Mijn auto collectie; 3000GT, CelicaGT, 200SX, 523
Omdat ik zelf een enorme auto liefhebber ben, kan ik me indenken dat het leuk is deze auto’s te zien. Ik wilde jullie de auto’s die ik afgelopen 2.5 jaar gehad heb niet onthouden. Mijn 1e auto was de 200SX, toen de 3000GT, daarna de CelicaGT, vervolgens de 523i en rijdt nu de 530D touring. Al moet ik wel zeggen dat ik nog elke dag de 3000GT Ferrari killer mis. Echt een unieke auto.
Milan zegt
Wauw, die 3000GT is niet verkeerd hoor!
Wesley zegt
Ik hoop dat het echt jouw auto’s zijn. Anders zijn het echt leuke bakken!
bmwpowerm5 zegt
die 523 ziet er ook netjes uit ik had hetzelfde interieur in m’n 540i alleen zat er bij mij ook notenhout aan het stuur de kwaliteit van het interieur is ook vele malen beter dan die van het nieuwe model 5 serie
rvo zegt
allemaal leuke autos, die 3000gt valt me inderdaad niet tegen! die zie je niet veel.. heb je de specs?
Rick436 zegt
Ik houd van “Vanille” interieur!
Alwood zegt
prachtig! alleen de overstap van 3000GT naar Celica snap ik niet helemaal :? of werd de moesjieboesjie wel heel duur int onderhoud? :P ik weet van de Sigma (heeft zelfde basis) dat die in onderhoud verschrikkelijk duur zijn.
Die deuren zijn trouwens niet standaard toch?
lambofan zegt
die 3000GT = jummie!
Demoniac zegt
Duidelijk een autoliefhebber! En ook ik vind die 3000GT een juweeltje:)
VonStroke zegt
Sorry maar ik vind die 3000GT helemaal niet geweldig. Die schaardeuren zijn er al helemaal over.
nism0 zegt
3000GT is echt een zwaar mooie auto
RScosworth zegt
Die beemer op de achtste foto is net zo groot als die hutjes die erbij staan! De 3000GT vind ik ook echt een brute bak. Ik vind hem alleen zo rood met die crap op de motorkap en die deuren niet echt geweldig. Wel heerlijk dat je al dat speelgoed hebt gehad!
RScosworth zegt
Ik zie trouwens dat je er hier al vaker aandacht aan geschonken hebt. Niet geheel onterecht lijkt me zo. ;)
RichDesign zegt
Ha mannen. Ik heb er inderdaad al eens aandacht aan geschonken RScosworth, toen autojunk net bestond. Echter is het toen amper bekeken omdat het nog haast bij niemand bekend was, is nu wel anders. Alwood, het was inderdaad om het geld te doen. Hij weegt 1730kg, loopt 1 op 5, euro 98 ivm de turbo’s, verzekering niet normaal (ivm 75.000 euro nieuw, 286 pk en was toen 19) En RVO, de specs: Mitsubishi 3000GT 3.0 liter v6 twin turbo. 286pk 410 NM. 0-100 in 5.4 sec top 250 begrenst, zonder 280kmp/h. vierwiel aangedreven. Verder alles electrisch en climate control. Luchthapper van een 550 maranello en velgen 18inch 285. Ik zal nog wel wat extra foto’s plaatsen van de auto. Geloof me die auto is tegek! gooi hem met 100km/h haaks de bocht om en reken maar dat je gewoon de bocht om gaat! door de AWD en trekken als een beer door de dubbele turbo = geen turbo gat. Heb geprobeerd hem rond te krijgen, niet gelukt. Kijk maar even bij de tags, kom je nog wel een filmpje tegen. Groeten!
robindeelen zegt
3000GT heeft active aero heerlijk een systeem dat zich met de snelheid en gedrag van de dummy veranderd
RScosworth zegt
@RichDesign
Haha dat is best heerlijk idd! Hoe zit het eigenlijk met dat Aero-systeem, hoe werkt dat? Ik heb ooit ergens gelezen dat het een elektrisch voorbumper en achterspoiler was, maar nu je er toch bent. ;)
RichDesign zegt
@RScosworth
Dat Active Aero houd in dat er boven de 80kmp/h een lip onder de voorbumper naar beneden klapt en de achterspoiler gaat een aantal graden (30 graden dacht ik) schuin omhoog staan, waardoor je extra downforce hebt. Daarnaast heeft hij trouwens ook nog pneumatische veerpoten, wanneer je de auto in de sportstand zet zakt hij een aantal centimeter en wordt hij behoorlijk stugger.
Pelder zegt
Heerlijke auto zo’n Mitsubishi 3000GT! Is het een VR4 of een normale? Je hebt namelijk wel een VR4 spoiler erop, maar dat zegt niet zoveel meer. Kun je meer foto’s maken van de 3kGT?
RScosworth zegt
@ RichDesign
Thanx! ;)
RichDesign zegt
Het is een VR4 ja. Zijn er nog geen 10 stuks van in Nederland. Ik zal nog wel wat foto’s plaatsen.