Ik heb overal gezocht omdat ik het niet helemaal vertrouw dat hij echt is. Hoe is het mogelijk dat een auto van een straatwaarde van een hele dikke miljoen of misschien wel meer, en waar er nog maar een paar van over zijn op de hele wereld zo over straat vervoerd word in de regen. ALS je er al 1 zou zien staat hij op een beurs en wordt ie in een dichte vrachtwagen vervoerd of een dichte trailer. Op internet heb ik een 10-tal fotos vergelijkt en ik ben er achter gekomen dat de tankdop bij deze OP het spatbord zit, terwijl hij bij een echt model in hetachterpaneel verwerkt zit. De achterklep is bij de originele uitgesneden in het hoekje zodat de tankdop daar verwerkt kan worden. Ik denk dat dit dus een replica is, en dus niet zo bijzonder is zoals de meeste zullen denken!
@ Snoos
Nee, dit is een echte, zoek maar op Ferrari 250 GT SWB Lusso. Weet wel niet waarom men klassiekers van dit kaliber zo vervoert. Blijkbaar iemand die hem ook goed gebruikt, anders zou hij zo laks niet zijn. (hoewel ik en mijn vader hetzelfde deden met onze pas geverfde klassieker – wat krijg je dan bekijks!! :D ) Mss daarom dat hij het doet… Iig top, want deze is nog zeldzamer dan de gemiddelde SWB.
Mooiste auto die er ooit gemaakt is, als je het mij vraagt. weet iemand ongeveer de waarde de sown auto:P de duurste 250 ooit getaxeerd was 25miljoen dacht ik. dus niet verstandig zo te vervoeren nee…
@ bashjuh
Maar dat was een 250 GTO. Die is net iets (lees: 5x) zeldzamer dan deze GT SWB hier ;)
Deze geschatte prijs van een GT SWB was, op een veiling in 2006, €200.000…
@RA999 ik wilde net zeggen. Dan heb je het zeker over een replica. Zoek maar op de gemiddelde replica ligt al rond de 3 à 4 ton en een originele 250 gt short in concoursstaat zoals deze, levert je zeker een miljoen of 2 op. Dat is niet vergelijkbaar met de 250 gto maar die heeft iets meer op zn naam staan.
@basjuh: op die foto zit ie idd goed, ik weet ook niet meer wat juist is, want op andere fotos zie je dat ie wel in een uitgesneden achterklep zit verwerkt, en van modellen weet ik toch ook 100% zeker dat ie origineel is. En dan heb ik het toch ook echt over een 250 gt berlinetta swb.
Dat de tankdop niet helemaal goed zit en dat hij zo over straat gaat betekend nog niet dat hij nep is. Geen ferrari uit die tijd is gelijk door het handgeklopte metaal. En een auto ondanks zijn waarde is nog steeds een vervoersmiddel. Dit is gewoon een lekker down to earth autoliefhebber.
Geweldige spot dit, enige wat ik wel vreemd vind is dat het kapje aan de linkeruitlaat er niet zit bij de rechter, die wat slordig is afgewerkt.
Trouwens wie zegt hier dat het niet om een heel kort ritje gaat, met dat ding vervoeren? Ik geloof ook dat ik dan niet de moeite zou nemen ‘m in een hele truck te laden enzo…
Even over de waarde: een aluminium (race) versie met race historie ligt rond de 4 miljoen Euro, een goede stalen versie op de 3 miljoen (begin 2009, waarden zakken een beetje en waarschijnlijk wat meer later in het jaar).
Kempjes zegt
Dit is zeker wel heel bizar ! Hoe duur kan je een transportje maken….? Ik zou ‘m dan wel ‘dicht’vervoeren ! Topspot joh
DenM zegt
@Kempjes, ja inderdaad. Er zou maar wat mee gebeuren zeg ;) Eindelijk een keer een lekkere spot:D Goed zo ;)
Alwood zegt
top! :D prachtige kleuren, prachtige foto, prachtige sfeer.
Ivo zegt
in 1 woord : TOP !:)
Panamera zegt
zeer bijzondere auto! top!
vla zegt
Waauw… Mag ik de 4e en de 2e in formaat 1440×900?
Snoos zegt
Ik heb overal gezocht omdat ik het niet helemaal vertrouw dat hij echt is. Hoe is het mogelijk dat een auto van een straatwaarde van een hele dikke miljoen of misschien wel meer, en waar er nog maar een paar van over zijn op de hele wereld zo over straat vervoerd word in de regen. ALS je er al 1 zou zien staat hij op een beurs en wordt ie in een dichte vrachtwagen vervoerd of een dichte trailer. Op internet heb ik een 10-tal fotos vergelijkt en ik ben er achter gekomen dat de tankdop bij deze OP het spatbord zit, terwijl hij bij een echt model in hetachterpaneel verwerkt zit. De achterklep is bij de originele uitgesneden in het hoekje zodat de tankdop daar verwerkt kan worden. Ik denk dat dit dus een replica is, en dus niet zo bijzonder is zoals de meeste zullen denken!
