosserie stulpt namelijk wat ver uit zoals dit ook vooraan bij de pinkers is. De bumper vooraan is iets te groot en volgt de contouren van de body meer dan bij het origineel. Dat slotje onder de motorklep achteraan is ook een giveaway. Deze kenmerken duiden er op dat het een Apal is, één van de eerste Speedster replica’s ooit. Lange tijd (192-1988 zo’n 700 stuks) gemaakt in Luik en jaren later na een mislukte overname nog eventjes in Duitsland.
RA999 zegt
@ cbsevenfifty
Hulde! We hebben meer reaguuders zoals jij nodig ;)
Thatsme zegt
@cbsevenfifty
Weten we dat ook weer:P
Iig bedankt voor de uitleg ;)
Hmm, is deze kitcar met 700 stuks niet een stuk zeldzamer dan de echte?:P
cbsevenfifty zegt
700 stuks is uiteraard minder dan de 4147 echte speedsters die er zijn gemaakt. Er zijn verschillende speedster replica makers wereldwijd die rond de 500 stuks productie zitten tot op heden en één (vintage speedsters) die er reeds meer dan 2000 produceerde. Voor mezelf zijn de 168 Carrera Speedsters (met de Carrera 4-cam racemotor zoals in de 550 Spyder) echter de meest interessante en slechts de helft daarvan was in de bijzonder aantrekkelijke GT uitvoering (nog 7 of 8 stuks werden in GT uitvoering geproduceerd in 1959 zonder de Carrera motor).
Gioor zegt
idd..
was te zien aan spiegels, bumpers, achterlichten en ruitewissers.
ookal is het een replica, blijft een mooie leuke auto!
Br3cht zegt
Is deze dan ook vals?
http://i252.photobucket.com/albums/hh29/Br3cht/IMG_6530.jpg?t=1231433823
http://i252.photobucket.com/albums/hh29/Br3cht/IMG_6531.jpg?t=1231433868
Thibaut zegt
Prijs van goeie replica’s zijn echter ook niet mals.
cheetacars zegt
@ cbsevenfifty :shock: OT lekkere spot! Een zeldzamere kitcar dan het origineel :P
Thatsme zegt
@ Cheetacars
Ja he:P
cbsevenfifty zegt
@ Br3cht
Dat is een mooi exemplaar maar eveneens een replica. Deze is esthetisch wel trouwer aan het origineel dan de Apal, maar een aantal kenmerken geven het toch weg;
– De ruitenwissers in zwart ipv chroom
– Het sluitmechanisme in de deur is op een metalen plaatje gemonteerd omdat het een polyester deur betreft.
– De voorpinkers zijn in een te mat plastiek uitgevoerd.
– Het dakje ligt er anders geplooid bij dan dat dit bij het originele mechanisme het geval zou zijn.
Soms is het wel verwarrend omdat ook eigenaars van originele speedsters onderdelen uit de replica-markt durven monteren. Ook spiegels zijn zelden een indicatie omdat de speedsters af-fabriek zonder spiegels werden geleverd en deze door de dealers naar eigen goeddunken werden gemonteerd.
Als je er één in levende lijve tegenkomt kan je er uiteraard eens een tikje opgeven om te horen of het polyester dan wel metaal betreft. Als je even tussen de voorzetels kan kijken, is de middentunnel waarop een handrem staat, de makkelijkste weggever omdat dit duidt op een keverchassis ipv het originele chassis met vlakke vloer waarbij de handrem onder het dashbord is gemonteerd.
cheetacars zegt
@cbsevenfifty weet je van elke auto zoveel? :shock:
cbsevenfifty zegt
@ cheetahcars
Nee hoor, maar over de Porsche 356, en de Speedster in het bijzonder, mag je alles vragen.