Lancia Delta Integrale 8V
Lancia is uit ’89 en nog tutti originali. Geen gerotzooi met het motorblok, nog een originele turbo erin.
Lancia is uit ’89 en nog tutti originali. Geen gerotzooi met het motorblok, nog een originele turbo erin.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
BmwMPower zegt
De Integrale (met spaakvelgen) is mooier, maar wat een heerlijke wagen!
sebastianchubasco zegt
@BmwMPower
true, alleen is dit type wel de oorspronkelijke (oerdegelijke 8V) versie waarmee lancia 5 keer WRC kampioen is geworden, achter elkaar wel te verstaan. daarna kwamen de 16 kleppers en de evo’s. voor de authentieken-fetishisten is dit the one!
w0o0dy zegt
Vriend van me heeft zoiets (sterker nog dit zou zijn auto kunnen zijn….) Geweldige auto!
sebastianchubasco zegt
@w0o0dy
tis mijn auto :) maar bedankt voor het compliment…
Snoop_Deville zegt
zeer strak :D
mx5owner zegt
Ik heb een keer met zo´n auto meegereden.
Een vriend van mij heeft er namelijk een tijdje 1 gehad. Hij had er helaas wat probleempjes mee en de kosten liepen nogal hoog op. Dus na een tijdje heeft hij hem maar verkocht.
De rijervaring was er niet minder om. Het klonk en reed erg goed. Lekker vlot(200 op z’n sloffen) met een stabiele wegligging.
Hij oogt ook lekker bruut.
Maw. Helemaal goed. :D
@sebastianchubasco.
Als dit jouw auto is zou ik er maar heel erg zuinig op wezen. Dure auto’s(lekker waardevast) en niet echt supermakkelijk kwa onderdelenvoorraad.
Veel plezier ermee.
Hoeveel pk heeft dit model nou precies? Ik dacht zo’n 190. Klopt dit?
sebastianchubasco zegt
@mx5owner
ik heb hem voor (wat het waard is) een redelijk prikkie gekocht. na aankoop bleek er toch wat serieus mis te zijn; tussenbakdifferentieel slecht onderhouden en verkeerd gemonteerd. na deze problemen opgelost te hebben direct ook alle riemen en rollen laten vervangen en nu gaat ie als de brandweer. dit (en vooral deze uitvoering) zijn redelijk betrouwbare auto’s mits je hem op de juiste manier behandeld. helaas is deze integrale ook redelijk bereikbaar qua aanschaf voor jonge lieden die te pas en te onpas op zoek zijn naar snelle acceleratietijden, hem finaal aftrappen… (er zit niet voor niks een oliedruk en olietempretuurmeter in). op tijd riemen vervangen, elke week olie even checken en niet tot het minimum laten zakken ivm de koeling van de turbo, dat soort dingen. Qua onderdelen is nog wel het een en ander te krijgen, helemaal de draaiende. carroserie van de mijne is helemaal top want pas helemaal bijgewerkt en overgespoten. overigens heeft mijn 8v de standaard 185 pk en hij zal er nooit wat extra bij krijgen. dat doe ik hem niet aan op zijn leeftijd… :)
vla zegt
@ sebastianchubasco
Damn’. Jij rijdt met één van mijn droomwagens; heb de rallyversie in miniatuur op mijn kamer staan. Ik heb gelezen dat het rijden ermee is als een oude jack aantrekken, vertrouwd. Weliswaar gebruikt, maar niet versleten, en hij past perfect: je kan hem messcherp plaatsen. Over dat laatste twijfel ik natuurlijk niet. ;)
sebastianchubasco zegt
@vla,
grappig… ik postte ook iets over een auto als het aantrekken van een oude jas gisteren, in de alfa 159 2.0 turbo topic…
over dat messcherp plaatsen klopt trouwens helemaal. al is de stijfheid van de koets behoorlijk slecht. ik heb laten vertellen dat als je een rolkooi plaatst in een 8v verandert de initiele onderstuur in overstuur…
mx5owner zegt
@sebastianchubasco.
Dat aftrappen is een bekend fenomeen en eerlijk gezegd is dat niet echt vreemd. Met de rx8 heb ik dezelfde drang, maar gelukkig wel het realiteitsbesef en het geduld om het blokje te sparen. Zulke auto’s wil je gewoon constant open trekken en genieten van de acceleratie en het geluid.
Maar goed, dat kan ook, mits je maar goed warm draait en de olie in de gaten houd.
Maar goed, Enjoy. :D
sebastianchubasco zegt
thanks ;)
vla zegt
@ sebastianchubasco
Hmm… Dat hij niet zo torsiestijf is, had ik niet verwacht. Het is tenslotte een rallywagen met het gewicht op de juiste plaatsen verdeeld.
sebastianchubasco zegt
nee, had ik ook niet verwacht. ik vermoed dat de stijfheid in combinatie met het doorlassen van de chassis en carrosseriedelen stukken beter moet zijn bij de groep A wagens. Mijn ondehoudsspecialist zegt ook dat het niet verstandig is om de integrale knalhard af te veren zonder maatregelen als een rollbar en veerpootbruggen. ik heb ook wel eens gelezen dat rallyrijders de kadans roemden die in de integrale onstond door van bocht naar bocht te sprinten. zou dat ook door de levendigheid in de carrosserie komen? ik vind het het iig een van de typische karaktertrekken van een integrale…