Spykerracing zegt
Volgens mij is dit wel een echte hoor! :D
DenM zegt
Volgensmij is dit ook gewoon een echt hoor.
vla zegt
@ Snoos
Nee, dit is een echte, zoek maar op Ferrari 250 GT SWB Lusso. Weet wel niet waarom men klassiekers van dit kaliber zo vervoert. Blijkbaar iemand die hem ook goed gebruikt, anders zou hij zo laks niet zijn. (hoewel ik en mijn vader hetzelfde deden met onze pas geverfde klassieker – wat krijg je dan bekijks!! :D ) Mss daarom dat hij het doet… Iig top, want deze is nog zeldzamer dan de gemiddelde SWB.
Wesley zegt
@Vla, klopt. Ik heb op wikipedia gekeken en daar staat deze ook op (deze auto). Dus hij moest wel echt zijn!
Kun je even ehm je mail neerzetten, stuur ik hem op ;)
Wesley zegt
Wat is de waarde van dit ding eigenlijk?!!? Want volgens mij heb ik heel veel geld gespot :D
BmwMPower zegt
100000000000000*/10 ;)
Mooie wagen hoor, het liefst in het rood.
cheetacars zegt
echt een super lekkere spot!!!!!! :D Die G55 is niets hierbij :P
bashjuh zegt
Mooiste auto die er ooit gemaakt is, als je het mij vraagt. weet iemand ongeveer de waarde de sown auto:P de duurste 250 ooit getaxeerd was 25miljoen dacht ik. dus niet verstandig zo te vervoeren nee…
@snoos:
die tankdop zit wel degelijk correct: http://www.finecars.cc/typo3temp/GB/e87e9fa1fa.jpg
vla zegt
[email protected]
Thanks!
RA999 zegt
@ bashjuh
Maar dat was een 250 GTO. Die is net iets (lees: 5x) zeldzamer dan deze GT SWB hier ;)
Deze geschatte prijs van een GT SWB was, op een veiling in 2006, €200.000…
RA999 zegt
@ mezelf
Ik vond 2 ton al zo weinig, het ging dan ook om een replica (dat werd goed verborgen is een lap tekst) ;)
Snoos zegt
@RA999 ik wilde net zeggen. Dan heb je het zeker over een replica. Zoek maar op de gemiddelde replica ligt al rond de 3 à 4 ton en een originele 250 gt short in concoursstaat zoals deze, levert je zeker een miljoen of 2 op. Dat is niet vergelijkbaar met de 250 gto maar die heeft iets meer op zn naam staan.
@basjuh: op die foto zit ie idd goed, ik weet ook niet meer wat juist is, want op andere fotos zie je dat ie wel in een uitgesneden achterklep zit verwerkt, en van modellen weet ik toch ook 100% zeker dat ie origineel is. En dan heb ik het toch ook echt over een 250 gt berlinetta swb.
vla zegt
@ Snoos
Mijn reactie over het hoofd gezien? Het betreft een Ferrari 250 GT SWB Lusso.
http://www.supercars.net/Pics?viewCarPic=y&source=carGal&carID=2832&pgID=1&pID=813449
Ultra, maar dan ook ultra zeldzaam.
alexk zegt
De auto die die 250 trekt is anders ook niet misselijk :P
Edman zegt
Die eigenaar heeft smaak, wawawiewa!
tom307 zegt
wilt iemand er 1tje kopen,ik weet er 1 te staan(echt)
http://www.classiccarsforsale.co.uk/clas…
tom307 zegt
sorry deze link
http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-page.php/carno/37736
strating zegt
Dat de tankdop niet helemaal goed zit en dat hij zo over straat gaat betekend nog niet dat hij nep is. Geen ferrari uit die tijd is gelijk door het handgeklopte metaal. En een auto ondanks zijn waarde is nog steeds een vervoersmiddel. Dit is gewoon een lekker down to earth autoliefhebber.
Lucb zegt
Hij mag dan zo op een trailer staan, maar volgens mij wordt hij echt gewoon heel voorzichtig vervoert
sander_bossen zegt
Geweldige spot dit, enige wat ik wel vreemd vind is dat het kapje aan de linkeruitlaat er niet zit bij de rechter, die wat slordig is afgewerkt.
Trouwens wie zegt hier dat het niet om een heel kort ritje gaat, met dat ding vervoeren? Ik geloof ook dat ik dan niet de moeite zou nemen ‘m in een hele truck te laden enzo…
JazzyO zegt
Even over de waarde: een aluminium (race) versie met race historie ligt rond de 4 miljoen Euro, een goede stalen versie op de 3 miljoen (begin 2009, waarden zakken een beetje en waarschijnlijk wat meer later in het jaar).
Mooie spot!
Luuk---d zegt
Dit is de foto van Wikipedia. excact dezelfde als deze. zelfde kenteken!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ferrari-250-GT-Berlinetta-1.jpg