Met de G-Power G2M CS Biturbo hoef je niet bang te zijn dat je een sprintje verliest.
De BMW M3 is niet meer wat het geweest is. Daar kunnen we heel erg moeilijk over doen, maar dat is zonde van de tijd. De nieuwe BMW M3 is qua formaat, gewicht en vermogen meer een opvolger van de M5 (E60). Gelukkig heeft BMW ook nog de M2, de auto voor liefhebbers van het M3-concept.
De M2 is c.q. was er in drie smaakjes: M2, M2 Competition en M2 CS. Uiteraard is de CS verreweg de leukste, zij het ook veruit de duurste. Dat is meteen het grote probleem, want het prijsverschil is dermate groot dat je beter een M2 Competition kunt kopen en die iets kietelt.
G2M CS Biturbo
Maar dat kan je dus ook doen met de BMW M2 CS, dat bewijst G-Power. Ze hebben ervoor gekozen om alles maximaal te doen. Dus een M2 CS met de meest heftige hardware. G-Power biedt de meeste tuning-opties in stages aan, maar als je voor de dikste M2 gaat, dan wil je ook voor de dikste tuning gaan, niet waar?
De motor van de G2M CS Biturbo is voorzien van hybride turbo’s, downpipe, sportuitlaat, grotere injectoren en de benodigde software om alle upgrades op elkaar af te stemmen. Het resultaat is 660 pk en 800 Nm. Dat is zoveel dat we het gewoon nog een keer zeggen: 660 pk en 800 Nm! Dat is 330 pk en 400 Nm per aangedreven wiel! Mocht dit teveel zijn voor je, dan kun je ook kiezen uit upgrade-kits van 500 pk, 540 pk en 570 pk.
Extra opties
Je kan de G-Power G2M CS Biturbo nog afmaken met een paar losse opties. Denk aan een air-water intercooler, M4 GTS transmissie-tuning (voor de automaat), boost-pressure pipes en natuurlijk een sportluchtfilter.
Qua uiterlijk heeft G-Power het vrij bescheiden gehouden voor de G2M CS Biturbo. Het meest opvallende zijn de enorme velgen. De uiteraard gesmede velgen zijn voor 9×20 en achter 10,5×20. Qua breedte van de banden valt het nog heel erg mee, voor 245/30 R20 en achter 265/30 R20.
Alle onderdelen zijn per direct beschikbaar en te configureren.
Pascal zegt
Heel knap van G-Power, maar ik sluit me aan bij de suggestie voor een M2 Competition en die iets kietelen, gewoon méér dan genoeg. Lijkt me heerlijk voor in het weekend.
allesmetturbo zegt
Ultiem daily en trackday speeltje
kniesoor zegt
Ik vind een standaard M2 CS wel goed genoeg eigenlijk.
KEV9 zegt
zo had BMW hem veel eerder moeten maken, persoonlijk vind ik dit de mooiste BMW
kareljansen zegt
Het verschil tussen een m3 en m2 is overigens maar 25kg. Gezien het verschil in afmetingen zou ik dan toch eerder de m2 obese noemen dan de m3, maar goed..
willeme zegt
@kareljansen:
De huidige M3 is zwaarder geworden en weegt nu 1.710 kg.
kareljansen zegt
@willeme: wow, dat is wel een forse stijging tov de opgegeven 1495 van de vorige inderdaad!
willeme zegt
@kareljansen:
Geen enkele BMW F30 weegt 1495 kg ;-). Dat is een kentekengewicht. Het officiële leeggewicht van de vorige M3 was 1.635 (voor de DCT). De huidige M3 competition zit trouwens op 1.735 kg ;-). De versie met 480 pk en handbak weegt 1.705 kg, De vorige M3 met handbak woog 1.570 kg.
Dat zijn allemaal gewichten ZONDER opties. Een uitgebreide navi, groot panoramadak, elektrische stoelen met verwarming, grotere wielen kunnen er zo maar voor zorgen dat het gewicht 50-100 kg (of meer) hoger ligt. Sommige opties maken de auto overigens ook lichter, maar in de meeste gevallen komt er gewicht bij met al die gekke opties.
De M2 zit op 1.550, 1.575 voor de DCT. Dus inderdaad een klein verschil. Op zich ook logisch, want de onderdelen die het meeste wegen (motor, transmissie etc) zijn identiek. Wel is er een verschil dat je bij de M2 weinig opties hebt om ‘m zwaarder te maken. Er is niet heel erg veel mogelijk.
mustang750supersnake zegt
@willeme: mijn god….m’n oude e36 320 sedan woog 1200kg…..
willeme zegt
@mustang750supersnake:
Nee, dat klopt niet.
Op zich vallen de gewichten echt wel mee. Zeker als je ziet hoeveel luxer, veiliger en groter ze zijn geworden. De BMW M3 E46 woog 1.570 kg. De M3 E36 3.0 zat volgens mij op 1.460 kg. De E30, ja, die was een stukje lichter (vanaf zo’n 1.200 kg). Dat was echter een veel simpelere, kleinre en krappere auto met een viercilinder. Een 320i E36 sedan woog 1.315 kg.
Al die ‘Nederlandse’ gewichten (kenteken-gewichten) zeggen niet zoveel. Al deze gewichten zijn leeggewichten van de standaarduitvoering. Dus met een paar opties komen er met gemak een hele hoop kilo’s bij.
kniesoor zegt
@willeme: Voor zover ik weet is de standaard systematiek van de RDW al jaren dezelfde : rijklaargewicht minus 100 KG is kentekengewicht. Ik heb de details van m’n oude E46 M3 en m’n huidige F82 M4 er even bijgezocht. De E46 : rijklaar 1570, op kenteken 1470. De M4 : rijklaar 1612, op kenteken 1512 KG.
jeronimo81 zegt
M’n beste maat had een M2 competition met akrapovic en stage 1. Was gewoon een monster. En die sound… 😍🤤
Zelfs een GT3 RS kon niet volgen…
prijs/kwaliteit/fun/prestaties het beste wat hij al gehad had. 💪
Greetz,
https://www.instagram.com/blue_beast_lotus/
911targa zegt
@jeronimo81: het zijn jouw ervaringen en herinneringen, maar een GT3-RS is toch van andere orde dan een M2.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat een M2 een GT3 kan lossen.
Overigens: de laatste zal over 20 jaar een verzamelaarsobject zijn en een cultstatus hebben.
jeronimo81 zegt
@911targa: een M2 competition (met M4-motor dus) geprepareerd tot +550pk en een koppel om helemaal achterover van te vallen is voor eender welke wagen moeilijk om bij te houden. En was tijdens een rondrit door de Eifel… Dus niet eenmalig. Naar de toekomst toe heb je 100% gelijk. Maar het gaat hem om wat voor een wapen zo’n M2 competition is… voor veel minder centjes dan een GT3 RS. En ik ben noch een Porsche- noch BMW-fan. 😉