Nissan Skyline R34 GT-R M-Spec
Dikke auto. Beetje beroerde foto’s maar ik had haast :-s
Hij staat er volgens mij vaker, dus volgende keer beter
Dikke auto. Beetje beroerde foto’s maar ik had haast :-s
Hij staat er volgens mij vaker, dus volgende keer beter
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
BmwMPower zegt
Er is voor zover ik weet alleen een V-Spec en geen M-Spec…
RoT___ zegt
Volgensmij hoort het ook V-spec te zijn.
empyreum zegt
M-spec is iets luxer: leren en verwarmde stoelen en zachtere vering
BmwMPower zegt
@ empyreum
Zou je dan even een site ergens vandaan willen toveren waar dat staat?
empyreum zegt
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline#R34
empyreum zegt
ik zit trouwens te kijken.. volgens mij is het of gt-r of r34. Ik denk dat het dus een r-34 is, met een zelfgeplakte m-spec sticker.
BmwMPower zegt
En volgens mij is het ook zo dat als je een R34 hebt, je automatisch ook een GT-R hebt…?
BMWmannentje zegt
Idd nog nooit van een Nissan Skyle 1.6 16v gehoord, ;) Vette bak trouwens. De gewone R34 GTR is volgens mij verboden… alleen de V-spec en (zoals je ziet) de M-spec is legaal hier.
markus zegt
Volgens mij ook nog eens eentje met een bijzondere kleur, en de achterspoiler is ook niet van de standaard GT-R R34.
bozewolf zegt
Dit is geen GT-R maar een GT of GT-S.
Te zien aan de voorbumper (kleinere opening waar GTR intercooler heeft zitten), koplampvorm, achterbumper, uitlaat, kleinere velgen en nog wat kleine dingetjes.
Waar die gast de M-spec badge vandaan heeft mag Joost weten, maar een M-spec is het niet.
bozewolf zegt
V-spec en M-spec zijn trouwens specifieke uitvoeringen van de R32, 33 en 34 GT-R (V-Spec) en R34 GT-R Nür (M-spec).
Mike17 zegt
GT-R M-Spec Nür – As above M-Spec + N1 motor, 300 km/h speedo. (only 250 made)
Uniek dingetje dus, als het er 1 van de 250 zijn. Nür versie is vrij uniek.
bozewolf zegt
Hoe moeilijk is lezen, mensen?
Dit is een ordinaire Skyline, GEEN GT-R, met een M-spec badge.
Tis alleen de badge. Meer niet.
Mike17 zegt
@ Bozewolf: Hoe weet je dat nou zeker? M-spec wordt aangegeven dmv zo’n badge, waarom zou nissan badge’s uitgeven, om op je skyline te plakken terwijl er officieel maar 250 M-spec uitvoeringen zijn? Lijkt me niet echt logisch
bozewolf zegt
Je kan er zelf 1 maken als je enthouiast bent? Daarnaast zijn er ongetwijfeld bedrijven die nep badges maken.
http://www.rsportscars.com/foto/06/ztune05_09.jpg
DAT is een M-spec.
bozewolf zegt
Da’s een Z-Tune trouwens, maar ok. Verschilt niet
Dit is een M-Spec
http://www.im-jihan.net/used/u_002_021.jpg
Kijk bij deze twee GT-R’s naar de koplampen, voor- en achterbumper, velgen etc en je moet concluderen dat de auto in deze thread geen GT-R is. Ook geen diffuser bv.
Dat ik daar zo lang voor nodig had, zeg.
Mike17 zegt
Tuurlijk dat soort dingen weet je nooit, maar wel raar dat iemand een M-spec sticker erop plakt, heeft toch geen zin. Ik twijfelde wel, herken de verschillende skyline’s ondertussen wel.
bozewolf zegt
Heeft ook geen zin :) Maar je hebt ook lui die M stickers op hun 316’s plakken.
