
Het wil aardig vlotten.
Het zal nog even duren voordat de totaal vernieuwde Peugeot 208 op de markt komt. Om precies te zijn zal dit aan het einde van het jaar gebeuren. Toch krijgen sommigen momenteel al de kans een bestelling te plaatsen voor de smakelijke hatchback, om zich op te warmen voor zijn komst. Volgens de CEO van de Franse autofabrikant is de ontvangst niet bepaald onaardig.
Als we de woorden van Jean-Philippe Imparato van Peugeot mogen geloven, dan heeft het merk sinds het online komen van de reserveringspagina meer dan 1.100 reserveringen binnen weten te harken. Opmerkelijk is dat het in ongeveer driekwart van de bestellingen gaat om de volledig elektrische e-208. De bestellingen komen overigens slechts uit vier landen, waaronder uiteraard Frankrijk. In een later stadium zal de nieuwe Peugeot 208, die vorige maand voor het eerst op het Autosalon van Genève te zien was, ook in andere landen besteld kunnen worden.
#DigitalTransformation of the @Peugeot brand experience is up and running! Premiered at #GIMSWISS, online pre-reservation of the new #Peugeot208 is now available in 4 countries with many more to come. Over 1100 pre-reservations received, ¾ of these for the #electric model. pic.twitter.com/Gty4nJKny6
— Jean-Philippe Imparato (@JPImparato) April 2, 2019
Hoewel Peugeot nog niet bekend heeft gemaakt hoeveel de nieuwe 208 precies zal gaan kosten, krijgen we dankzij de reserveringspagina wel een idee van hoe duur de auto zal worden. Zij die een nieuwe 208 zullen willen bestellen, moet allereerst 500 euro overmaken naar het merk. Wanneer de auto eenmaal geleverd is, dan moet er een eenmalige betaling van 2.400 worden gedaan. Vervolgens zal de auto, voor degenen die leasen, tussen de 269 en en 299 euro per maand kosten.
Volgens de Franse website kost de nieuwe 208 met 1.2 driecilinder en achttrapsautomaat 269 euro per maand. De 1.5 diesel, die geleverd wordt met handgeschakelde zesbak, kost 289 euro per maand. De volledig elektrische e-208 is vooralsnog het duurst, met een maandelijkse prijs van 299 euro. Met de leaseconstructie mag men in vier jaar tijd 60.000 kilometer afleggen.
Meer lezen over de nieuwe Peugeot 208? Bekijk dan HIER onze vergelijking met zijn voorganger.
Zijn er al aftermarket plakstrips voor over die TL-balken te koop op Ali?
@technofreak: waarschijnlijk zit daar net als bij de 508 je richtingaanwijzer. Dus dat zou dan niet mogen…
@technofreak: Precies mijn gedachte!
@technofreak: ik kon het niet laten…
@technofreak: die onderste lijkt nu verdacht veel op een Seat Ibiza
@technofreak: iedereen is altijd maar aan het klagen dat alle auto’s op elkaar lijken. Als er dan eens een merk origineel uit de hoek probeert te komen, dan kraken we het allemaal af…
@millemiglia: ^ dit
@millemiglia: je hebt creatief designen, omdat je een topdesigner bent die iets moois wil maken en je hebt ‘creatief designen’, omdat het moet.
De Fransen willen zich blijkbaar onderscheiden van de massa met enorme TL balken. Peug doet dit, Renault doet aan haken en een rare lange balk achterop.
BMW kiest voor extreme nieren, Porsche voor een raar pauzeteken als 3e remlicht, Fiat maakte een complete multipla, Reliant gokte op een driewieler en laten we het over SUV-coupés nog maar niet hebben.
Allemaal ‘anders om het anders’, niet vanwege het ‘mooi’
@technofreak: Zeg sorry
@technofreak: op de 508 zijn die (lelijke) led strips een optie van 1200 (!) euro.. dus gelukkig ook zonder te bestellen. Ik vermoed bij de 208 dus ook vaak een optie.
@technofreak: Ik vind ze juist wel mooi. Dat geeft de auto iets eigens.
Geslaagd design als je het mij vraagt. Zou bijna een Peugeot kopen.
Nee, wel op Hassanexpress.
@momo: @technofreak
@momo: wow, goeie
Wat zijn die zwarte banden rond de wielkast. Dat ziet er knap goedkoop uit, er wordt hier al aftermarket plakstrips gesuggereerx, zonde als dit standaard blijft te zijn ..
@autodrome: blijkt
@autodrome: het is juist het truukje wat de 208 zijn stoere uiterlijk geeft. Vele kleine SUVs passen het ook toe. Door de zwarte spatbordranden verandert de verhouding tussen gekleurd blik en de donkere wielkassen, daardoor lijken de wielen groter ten opzichte van de carrosserie en lijkt de auto in totaal minder massief en dus stoerder.
@mashell: vind je het echt mooi?
@autodrome: ja! Mijn eerste en tweede C30 hadden matzwarte spatbordranden. De derde had het R-design pakket met de spatbordranden in kleur (zelfs als je een derde C30 kiest wil je wel eens wat verandering ;) ), maar eigenlijk vond ik de matzwarte spatbordranden beter staan.
@mashell: nou als ik de nieuwe Evoque vergelijk met de oude, dan heb ik echt door hoe verschrikkelijk lelijk die dingen zijn.
