Die zit daar omdat deze auto’s ook het water in moeten.
De uitlaat loopt normaal gesproken dan onder waardoor rijden moeilijk wordt.
Door de uitlaat aan het dak te bevestigen blijft het uiteinde van de uitlaat boven het wateroppervlak waardoor je gewoon kunt blijven rijden.
Simpel ;)
dat ding lijkt mij eerder eens snorkel, geen verhoogde uitlaat maar een verhoogde inlaat. Via die snorkel word van een hogere positie lucht in gezogen, er komt dus geen water via het inlaatsysteem de auto in wanneer er door water gereden word.
Uitlaat zal niet vollopen zolang de motor draait. En daarbij lijkt het mij een beetje raar wanneer ze de uitlaat naast het passagiersraampje plaatsen…
dat is inderdaad de luchthapper, niet de uitlaat! uitlaat loopt toch niet vol met water als de motor draait! maar als je hem naar voor richt waait al het stof en water er in en mag je telkens stoppen om je luchtfilter te kuisen, ook niet handig :)
Staan altijd naar achter, ik heb er zelf ook een op mijn auto en staat gewoon mooi naar achter zoals het hoort. Zoals eerder gezegd, uitlaat zal niet vollopen.
audi zegt
Kan iemand mij uitleggen wat dat ding op de voorruit is?
autoblogger zegt
De uitlaat?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/13/wallpaper-porsche-cayenne-transsyberia-rally
BmwMPower zegt
@ audi
Die zit daar omdat deze auto’s ook het water in moeten.
De uitlaat loopt normaal gesproken dan onder waardoor rijden moeilijk wordt.
Door de uitlaat aan het dak te bevestigen blijft het uiteinde van de uitlaat boven het wateroppervlak waardoor je gewoon kunt blijven rijden.
Simpel ;)
Boswachter zegt
dat ding lijkt mij eerder eens snorkel, geen verhoogde uitlaat maar een verhoogde inlaat. Via die snorkel word van een hogere positie lucht in gezogen, er komt dus geen water via het inlaatsysteem de auto in wanneer er door water gereden word.
Uitlaat zal niet vollopen zolang de motor draait. En daarbij lijkt het mij een beetje raar wanneer ze de uitlaat naast het passagiersraampje plaatsen…
RA999 zegt
@Boswachter
Waarom is ie dan naar achteren gericht? Dat lijkt me een beetje moeilijk luchthappen ;)
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/wallpaper/div/Porsche_Cayenne_2008_Transsyberia_Rally1_1680x1050.jpg
En ik denk niet dat ze vaak met het raampje open rijden in zo’n rally…
Dennism6 zegt
@RA999
voor wat water opspat mischien dat het dan alsnog in die luchthapper kan komen…
technopatat zegt
dat is inderdaad de luchthapper, niet de uitlaat! uitlaat loopt toch niet vol met water als de motor draait! maar als je hem naar voor richt waait al het stof en water er in en mag je telkens stoppen om je luchtfilter te kuisen, ook niet handig :)
Boswachter zegt
Staan altijd naar achter, ik heb er zelf ook een op mijn auto en staat gewoon mooi naar achter zoals het hoort. Zoals eerder gezegd, uitlaat zal niet vollopen.
Boswachter zegt
Edit van hierboven:
Ik zei altijd, maar dat is ook niet helemaal waar :P
Rick436 zegt
Is een snorkel ja, hoe moet een auto anders lucht binnen krijgen.
audi zegt
Dus het is een luchthapper?
Boswachter zegt
@ Audi
Ja, een luchthapper. Bedoeld om water uit de motor te houden bij doorwadingen. Lucht word van boven via een waterdicht systeem de motor ingeleid.