Deze Matra Murena is niet helemaal origineel meer. De laatste van de 10.500 geproduceerde Matra Murena’s is afgeleverd in ’84 Dit type (van totaal 3), de 2,2S heeft de sterkste motorisering, van iets over de 140pk. Deze Murena heeft kennelijk een andere tor gekregen. De firma Carjoy levert een 3.0 V6 als ombouw voor de Murena, waarbij schijnbaar ook een kentekenaanpassing wordt gedaan. Ook de voorbumper is alles behalve origineel, normaliter heeft ie een vrij bescheiden voorbumper.
Persoonlijk zie ik liever een originele ’84 Matra Murena 2,2S, een gewilde klassieker in de dop…
Ieder zijn meug natuurlijk!
Heel gemakkelijk te vinden. http://www.rdw.nl
het betreft een Talbot (Simca) Murena 2.2S
Bouwjaar / eerste uitgifte af fabriek 30-06-1983 in NL 10-01-1989
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Brandstof Benzine
Motor
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2959 cm3
Vermogen 132 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa en laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.130 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Brandstofverbruik en milieu
Algemeen:
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbuik:
– stad Niet geregistreerd
– buitenweg Niet geregistreerd
– gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu:
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Historie
Datum eerste toelating 30-06-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 01-09-2007
Datum eerste afgifte Nederland 10-01-1989
Wacht op keuren Nee
Bouwjaar; December 1988
Pinho zegt
Een Matra? (wie helpt?)
Milan zegt
Een Matra Murena ;)
Spaz zegt
Matra Murena volgens mij
Lucb zegt
Matra Talbot Murena
Knorrit zegt
Drie persoons?
Chrizzle1 zegt
Simca Matra Murena. Is idd 3 persoons. Mijn pa heeft de voorganger hiervan gehad, de Simca Matra Bagheera
Yolanda zegt
En het is geen kit kar !
RScosworth zegt
Ik heb altijd gedacht dat Matra en Talbot beiden een merk zijn? RDW geeft namelijk als type ‘Talbot Murena’ op. Hoe zit dat dan?
JSV88 zegt
kenteken TX-43-GH
voertuigsoort personenauto
merk matra
handelsbenaming TALBOT MURENA 2.2 S
kleur(en) blauw
brandstof benzine
aantal cilinders 6
cilinder inhoud 2959 cm³
BlueRallyeGolf zegt
Deze Matra Murena is niet helemaal origineel meer. De laatste van de 10.500 geproduceerde Matra Murena’s is afgeleverd in ’84 Dit type (van totaal 3), de 2,2S heeft de sterkste motorisering, van iets over de 140pk. Deze Murena heeft kennelijk een andere tor gekregen. De firma Carjoy levert een 3.0 V6 als ombouw voor de Murena, waarbij schijnbaar ook een kentekenaanpassing wordt gedaan. Ook de voorbumper is alles behalve origineel, normaliter heeft ie een vrij bescheiden voorbumper.
Persoonlijk zie ik liever een originele ’84 Matra Murena 2,2S, een gewilde klassieker in de dop…
Ieder zijn meug natuurlijk!
Meer info op: http://www.simcamatrasportsclub.nl
Citrofiel zegt
@ RSCosworth; Kijk gewoon eens op wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Matra_Murena
roberto zegt
lijkt wel op een zaak van DGB
FJC zegt
eerder een zwaar verbouwde mr2
tekkie zegt
zo een maar in het wit staat ook wel eens in zwolle
Andi zegt
Heel gemakkelijk te vinden. http://www.rdw.nl
het betreft een Talbot (Simca) Murena 2.2S
Bouwjaar / eerste uitgifte af fabriek 30-06-1983 in NL 10-01-1989
RA999 zegt
@Andi
Als je nou de reacties voor je had gelezen had je gezien dat je reactie allang achterhaald was…
ephizilion zegt
Een matra murena F3!!
Originele Fleishmann uitbouw….
Heb der zelf ook 1!! : )
Jac zegt
Voertuiggegevens
Voertuig
Kenteken TX-43-GH
Voertuigsoort personenauto
Merk MATRA
Handelsbenaming TALBOT MURENA 2.2 S
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 2009-09-07
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 2007-09-01
BPM EUR 0
Wegenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Nee
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Brandstof Benzine
Motor
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2959 cm3
Vermogen 132 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa en laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.130 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Brandstofverbruik en milieu
Algemeen:
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbuik:
– stad Niet geregistreerd
– buitenweg Niet geregistreerd
– gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu:
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Historie
Datum eerste toelating 30-06-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 01-09-2007
Datum eerste afgifte Nederland 10-01-1989
Wacht op keuren Nee
Bouwjaar; December 1988
Stino zegt
Talbot Matra Murena.
Zo te zien ook een zware motorversie. zéker geen 1.6 ;)
Arcen_gespot zegt
een talbot matra murena 2.2S
Stino zegt
Een hele mooie Matra.
Heb ook eens zo een gespot maar dan standaard :D
Stino zegt
http://www.autojunk.nl/2009/06/talbot-matra-murena-1980