In Zuid-Afrika schijnen ze het niet zo te hebben op Amerika. Persoonlijk wist ik niet dat daar van die anti-Amerikaanse sentimenten leefden, maar Smart speelt daar in Zuid-Afrika met een reclame voor de Forfour in ieder geval leuk op in.
Op het billboard valt te lezen:
– German engineering
– Swiss innovation
– American nothing
Ik vind de reclame op zijn minst bijzonder, wanneer je bedenkt dat DaimlerChrysler een Duits-Amerikaans bedrijf is. (via: autoblog.com)
JPM zegt
Humor!
Jerro zegt
kijk dat is leuk!
Rick zegt
Geweldig inderdaad…
Het is wel vreemd dat deze reclame er is ja voor een Duits-Amerikaans concern, maarja als die auto hierdoor beter verkoopt, wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen :p
Zoef zegt
Daimler-Chrysler is inderdaad een Duits-Amerikaans concern.
Daarom moeten die Anti-Amerikaanse wijsneuzen (anti-amerikanisme is een ziekte waarbij het gevaar om aan communisme te sterven niet denkbeeldig is) goed bedenken dat er eigenlijk had moeten staan:
American Capital.
JeffreyG zegt
ik zie een redding van de forfour :P
jammer voor ze dat hij niet meer gemaakt word ;)
Raffaello zegt
@ zoef
het kapitaal komt toch ni van Amerika peins ek. het is dan wel duits-amerikaans maar et geld komt wel van Mercedes.
Dave zegt
Nou ja wat een gelul. Zuid Afrikanen liever geen Amerikaanse auto. De reden hiervoor is dat geen auto’s sinds 1999 met een stuur aan de linkerzijde in ZA geimporteerd mogen worden.