De mooiste Jeep (IH Scout 80) die ik ooit had….
Helemaal onbekend en onbemind is het merk International Harvester dat in de jaren 50 en 60 veel Amerikaanse trucks bouwde. Eigenlijk hebben we het hier over de 1e SUV. Hij was verkrijgbaar met hardtop, softtop, in 2 of 4WD en met 2 tot 4 zitplaatsen… en dat nog voordat er een Chevy Blazer, Range Rover of Ford Ranger bestond! In die dagen had de Scout 80 (mijn model) betere specs dan zijn Engelse tegenhanger de Land Rover (voorloper Defender). Mooi detail is dat het 4cilinder blok waarmee de Scout 80 standaard geleverd werd (8 cilinder was wel optioneel!!!) een doormidden gezaagd 8 cilinderblok was van hun vrachtwagenserie, en dat is nog duidelijk te zien ook ;- )
Koker zegt
Jeep is een merk !!!!!!
als je een Ford heb, zeg je toch ook niet dat je in een Opel rijdt, of wel ?!
rotorhead zegt
Koker:
Jeep is OOK een merk. Jeep is het enige merk wat ook een benaming is voor een bepaalde categorie voertuigen.
Scooperdepoep zegt
Koker: wat ben jij een opperzijkerd zeg, Jeep is een merk en een aanduiding voor een 4×4, net als Fiets ook een merk was vroeger (moet nm. rijwiel zijn). Commentaar op de inhoud is wellicht te veel gevraagd…. zucht.
Radical zegt
het is geen JEEP! het is een 4×4 of terreinwagen maar jeep is gewoon een merk, best goede marketing van JEEP dat iedereen nu een 4×4 ziet en het een jeep noemt;)
Fej zegt
@ Radical: dat is juist slechte marketing!!
Mooi ding overigens! heeft karakter!
Koker zegt
je hebt gelijk. Het is een HELE gafe auto, maar noem hem alsjeblieft geen jeep, want het is geen Jeep.
Scooperdepoep zegt
Ok, ok, mensen, we houden het op een Harvester International. Dat ding ging trouwens als de brandweer snachts op het strand van Scheveningen ;- )
tuitje zegt
Ja en daar pluk ik nu de vruchten door de auto van voor tot achter te moeten restaureren!
Het halve scheveningse strand zat nog in de wiekasten.
Maar dat geeft niet , het is een puike auto die je niet veel ziet op de nederlandse wegen.