Op de Mazda cx35 ofzo zijn ze helemaal verschrikkelijk.
@mashell: over smaak valt niet te twisten …
Ik zou zeggen die elektrische is het goedkoopst, want dit zijn allemaal lease contracten waarbij je nog brandstof/stroom moet betalen. Dan komt hij wel goedkoper uit. Voor degene die met de range uitkunnen.
Lol, toen ik die 60000 km in dat hoofdstukje van die leasediesel zag staan moest ik gelijk denken aan de turbo van mijn vader zijn 3008 1,6 hdi die op 60000km kapot is gegaan, een beetje later nog veel meer en was de auto rijp voor de sloop. Zijn ze voor maar 60000km gebouwd misschien? :D Vervolg van het verhaal, omdat zijn dealer zo’n goede service geeft heeft mijn vader dezelfde auto gekocht maar met de nieuwere 8-klepper ipv de 16-klepper, schijnt beter te zijn. Maar ik vertrouw het zaakje niet want de kans bestaat er in dat een groot deel van mijn erfenis naar de peugeotdealer zal gaan :( Moraal van het verhaal, Peugeot stelt het allemaal mooi voor (met design en zo) en staat synoniem met politiek, ze pakken jou het geld af waar ze kunnen…
@volvo_440_turbo: ik heb met 1.6 HDI motoren in drie wagens (Ford en Volvo) in totaal ruim een half miljoen kilometers gereden, bij geen enkele is een turbo kapot gegaan. Er ging sowieso maar weinig kapot aan die motoren.
@mashell: Om jou te informeren: die blokjes hebben een te klein oliecarter, waardoor oververhitting ontstaat met alle gevolgen vandien, google maar even, een bekend probleem, vermoedelijk wel verholpen bij de 8-kleps versie…
@Volvo_440_turbo: worden er heden ten dage nog 8 kleps viercilinders gebouwd? Weer wat geleerd.
@racerx: heden ten dage weet ik niet, zijn huidige auto is het vorige model maar een einde reeks, dus zijn eerste 3008 was een 16-klepper, zijn tweede recentere een 8-klepper, na de 8-klepper is het nieuwste model uitgekomen, geen idee of daar ook een 8-klepper inzit. Mijn vader voelde het verschil wel, dat de nieuwere eigenlijk minder soepel was…
@racerx: de 1.4 en 1.5 tsi motoren zijn ook 8 kleps
@civicfk3: weer wat geleerd
Kan je hem ook gewoon kopen???
@vantagev8: ooh, u bent die Nederlander met geld. Laat Rutte het maar niet horen
@lekkerlinksrijden: Haha was het maar waar. Ik ben wel die Hollander die voorgenomen heeft gewoon te sparen en alleen dingen te kopen die ik kan betalen. Leasen / abonnementen doe ik niet aan. Op twee dingen na, Internet en mobiel.
@vantagev8: Het internet is inderdaad erg lastig te kopen…
Zijn dit private lease bedragen of financial lease?
@thebest07111: Private lease.
Bijzonder toch? Wel prijzen voor de lease maar niet voor de consument. Zouden ze door hebben dat de particuliere markt vermoord is door onze volksvertegenwoordigers?
@rike: Volgens mij hebben ze vooral in de gaten dat grote groepen mensen domweg niet meer sparen om een substantiële uitgave te kunnen doen. Of dat dan een kwestie van niet willen of niet kunnen is, is een tweede. Als ik het gemak zie waarmee mensen zich in allerlei (micro)schulden steken in plaats van bijvoorbeeld eens 3 maanden te wachten en dan pas een telefoon te kopen, dan verbaast het me niets dat het soms jarenlang sparen voor een nieuwe auto er al helemaal niet meer bij is.
@vaakbenjetebang: Ben ik deels met je eens, het klopt dat veel mensen niet meer lang willen sparen om een auto te kopen. Echter wordt dat extra ontmoedigd doordat de prijzen idioot hoog zijn hier in vergelijking met onze buurlanden. Als een auto hier (makkelijk) €10.000 duurder is dan 1,5 uur verderop voor exact dezelfde auto
@rike: Dat het hier in Nederland duur is om een auto te kopen is een feit, maar we moeten niet denken dat onze markt zo belangrijk is voor Peugeot dat ze het al of niet bekend maken van verkoopprijzen of juist leaseprijzen van Nederland laten afhangen. Volgens mij zijn ook steeds minder mensen geïnteresseerd om een (nieuwe) auto te bezitten. Ze willen er een gebruiken, verder niks.
@rike: Genoemde prijzen zijn private lease, dus gericht op consumenten. Zakelijke leasemaatschappijen kopen hun auto’s zelf op; die gaan geen leaseconstructie met de fabrikant aan.
@rike: dat doen ze omdat Peugeot héél erg graag private lease ‘verkoopt’. Binnen 4 jaar mooie okkasies in het netwerk, en de klant leaset weer een nieuwe Peugeot en is zo aan het merk verbonden
@futse: het is idd een mooie manier om de occasionmarkt een beetje interessant te houden.
Veel elektrische Peugeots al blind besteld. Zijn dit wellicht (Franse) overheden welke vooruit bestellen?
Hij is ook serieus goed gelukt!!
Design is een schot in de roos.
Geen slechte aanbieding zo’n e-208. € 300,- pm voor 300km actieradius en lage laadkosten. Kan best een leasetopper worden!