Een redelijke prijs voor een redelijke auto.
Eerder dit jaar, om precies te zijn in februari, gaf Skoda de Fabia een facelift. Een tamelijk ingrijpende facelift, welteverstaan, want Skoda vernieuwde bij de inmiddels alweer vier jaar meegaande Fabia o.a. de grille, voor- en achterbumper, evenals de verlichting en het interieur. Inmiddels heeft Skoda de prijzen van de vanaf begin september te bestellen Fabia bekendgemaakt.
Om te beginnen is de vernieuwde Skoda Fabia (per direct) te bestellen vanaf 14.990 euro. Kies je voor deze simpele basisuitvoering, dan krijg je de handgeschakelde, 75 pk sterke hatchback mee naar huis. Opteer je voor de goedkoopste uitvoering met 95 pk, dan mag je er 1.000 euro bij optellen. De sleutels van de krachtigste uitvoering (110 pk) worden pas overhandigd wanneer er 21.690 euro is overgemaakt. Overigens betreft het hier nog steeds een handgeschakeld model. Wie automaat (DSG) wil rijden, betaalt tenminste 23.490 euro en moet kiezen voor de 110 pk sterke Fabia hatchback.
Benodig je een ruimere Fabia, dan hoef je niet op een veel hoger bedrag te rekenen. Skoda zet de Combi namelijk vanaf 900 euro extra in de prijslijsten. Om de boel niet in de war te gooien, geldt dit voor iedere uitvoering. Oftewel, kies je voor de minst krachtige Combi, dan betaal je 15.890 euro. Vink je 95 pk aan bij het uitkiezen, dan moet je 16.890 euro afrekenen. Het 110 pk sterke model kost, zodoende, 22.590 euro. Rijden met een automatische Fabia Combi doe je vanaf 24.390 euro.
robbiehifi zegt
Je autohart gaat er niet sneller van kloppen, maar een degelijk ding. Zou dit eerder kopen dan een standaard polo en tegenwoordig de Ibiza.
kennone zegt
@robbiehifi: voor dat geld haal ik toch liever een nette E39 M5 om maar een voorbeeld te noemen
Loek zegt
@kennone: Firma kortzichtig is ook weer aanwezig.
abdoelklapstoel555 zegt
@kennone: ja want een m5 heeft dezelfde maandlasten,onderhoudskosten en het verbruik natuurlijk niet te vergeten. Jaa koop jij maar een m5 met deze instelling kom je er wel
kennone zegt
@abdoelklapstoel555: heb het toch over de aanschaf koekwaus ?, Ondanks de maandlasten zou ik als nog liever die E39 rijden ipv dat kort-pittige-huismutsen bakje
techniekmeneer zegt
@kennone: Ja, je kan er ook 14.990 euroknallers bij de supermarkt voor halen, dat is net zo’n vergelijking als jij maakt.
rotasaxal zegt
@techniekmeneer: bijna net zo’n vergelijking.
Bij die euroknallers weet je wat je kwijt bent en kom je niet maandelijks met extra kosten.
tymo zegt
@kennone: volgens mij zal je voor dit geld geen “nette” E39 M5 meer vinden
Gulli zegt
Ik ben allang blij dat die belachelijke verhoudingen uit de koets zijn gepoetst. Ziet er best aardig uit inmiddels.
menaz zegt
@gulli: in de autoblog iOS-app heeft hij nog steeds rare verhoudingen. Net als elke andere auto trouwens.
Gulli zegt
@menaz: Claus had ook rare verhoudingen, blijkbaar koninklijk goedgekeurd dus
menaz zegt
@gulli: Bernhard
Gulli zegt
@menaz: shit daar gaat mijn grapje. Thx :P
toniominestrone zegt
@gulli: vreemde opmerking.
jimyb zegt
@menaz: bij Apple hebben ze ook een rare verhouding. Namelijk prijs kwaliteit en bang for buck
lekkaah zegt
@jimyb: 1000 miljard waard ook dat bedrijf.. raar allemaal daar
rufctr01 zegt
@jimyb: hetzelfde laken en pak als VAG toch?
Samsung is trouwens niet goedkoper en dat draait niet op IOS…wat denk ik gewoon de beste oplossing is.
karhengst zegt
@jimyb: Wat de gek er voor geeft.
Er lopen er meer los dan dat er vastzitten.
henkhekje zegt
@gulli: ik weet niet, maar ik zie nog steeds een fugly hok.. met rare lijnen, aangezien het gros op wieldoppen komt te staan heb je in verhouding veel te kleine wielen met een veel te hoge auto. Iets wat Skoda altijd al gehad heeft.
gove zegt
ik wordt er niet opgewonden van maar eerlijk is eerlijk, net geld voor een nette auto,
moveyourmind zegt
Over rare verhoudingen gesproken…
Verschil tussen de 95 en 110 pk versie is zo’n € 5700,-. Zevenenvijftighonderd Euro, voor 15 pk!
Óf dat ding zit bomvol gestampt met alle opties die je kan bedenken, óf je betaalt je helemaal blauw aan BPM of CO2 tax of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.
menaz zegt
@moveyourmind: 95pk is instapper Active. 110pk is er alleen als Style. Dus 2 niveaus luxer.
moveyourmind zegt
@menaz: Dank je, dat verklaart een hoop.
mikje90 zegt
Ik vind dat best goedkoop voor een station
mashell zegt
@mikje90: is dan natuurlijk ook meer een stationnetje.
Gulli zegt
@mashell: wat dat betreft is het net Eijsden-Margraten idd
Erik zegt
@mikje90: dan nog liever een Dacia Logan MCV Bi-Fuel Laureate met Prestige Pack en LPG af fabriek voor € 16.065,-. Vol met alle opties, meer ruimte en 1 jaar langer garantie.
rotasaxal zegt
@erik2907: klopt, zeker als je niets om andermans mening/smaak geeft.
mikje90 zegt
@rotasaxal: en niks om restwaarde geeft.
rufctr01 zegt
Dan heb je de meest kale uitvoering die je kunt bedenken?
jack_abarth zegt
Tja, voor dat geld zou ik denk ik eerder gaan shoppen bij Dacia. Want de Fabia wordt naar mijn weten gekocht vanwege bang for buck, dan zit je bij Dacia beter.
mikje90 zegt
@jack_abarth: er is wel een groot verschil in bouwkwaliteit en materialen.
schreute01 zegt
Knap van de designers dat elke generatie een lullig gebakje is.
tarquesh zegt
Het is een auto. Onmiskenbaar.
Maar het is een auto waar ik niet veel meer voor wil geven dan€9000,— voor een 5 deurs 95pk.
Die met 110pk €12.000 incl climat control.