C5 Exclusive Edition (de nieuwe versie!)
Ik was uitgenodigd op het feest van C5 waar ik een proefrit aangeboden kreeg, ik ging daar natuurlijk op in en kreeg in rit in de C5 Exclusive edition, het is een grote vooruitgang op de vorige C5 modellen!
Hij is van buiten stoerder geworden, maar van binnen is het nog meer luxe dan voorheen, en natuurlijk heeft hij nog altijd de vertrouwde hydropneumatische vering waar Citroën trots op mag zijn!
NuttelozeBPM zegt
Ja, maar die hydropneumatische vering is niet meer standaard…Ikzelf vind dit de mooiste Franse wagen…
Gioor zegt
blijft Frans..
en Franse wagens zijn gewoon niet van het betere niveau.. als ik het nog even zwak uit mag drukken.
verder is deze wagen er wel op voruit gegaan tenopzichte van de nieuwe.. ziet er wel wat leuker uit ja.. maar dat is het dan ook..
freddy_de_boskabouter zegt
ik vind hem teveel naar de duitse merken gaan vooral de buitenkant toch.
RA999 zegt
@ freddy_de_boskabouter
Dat vindt Citroën ook, en ze zijn er trots op ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/27/nieuwe-citroen-c5-is-een-echte-duitser
VonStroke zegt
Ik zie er C6 trekken in, het is iets Duitser geworden maar dat is in dit geval goed afgelopen.
Lucb zegt
ziet er dik uit, leuke velgen ook
RoT___ zegt
@NuttelozeBPM: Klopt. Tegenwoordig krijg je de hydropneumatische vering (die uit de C6 komt) alleen nog op de Comfort/Exclusive. Dan heb je ook meteen een automatische parkeerrem. De basisversie/Dynamique/Ligne Business hebben stalen veren en een normale handrem.
@Lucb: als ik me niet vergis, zitten deze velgen standaard op de Exclusive wanneer je een 4-cilinder hebt. 6-cilinders staan op 18″.
@Master_R: Mooie foto’s, kleine opmerking: het is Exclusive zonder het woordje Edition er achter;)
JP_MUSCLE zegt
mooie auto en ziet er van binnen ook netjes uit! Vind die voorstoelen echt mooi zullen zeker ook wel lekker gezeten hebben :D
Master_R zegt
@jp_muscle jazeker het waren echte sportieve lekkerzittende stoelen :D
Br3cht zegt
Sportieve zetels voor een onsportieve berline :(
Helaas is de 2.0 diesel wat krapjes…
Spijtig dat altijd dat gewicht de wagen verkl**t !
Voor de rest mooi :D
Robbiepower zegt
Als er iemand detaifoto’s wil van deze auto of binnenkort de tourer zeg maar ik werk bij de Citroendealer/Ford-dealer.
Sammetje zegt
Ik heb het al eens eerder aangekaart en doe het nu weer, wat een hoop knoppen aan de binnenkant. Ikzelf zou daar echt een jaar voor nodig hebben om te onthouden wat waar voor is en alles. Zegt natuurlijk ook wat over mezelf, maar het idee is duidelijk lijkt me.
RoT___ zegt
Wat trouwens niet erg goed te zien is, is dat het bovenste deel van de rugleuning apart versteld kan worden om de stoelen zo extra goed te laten zitten. Iets dat je niet tegenkomt in andere auto’s in zijn klasse.
Punk zegt
omg wat een lelijke interieur!
Anoniem zegt
Ik vind de knopjes in het midden (midden console/instrumentenpaneel?) wel erg mooi altijd bij Citroën ook bij de Citroën C6 is het prachtig.
randyer zegt
‘T is inderdaad de mooiste Franse, maar de mondeo wagon vind ik persoonlijk mooier dan de c5 break. Integenstling tot deze variant. Ik zou persoonlijk deze kopen, wanteen station heb ik niet nodig. En over het intrieur, het zit geweldig, en is echt kwalitatief!
randyer zegt
Natuurlijk is het, integenstelling, want een, en interieur;)
freddy_de_boskabouter zegt
@ra999 ik vind het spijtig dat het nietmeer het franse is nuja niets aan te doen toch een mooie wagen