Volvo C30 Coupe Dutch design
Mijn eigen gedachtestroom, een C30 , met een nieuwe Volvo grille en een coupe achtige achterkant. Misschien iets te laag aan de achterkant , maar voor de rest goed gelukt, velgen is iets te veel gevraagd voor mij..
Mijn eigen gedachtestroom, een C30 , met een nieuwe Volvo grille en een coupe achtige achterkant. Misschien iets te laag aan de achterkant , maar voor de rest goed gelukt, velgen is iets te veel gevraagd voor mij..
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Ik vind de achterkant iets te laag en de koplampen mogen wel wat groter maar voor de rest wel aardig;)
de naam zegt het al: Dutch Design, dus lees aub eerst de regels even op: http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/19/ontwerpwedstrijd-dutch-design
De voorkant is een stuk moderner dan de rest en de achterkant is nogal laag. Verder vind ik ‘m wel cool!
OT de achterkant is iets(lees veel) te laag idd en ik vind het Design niet echt bij Volvo passen
@ cheetacars & carblogger
dat de achterkant te laag is had ik al inde omschrijving staan
@ cheetacars
Wat is er nou Nederlandser dan een Volvo?
Dat ze in Zweden gemaakt worden maakt imho niet uit, ze verwoorden de Nederlandse spirit van pure sobere functionaliteit. Net zoals SsangYongs, Kia Sorento’s en Hyundai Tuscons. Dat zijn imho de echte Nederlandse wagens.
@ G_deGroot de opdracht was zo wie zo al dat je juist geen sombere auto moest ontwerpen ;) en bij Nederland bedenk ik toch wat anders dan een Volvo, SsangYong (!?), Kia sorento en Tuscons. De Nederlandse stijl vind ik toch een wat exclusievere sfeer hebben gezien de geschiedenis.
trouwens volgens mij is dit ook niet echt bedoeld voor de wedstrijd, maar daar kan ik me invergissen
@cheetacars, zit nie zo te zeuren en anders maak er zelf een als je eht zo geod weet….;)
@ Sambabal
http://www.autojunk.nl/pix/view/146164 en http://www.autojunk.nl/pix/view/146259
dat zeuren komt omdat sommigen zich niet aan de regels houden
super lelijk!
@punk
kom jij dan met een betere versie
@ StEKw
Je vraagt om dat soort commentaar als je een auto tekent, die lijkt te zijn aangerand door een olifant ofzo…
@ StEKw waarom iets moeten kunnen om commentaar te mogen geven?
@edman
ja maar hallo, de ene tekent wat beter als die andere, ja zo is het nou eenmaal niet iedereen kan zo goed tekenen, maar toch als iemand mee wil doen met de tekenwedstrijd en niet zo goed kan tekenen, zeg dan gewoon ik vind hem niet mooi ofzoiets, maar ga dan neit lopen zeiken dat ie door een olifant is aangerand ofzo, sorry hoor maar vindt ik zwak!
@ Cheetacars, ik weet wat de opdracht was, maar ik blijf zeg gewoon wat in mijn visie de echte Nederlandse wagens zijn en daarbij zeg ik dat deze inzending in dat opzicht wel goed doordacht is.
@ StEKw
Dan ben jij een schoolvoorbeeld van hypocriet, want Punk schreef net nog: “super lelijk!” Waarop jouw reactie was: “Kom jij dan met een betere versie!”
Dus, wees volgende keer wat onderbouwender en neem alstjeblieft een tekenles, want ik ga ook niet mee doen aan een marathon, als ik niet kan rennen.
@ edman
Ik wil best wel mij onderbouwen, Ik bedoel, als jij naar een menig gitaarstuk luistert en je zegt, aa lelijk terwijl je het zelf niet kan, moet je toch wat beter formuleren. Ik vind dat het hier niet aan mij ligt maar aan hem, hij moet het onderbouwen, Hij kan zeggen , de achterkant is te laag, de koplampen hadden iets groter gemogen, ik bedoel ik sta open voor dat soort dingen maar niet voor , ajoh super lelijk man!
En op jou andere stukje, er zijn toch altijd mensen die het proberen om te doen, je kan wel gaan zeggen; Ja ik kan het toch niet, ja dan kom je natuurlijk niet ver! Zoals een spreekwoord zegt:
Niet geschoten is altijd mis!
Ik ben het wel met StEKw eens eigenlijk. Er is niks mis met commentaar leveren als je niet meedoet, ik vind daarentegen wel dat je dat commentaar moet onderbouwen. Als je iets lelijk vindt, moet je ook kunnen zeggen wat je lelijk vindt.