Mike17 zegt
Dat is weer zo over de top xD, die plakken een M3 sticker erop, een gaar kitje eronder nep m3 spiegels en ze doen alsof ze een M3 hebben, terwijl ze een simpele 318 hebben :-p
empyreum zegt
@bozewolf: :lol:
ik denk inderdaad dat het de GT-T is met een M-Spec sticker.
Na wat googlen dit gevonden en deze is hem volgens mij:
http://www.vineplace.co.uk/viewgtt/4525157212
lexxy zegt
mensen mensen mensen…wat een speculaties allemaal.
Ten eerste, Bozewolf, het is een R34 GT-T, en dus geen GT of GTS (bestaat niet eens). Dit is de 2,5L single turbo uitvoering met de RB25DET NEO motor.
Voor de rest zat die M-spec sticker er gewoon al op, en is het ook geen ‘speciale kleur’, maar gewoon de standaard Black Pearl. Ik ga natuurlijk geen M-spec sticker op m’n Skyline plakken :? Als je dat doet, kun je er net zo goed GT-R badges op plakken…zo wannabe ben ik niet. Ik heb bewust voor een GT-T gekozen vanwege het driften. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een R33 GT-R kopen, maar daar heb ik dus niets aan.
Voor de goede orde: er is wel degelijk een gelimiteerd aantal R34 GT-T M-spec’s geproduceerd, en dit is er één van. Zoals iemand al terecht opmerkte, is dat de wat ‘comfortabelere’ versie, en minder gericht op ‘victory’ (waar dus de V van V-spec voor staat).
En @ de fotograaf: hij staat er inderdaad ‘vaker’. Ik woon daar namelijk ;)
bozewolf zegt
GT-T, GT-S, hangt volgens mij af waar je woont hoe die versie heette. Misschien was GT-S uitvoering alleen een in Japan verkrijgbare 33, maar alla, punt is dat het geen GT-R is. :)
Verder niks mis met een GT turbo uitvoering, hoor. Zonder de hele ATESSA heisa is het karretje een mooi stuk lichter(wat is het? 1380 kg ofzo?) en daarbij is de motor nog steeds prima tunebaar. En inderdaad FR, dus hoge fun-factor.
Maar lexxy, kun je die vieze M-spec sticker er niet liever afpeuteren ofzo? ’t Staat zo suf en blijkbaar weet je precies wat je rijdt en kom je niet over als een wannabee.
empyreum zegt
ah, kijk! dan heb je in ieder geval een erg vette auto, persoonlijk had ik wel voor de r33 GT-R gegaan ;-) is dat trouwens een beschadiging bij je deur (ingebroken geweest?)
Stefje zegt
Bozewolf. hij zegt net zelf dat het een M-Spec IS. Dan gaat ie iets wat origineel erop zit er toch niet afhalen?
Je hebt een R32 en R33 GTS (de non-turbo’s), Je hebt ook de R32 en R33 GTS-T (de FR turbo’s). En je hebt de R34 GT en GTT (wederom de T voor Turbo).
De enige uitvoering die dezelfde aanduiding heeft bij de 3 uitvoeringen is GT-R.
Verder zit er onderling ook nog heel veel verschil tussen, maargoed, google is je vriend! :)
bozewolf zegt
@ Stefje
Kerel, als je de wijsneus wilt uithangen, doe het dan goed. Ik ken m’n Skylines, en het IS geen M-Spec want M-Specs zijn een speciale versie van 34 GT-R’s. Dit is geen GT-R, maar een GT-T met toevallig een M-spec sticker waarvan de eigenaar toegeeft dat ie ook niet weet waar ie weg komt.
Christ.
bozewolf zegt
Ok, misschien moet ik een deel van mn woorden terugnemen (hihi!). M-spec is blijkbaar een luxe-optie die op bepaalde modellen werd aangeboden, waarvan de bekendste de latere generatie GT-R Nür’s waren.
