Nou, dat weten we ook weer..
De BMW M2 (rijtest) mag dan misschien bepaald geen verkeerde auto zijn, met de M2 Competition kunnen we de allerkrachtigste 2-serie pas écht een M-model noemen. De M2 Competition krijgt namelijk een blok dat zijn DNA deelt met de krachtbron uit de M3 en M4. Daarbij is hij op vrijwel ieder niveau net een tandje extremer. Mochten de aanvankelijke berichten over de magnitude van de M2 Competition je niet hebben overtuigd, dan zal het prijskaartje van de wagen enige verwarring ongetwijfeld uit de lucht helpen.
We zullen je de prijs van de M2 Competition niet onthouden door deze in de laatste alinea te verstoppen. Daar is het prijskaartje van de auto zelf overigens ook te gemakkelijk voor. BMW vraagt namelijk niet meer dan een haarfijne 99.995 euro voor de auto. Verwijderen we het psychologische effect van het omlaag afronden van bedragen, dan betaal je feitelijk niet meer dan een ton voor een ‘kale’ M2 Competition. De M2 Competition landt in september bij de dealers.
Kaal is de M2 Competition uiteraard allesbehalve. De M2 Competition is uitgerust met de fijnste opties uit het gamma van de Beieren. Dat gezegd hebbende gaat het bij de Competition natuurlijk vooral om wat we vinden onder de motorkap. Zoals gezegd ligt hier de zes-in-lijnmotor met BMW M TwinPower Turbo techniek. De krachtbron deelt zijn basis met de M3 (rijtest) en M4 (rijtest) en heeft zelfs de carbon fibre strut brace die we bij zijn grote broers vinden. De dubbelgeblazen 3-liter benzinemotor in het vooronder van de M2 Competition produceert een M-waardige 410 pk en 550 Nm koppel. De auto schiet in 4,2 seconden naar de 100 km/u en heeft, met het M Driver’s Package, een topsnelheid van 280 km/u.
Daarbij is de M2 Competition voorzien van een nieuw koelsysteem, een nieuwe voorspoiler en grotere nieren. Een ander uitlaatsysteem met twee elektronisch bedienbare kleppen zorgt voor het nodige geknetter. Wie kiest voor de M2 Competition, heeft eveneens een aantal nieuwe opties om aan te vinken. De bolide is o.a. uit te rusten met M Sport kuipstoelen, 19″ aluminium velgen en de voor de M2 Competition exclusieve kleur Hockenheim Silver.
Voor wie het vergeten was: de BMW M2 kostte bij zijn introductie 79.990 euro. Wie momenteel in de markt is voor een M2, moet dus flink dieper in de buidel tasten. Ben je toch bezig, dan kun wellicht beter doorsparen voor M3 of M4. Deze auto’s bestel je respectievelijk voor 114.795 euro en 116.198 euro.
acakoning zegt
habba habba.
krizus zegt
@acakoning: duur duur, in het Arabisch?
mistermini zegt
@krizus: De eerste Arabier die duur zegt moet ik nog tegenkomen
rhellema zegt
@mistermini: klopt, de arabieren die ik tegenkom zeggen altijd “doer”.
acakoning zegt
@acakoning: in Zwitserland koop je een M4CS voor circa EUR 90.000,-
maartenb98 zegt
Voor dit geld heb je ook ander leuks
rhellema zegt
@maartenb98: is dit niet leuk dan?
skinnybmw zegt
@maartenb98: vertel…
w0o0dy zegt
@skinnybmw: lotus Exige S bijvoorbeeld…
w0o0dy zegt
@skinnybmw: of de Evora S
skinnybmw zegt
@w0o0dy: allemaal leuk.
2wheeler zegt
@maartenb98: Ja… ook heel veel niet leuke dingen
roberto zegt
Een fucking ton voor een 2-serie..
Ik weet het nog niet, met deze velgen vind ik hem maar braaf ogen, terwijl ik bij de Competition meer concave velgen verwacht.
Silverarrow zegt
@roberto: Met de performance specs waar een M3 zich een aantal jaren geleden niet voor hoefde te schamen. En wat jaren dáárvoor een M5. Dus zo gek is die prijs van een ton nog niet.
larsyboy1997 zegt
@roberto: Dit zegt iedereen ook over de RS3 en A45
dijan zegt
@larsyboy1997: Waar ,en die zijn ook nog eens goedkoper. 81800 euro s
bmwe46m3balling zegt
@dijan: maar geen “fully backa wheel drive”
dijan zegt
@bmwe46m3balling: Het is maar wat je wil. Ik vind dat meer als 300 pk 4wd drive moet hebben. Vooral met nat weer. Heb serieus proefgereden met diverse merken en toch voor 4wd gegaan.
bmwe46m3balling zegt
@dijan: dat is waar, tis maar net waar je voorkeur ligt. Ik ben wel van mening dat de soort banden ook wel een groot verschil maakt, maar het klopt wel wat je zegt.
larsyboy1997 zegt
@dijan: Als een 21 jarige met 670pk op de achterwielen door de regen en sneeuw kan rijden, moet 300pk ook prima te doen zijn.
daniel1975 zegt
In welk opzicht is de motor anders of beter dan de gewone M2? Op papier lijken ze vrijwel hetzelfde.
Foramen zegt
@daniel1975: dat die uit de normale m2 wel lekker klinkt en deze tamelijk teleurstellend.
sanderp zegt
@daniel1975: De ‘gewone’ had geloof ik een doorgetuned 240i blok terwijl de competition het blok van de m3 en m4 heeft.
vtie zegt
Hoewel ik de meeste M modellen teveel van het goede vind oogt deze m2 wel erg braaf. Ik kan de vinger er niet op leggen, misschien kleur en velg keuze? Ben wel erg benieuwd hoe hij zich tov een normale m4 houdt op het circuit..
leaper035t zegt
Ik erger me nu al aan dat functieloze knopje aan de pook!
rijnounsdoor zegt
@leaper035t: Dat ding heeft wel een functie hoor!
Dat is de Mens erger je niet knop!
leaper035t zegt
@rijnounsdoor: Gelukkig maar! Ik ben al onderweg naar de beamer dealer!
kniesoor zegt
@leaper035t:
Zelfde knoppencluster als in een M3/M4. Scheelt BMW waarschijnlijk in de kosten. Bij een M3/M4 is het middelste knopje voor de (optionele) adaptieve dempers.
bmw2coupeeigenaar zegt
De M2 competition is nog een beetje te ingetogen qua uiterlijk.
Een carbon spoiler/dak, extra verlaging en meer lakkleurenvariatie zou de auto goed doen.
Overigens heerlijk om de laatste tijd zoveel BMW coupe nieuws op Autoblog te lezen.
henk123456 zegt
Die nieren :(
bmwe46m3balling zegt
Grappig, als je deze in handbak neemt heeft ie precies dezelfde sportpook als mijn e46 uit 01
gove zegt
100k voor maar 400pk is veuls te duur, doe me maar de nieuwe rs straks met 400pk
gove zegt
100k voor maar 400pk is veuls te duur, doe me maar de nieuwe rs straks met 400pk
berlinetta zegt
@gove: Want die gaat minder kosten denk je?
gove zegt
@berlinetta: ja, huidige focus rs heb je voor 45-50k, nieuwe zal iets meer kosten maar niet veel meer
ko4n zegt
Ik kan niet wennen aan die nieuwe grille
henkhekje zegt
vind de 2 serie altijd een net niet 3/4 serie
wouterg zegt
Misschien de holding toch maar naar België verhuizen.
woutera zegt
Ik vind de stoelen best wel lelijk eigenlijk