Achterin zit je niet in een Maybach, maar zweef je. Dit is de prijs van de nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse.
Als je kijkt naar de prijs van een Mercedes-Maybach vandaag de dag, dan valt het eigenlijk wel mee. Tenminste, als je de prijs vergelijkt met het Maybach van vroeger. Toen was tegen een miljoen euro aftikken voor zo’n verbouwde Mercedes normaal. Geen wonder dat het submerk een fiasco werd.
Al een tijdje maakt Mercedes-Maybach extra luxe uitvoeringen van bestaande Benz-modellen. Op basis van de nieuwe S-klasse komt er ook weer een Mercedes-Maybach, waarvan nu de prijs is bekendgemaakt. En in tegenstelling tot de Maybach GLS, is de S-klasse Maybach wel met een V12 te krijgen!
De nieuwe Maybach S-Klasse is er in twee smaakjes. Met de V8 en dus met de V12. De voordeligste is natuurlijk de achtcilinder. De prijs van de Mercedes-Maybach S-Klasse 580 4MATIC begint bij € 228.637 euro. Ter vergelijking, de reguliere Mercedes-Benz 580 4MATIC kost € 179.737. Het vermogen ligt op 503 pk en 700 Nm koppel. Het kanon sprint in 4,8 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 250 km/u.
Dan de daddy. Dat is de Mercedes-Maybach S-Klasse 680 4MATIC en de prijs is niet mals. Voor € 310.993 staat de sloep met V12 op je stoep. Een hoop centen, maar zoals gezegd valt het mee in vergelijking met het Maybach van weleer. De twaalfcilinder levert 612 pk en 900 Nm koppel. De V12 is slechts drie tienden sneller naar 100 km/u in vergelijking met de V8. De topsnelheid is met 250 km/u hetzelfde.
tinnemans zegt
Het ziet er prachtig uit hoor, maar ik ben blij dat ik zelf achter het stuur van m’n auto mag zitten.
berlinetta zegt
Ik vind dit echt zo’n bizar lelijke auto. Wellicht dat het zonder twotone-lak, die lelijke grille en al dat andere chrome nog iets kan worden. Oh wacht, dan heb je een normale S-klasse. Doe me dan die maar. Ga ik met het geld dat ik overhoud wel andere leuke dingen doen.
Loek zegt
@berlinetta: was het maar zo’n feest. Reguliere S-Klasse is ook niet om aan te gluren, vreemde designkeuzes imo. Moet wel zeggen: ik zag vandaag voor het eerst een nieuwe C-Klasse in het echt en Mercedes heeft het tot een kunst verheven om auto’s extreem lelijk op persplaten te zetten terwijl ze in het echt wel oké zijn.
Op de foto’s is de S-Klasse namelijk extreem uit proportie als je het mij vraagt.
dree16v zegt
Inderdaad een normale S-klasse ziet er een stuk stijlvoller uit. Als je toch wat meer wilt kies dan voor echte klasse in de vorm van een Rolls of Bentley
ar156sw zegt
Wat ik me bij deze auto dan toch afvraag: waarom zou je ooit die V12 kopen, anders dan “omdat je het kan betalen”?
Dit is typisch een auto om in gereden te worden, dus van belang is dat dat vlot en comfortabel kan, zonder teveel herrie en trillingen. Nou lijkt mij dat Mercedes dat met een 500pk V8 prima voor elkaar moet kunnen krijgen. Wat voegt die V12 voor de passagier dan nog toe?
Hubert zegt
Ideale auto om electrisch uit te voeren.
Je laat de chauffeur mooi bij de laadpaal wachten terwijl je zelf aan het werk bent.
En bij volle lading weer helemaal klaar om geluidloos en trillengsvrij verder te zoeven.
dwfc zegt
Prestige …daar gaat het om in deze bevolkingsklasse .
Jetlag zegt
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de gereïncarneerde Maybach toch maar een ordinaire flop.
Als merk kon het wat mij betreft al niet tippen aan een Bentley, of Rolls Royce, maar als “uitvoering” is het, oneerbiedig gezegd, toch niet meer dan een gepimpte taxi.
Het zal vast luxe, duur en/of goed zijn, maar het is allesbehalve chique en daar verandert de V12 niet veel aan.
allesmetturbo zegt
Die two tone en putdeksels maken de auto echt niet chique maar sjonnie. Normale S is veel mooier en eleganter
petroldrinker zegt
Nooit de charme gesnapt van dit soort autos, het ziet er niet uit om te beginnen, maja dat vind ik van de nieuwe C en S-klasse, allemaal lelijk van buiten en van binnen nog erger met die grote touchscreens
piebepost zegt
Het zal het wel goed doen in Azië, maar het is toch wat een karikatuur van zichzelf.