Dat tomaten gooien is dan nog tot daaraan toe, maar stenen gaat wel wat ver hoor.
Het zusje van hagelvers McLaren coureur Carlos Sainz heeft angstige momenten beleefd in de Spaanse hoofdstad Madrid. Dit was niet het gevolg van een fan die boos is omdat Carlos junior de plek van Alonso heeft overgenomen bij het Britse team, maar min of meer een puur toeval. In Spanje voeren taxi-chauffeurs momenteel namelijk hevige protesten tegen de populariteit van Uber, dat net als in veel landen de nagel aan de doodskist van traditionele taxibedrijven vormt.
Vakbonden hebben dit weekend acties georganiseerd om de regering te dwingen om Uber aan banden te leggen, maar dingen liepen daarbij her en der lichtelijk uit de hand. Voor zusje Sainz kwam het allemaal extra dichtbij, want zij zat onhandig genoeg net in een Madrileense Uber-taxi toen de chaos daar losbarstte. Een cabron mieterde een steen door de ruit van de taxi, die gelukkig alleen voor materiële schade zorgde.
Carlos junior is uiteraard erg geschrokken door het voorval en plaatste op Twitter een video van de aftermath. De auto waar zijn zus inzat ligt vol glasscherven. De voormalig teamgenoot van Verstappen roept zijn landgenoten op te stoppen met deze ongein en over te gaan tot de orde van de dag:
Ik ben verontwaardigd over de agressie die gisteren ten beurt viel aan mijn zus in een uber in Madrid. Een taxibestuurder gooide een steen naar hen. Dat had veel slechter kunnen aflopen. Ik weet dat het grootste deel van het chauffeurs-gilde dit soort agressie niet ondersteunt en liever wil dat er een oplossing komt voor dit probleem.
Waarvan akte.
gandini zegt
Edit: fixed!
lincoln zegt
Is de snelwegschutter nou nog wel eens gevonden ??
gandini zegt
@lincoln: Volgens mij niet, was te snel weg.
VeniVidiVici zegt
@lincoln: Goede vraag. In elk geval heeft deze persoon wel een eigen definitie op Wikipedia weten te bemachtigen.
Scarface zegt
@lincoln: Dat was een gevalletje massahysterie
Zie: https://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/03/er-is-misschien-wel-geen-snelwegschutter-12033381-a135336
“De twijfel is bij de politie mede ontstaan omdat bij geen van de 45 gemelde incidenten een spoor is gevonden van een projectiel of metaaldeeltjes. Niet binnen in de auto’s waarvan de ramen verbrijzeld zijn, maar ook niet in de gaatjes van de auto’s die aan de buitenkant geraakt zouden zijn.”
Net zoiets als global warming dus :)
VeniVidiVici zegt
Moest dat onzinnige “de voormalig teamgenoot van Verstappen” er nou echt bij ja pfff.
introductiemap zegt
@venividivici: ja pff veel lezen ineens, hè
moveyourmind zegt
Kennelijk zien taxichauffeurs tegenwoordig liever een ster in de vooruit dan op de motorkap.
desjonnies zegt
Zo’n rijke familie en dan gebruik maken van de diensten van een paupertaxidienst?
rovadepo zegt
@desjonnies: sommige rijke mensen zijn nog normaal gebleven.
smijsie zegt
@desjonnies: Wat een domme opmerking. Waarom is Uber pauper? Het is een slim platform, je kunt kiezen in welke klasse auto je vervoerd wordt, je kunt precies zien waar je chauffeur is, je kunt veilig en achteraf betalen. Allemaal voordelen die ouderwetse taxibedrijven vaak niet bieden. Het is gewoon een slim platform dat efficient inspeelt op vraag en aanbod. Als je dat pauper vindt, dan is het tijd om wakker te worden.
desjonnies zegt
@smijsie:
Lees eens over de dodelijke ongevallen veroorzaakt door die paupers.