Zo vind ik de koplampen te klein, de achterkant te laag, de taille te hoog en de ruimte tussen de B- en de C-stijl te smal…
Kijk aan de reactie van RA999 heb ik wat, hij zegt me precies wat hij vind dat er niet goed is aan de auto, als ik dan een andere auto ga maken heb ik in ieder geval punten waarop je kan letten bij het ontwerp.
@ StEKw
Let op het perspectief, laat de lijnen die in de auto horizontaal zijn zoals de onderkant van de voorbumper en de daklijn boven het voorraam evenwijdig of het liefst naar een vluchtpunt op een denkbeeldige horizon lopen. nu lijkt het net of ie zn koppie naar je toedraait omdat ie je aan wil kijken. Zeker nice try en talent is er.
Btw Edman = zeurpiet.
@ StEKw: leer eerst fatsoenlijk tekenen. Kom daarna nog maar eens terug. En hoe je aan de regels van de “designwedstijd”…
@longjap
thnx voor je comment ik zal er aan denken bij een vervolg tekening;)
@ StEKw: leer eerst fatsoenlijk tekenen. Oefening baart kunst… Kom daarna nog maar eens terug. En hoe je aan de regels van de “designwedstijd”…
… en dat was niet lullig bedoeld. :wink:
@emile_benz
niet nog zo eentje :O lees alsjeblieft eerst de voorgaande comments voordat je zoiets zegt!
@emile_benz
niet nog zo eentje :O lees alsjeblieft eerst de voorgaande comments voordat je zoiets zegt!
@emile benz
http://www.autojunk.nl/pix/view/146240 dit noem je fatsoenlijk tekenen???? kunst baart geen oefening he….
@ Longjap: kijk hier eens: http://www.autojunk.nl/pix/view/146439
De link die jij post zijn wat probeersels… :roll:
@Emile_benz
Jij hebt dan misschien alleen de hoofdvorm, maar mijn tekening is gedataileerder uitgewerkt. Als jij nu ook details enzo toevoegd kan het een mooie tekening worden
Wat nou hoofdvorm en details. De wagen is zo gedetaileerd als ie moet zijn!
@ emile clean design noemen ze dat of niet ;)
idd
@ Emile_benz
Daarmee bedoel ik, schaduw op de auto , eventuele logo’s ,motorkap design(niet plat dus), het zelfde voor de zijkant.
maar waarom zeg je eerst dat het gedataileerd is en daarna is het ”clean design” ;)
Spiegels zijn zoo passé. Gebruik de techniek: camera’s en sensoren…
@ StEKw: zo gedetaileerd als hij MOET zijn. In dit geval heeft hij dus genoeg details. –> clean design. Teveel details kunnen ’n auto/ontwerp vern… Dus alleen de broodnodige details toevoegen. Schaduw etc. ben ik nog mee bezig. En logo’s doe ik niet aan!!! En mijn motorkap is NIET plat!!!
Maar dan nog: design kan OOK plat zijn;
scherpe hoeken: kunnen ook design zijn;
en zo kan ik over het begrip “design” nog wel ff doorgaan.
Is de achterkant niet iets te laag?
@ Frasker bereid je voor op wat commentaar, lees de eerste reactie’s maar
Trouwens, schaduw is er wel, alleen komt dat in de foto niet echt goed over. Heb hier n.l. de tekening nu voor me en daar zie ik toch echt schaduw onder de wagen, in de velgen en onder de sierstrip voor de grill langs. Zelfs de glooiing van de motorkap is zichtbaar…
…en onder de deurgreep
Dus beste StEKw, als je een volgende keer weer eens het woord “design” gebruikt, weet dan wat het inhoudt…
En ga nu maar die achterkant bijwerken.
Dus beste StEKw, als je een volgende keer weer eens het woord “design” gebruikt, weet dan wat het inhoudt…
En ga nu maar die achterkant bijwerken. Details voeg je pas toe als de gehele wagen af is!
@Emile_benz
Ik kan het niet goed zien op de foto van je tekening, maar als jij zegt dat er schaduw is dan geloof ik je, en ja dat de motorkap niet plat is snap ik;) die loopt altijd een beetje bol.. maar met vormpjes(kinderachtig gezegd) erin. Maar als jij gaat voor clean design moet je zo doorgaan;)
en nee ben al bezig met de voorkant van een ” supercar ” ;)
StEkw, je kan niet tekenen. Klaar.
@ Edman
Na een maand is dat natuurlijk makkelijk om te zeggen…