An sich verder totaal niet interessant omdat het om wat leren stoelen gaat e.d. Fijn voor dagelijks gebruik maar dat is het dan ook. Maar goed, weer wat geleerd. :p
En GTS’en bestaan wel trouwens. ^_^
lexxy zegt
Juist Bozewolf nu heb je het goed ;) Of het an sich wel of niet interessant is, verschilt natuurlijk per persoon. Zelf vind ik comfort in een auto even belangrijk als prestaties..al zou ik NOOIT een bmw of mercedes kopen 8)
Oh en GTS’en bestaat wel, maar niet bij de R34 :) dus als we even de GTR’s buiten beschouwing laten, heb je de:
R32 & R33 GTS, GTS4 (4-deurs sedan) en GTS-T
en bij de R34 word het:
GT, GT4/GTFour(4-deurs) en GT-T
ik heb dus de GT-T, en inderdaad één van de laatst gebouwden (2001) met dus inderdaad die M-spec (ofwel Type M) optie.
Die zachtere vering zit er alleen niet meer op :D
lexxy zegt
oh en @ empyreum: neehoor geen schade of inbraak bij m’n deur! denk gewoon viezigheid..? dat is het nadeel als je in het centrum van haarlem woont waar constant ge-/verbouwd wordt :x
Stefje zegt
@Bozewolf,
ik heb uitgelegd bij welke (bekendere, de R31 enzo maar niet mee genomen) skyline’s er GTS’en zijn, en GTS-T. En dan nog zeggen dat ik mijn kennis niet op orde heb? Net als met M-spec? Gelukkig neem je je woorden terug, want je laat je wel heel erg kennen hier ;)
bozewolf zegt
@ Stefje: gelukkig toont lexxy zich een waardiger “winnaar”. Geen behoefte om je zo arro te gedragen toch? Ten eerste heb je totaal niet uitgelegd om wat voor versie het ging (alleen gezegd “dat het een M-spec betrof”, en ten tweede is het feit dat ik mijn woorden terugneem juist een feit dat ik bereid ben concessies te doen, ergo me dus niet te laten kennen. En wat dat betreft had ik in eerste instantie gelijk door te zeggen dat het geen GT-R is maar een GT-T (of GTS, hoe je die shit wilt noemen, hangt af van import kwesties o.i.d.).
GTS’en zijn trouwens wél turbo-charged btw… GT’s niet.
@ lexxy
Zonder grappen, ouwe, vette bak, hoor. Wordt alleen beetje zat van mensen die alles met een Skyline tag bestempelen als GT-R.
Heb je er verder nog iets mee gedaan/gepland er mee te doen? Motor, ophanging etc?
M
lexxy zegt
Ja ik vind ook dat bozewolf gewoon correct z’n fout heeft hersteld, en, zoals ie zelf letterlijk zegt, ‘een aantal van zijn woorden terugneemt’, dus niet nodig om ‘m nog even na te trappen :roll:
Anyways, thanx man :D ik heb hem inderdaad pas net, dus hij is vooralsnog helemaal standaard, op het HKS inductiesysteem, Spitfire coil packs en de Tein rods na. Eerstvolgende aanpassingen zijn: 19″ Buddy Club velgen, HKS Hi-Power full exhaust systeem, en een grotere, front mount intercooler, en een piggyback fuel manamgement systeem om het allemaal zo efficiënt mogelijk te houden gezien de fijne olieprijzen van tegenwoordig. De aanpassingen daarna zullen voornamelijk bodywork zijn. Ik wil wel een dikkere, GTR-achtige kit erop hebben zonder te willen doen ‘alsof ik een GTR’ rij natuurlijk, maar ik vind deze “standaard” (origniele GT-T Nismo-) kit net iets te magertjes.. Vervolgns gaat ie van kleur veranderen, namelijk naar MP3 (midnight purple) met carbon kap en carbon achterklep & spoiler. Tot slot het interieur, maar dan zijn we denk ik al dik een jaar verder, EN is de vraag of ik ‘m überhaupt nog heb, met die aankomende benzineprijzen :?
Eerst maar even op NL kenteken zetten..kost ook weer een flinke smak geld :( gelukkig heb ik ook een Brits paspoort :P dus rij ik er nu wel gewoon semi-legaal lekker mee rond :twisted:
Chemmy zegt
het is een GTST.RB25 Motor.