In Amsterdam alleen al 4 doden, maar ja paupers willen een goedkope taxi!
Vraag het eens aan de nabestaanden.
Allemaal voor een paar rotcenten!
fanboy zegt
@desjonnies: Ik denk dat de prijs van Uber niet eens veel uitmaakt.
Als je nou net zo makkelijk als bij Uber een normale taxi kan regelen.
En veel Uber chauffeurs zijn maar Uber chaffeur wanneer het hen uit komt en daar buiten zijn ze gewoon taxi chaffeur onder een ander dak.
bk4life zegt
@fanboy: Die prijs maakt wel degelijk wat uit. De 25 euro die ik normaal zou betalen bij een reguliere taxi, kan je bijna halveren met een Uber. Doe dat vaker en je bent wel gek om de normale taxi te pakken.
lekkaah zegt
@smijsie: uber is een bedrijf waarin amerikaanse investeerders (van die gasten waar het kapitalisme bij hun geboorte op hun voorhoofd is gekerft) enorme bedragen erin pompen met als oogmerk concurrentie doodmaken door jarenlang enorme verliezen te draaien en onder de concurrentie blijft met haar tarieven, proberen de grens op te zoeken van de wet en regelgeving en zelfs overtreden en peperdure lobbies voeren om zelfs de uitspraak te kunnen uitstellen (dit allemaal om ondertussen tijd te winnen tot de concurrent faillissement moet aanvragen). Stel jij je eens voor dat jouw bedrijf op zo’n manier vernietigd wordt door een stel uberrijke kerels aan de andere kant van de oceaan die geld blijven pompen en investeren in jouw ondergang, terwijl je overheid erbij staat en toekijkt. Ik kan mij zomaar voorstellen dat er mensen zijn die dan een tikje gefrustreerd raken
Gedrag praat ik zeker niet goed!! En @desjonnies ook niet, maar jouw opmerking laat wel blijken dat men geen flauw idee heeft van het van te voren bedenken met wie je zaken doet. Wil je hier aan mee bijdragen? Ik niet iig, ondanks hun mooie apps
smijsie zegt
@lekkaah: Zeker, als ik een ’traditioneel’ taxibedrijf had dan zou ik deze concurrentie ook verschrikkelijk vinden. Ik denk alleen dat je dan vooral de overheid moet aankijken. De hele taximarkt (in NL althans) is overgereguleerd met alle belastingen en regelgeving. Er speelt al jaren oneerlijke concurrentie door alle aanbestedingen etc. Als er dan een bedrijf komt dat de taxidienst optimaliseert met harde werkers en een slim platform, dan moet dat in mijn ogen niet verboden worden maar op een slimme manier gecombineerd worden met de huidige situatie. De dienst verbieden is net zo goed oneerlijke concurrentie in de hand werken. Ik ken serieus veel mensen (mezelf incluis) die vaker een taxi zouden nemen als het niet zo duur zou zijn. Daar kunnen mensen werk in vinden en geld aan verdienen, maar dat mag niet van de overheid. Zucht.
rickthestig zegt
@smijsie: Mijn taxi staat altijd dichtbij de plek waar ik ook ben. Ik kan er naar toe wanneer ik wil. Ik weet altijd wie er de vorige keer in gereden heb. Ik zit nooit inbsndermans rommel. Ik wordt altijd op de plaats van bestemming gebracht en ik zit altijd met de benen rechtuit in plaats van opgevouwen. Bepaal zelf waar iklangs ga en hoe snel ik rij. Kortom ik rij dus gewoon altijd lekker zelf in mijn eigen brickie. Taxi’s zijn voor bejaarden.
francal zegt
Ik maak al jaren gebruik van Oranje taxi service; https://oranjetaxiservice.nl/ die mij meerdere keren van Schiphol naar Rotterdam luchthaven heeft gebracht. De chauffeurs zijn vriendelijk, de rit verloopt altijd vlekkeloos en er is een gezonde prijs-kwaliteit verhouding.