Is er ook een omgekeerd Max Verstappen effect? Zoveel mensen haakten af bij Ziggo dit jaar.
Het succes van Max Verstappen betekent automatisch het succes voor een hele hoop andere bedrijven. En nee, dan bedoelen we niet een energiedrankjes-fabrikant en een supermarkt waar je dat zoete vocht kunt kopen. Denk aan diverse mediabedrijven en natuurlijk ondernemers in de buurt van Zandvoort. Maar het grootste succes was misschien wel voor Ziggo.
Ziggo had namelijk de exclusieve uitzendrechten voor Nederland. Daaromheen werden ook diverse programma’s gemaakt. Denk aan de voorbeschouwing, nabeschouwing en het Formule 1 café, waarbij 99% van de mensheid denkt dat dezelfde programma’s waren. Voor nu is het niet relevant meer, want Ziggo raakte de uitzendrechten kwijt aan de Nordic Entertainment Group (NENT). Zij zenden het via Viaplay uit in Nederland.
Zoveel klanten haakten af
Nu vraagt iedereen zich natuurlijk af: heeft dat Ziggo klanten gekost? En zo ja, hoeveel eigenlijk? De antwoord op de eerste vraag is duidelijk: ja, het verliezen van de F1 heeft Ziggo klanten gekost. De tweede vraag vergt een omvangrijker antwoord. Want in principe valt het namelijk enorm mee. Dat meldt de Telegraaf.
Het aantal klanten van VodafoneZiggo daalde met zo’n 100.000. Daarvan zijn er 23.000 Ziggo-abonnees die hebben opgezegd. De reden is met een aan zekerheid grenzende vorm van waarschijnlijkheid het verlies van de Formule 1-programma’s. Omdat Ziggo geen Formule 1 meer uitzendt, zijn er 23.000 Nederlanders overgestapt.
Meer klanten in de toekomst
Natuurlijk kan het zijn dat het Verstappen effect na-ebt en mensen de komende maanden alsnog hun abonnement opzeggen omdat Ziggo geen Formule 1-wedstrijden uitzendt.
Desalniettemin valt de schade van 23.000 klanten die afhaken heel erg mee. Nu zijn er meer redenen om een Ziggo-abonnement af te sluiten. Dit in tegenstelling tot Viaplay, dat mensen specifiek afsluiten voor Formule 1. En darts natuurlijk.
Meer lezen? Dit is de stand na de GP Miami 2022!
Dutchdriftking zegt
Ook ik ben weg, maar volgend jaar weer lekker terug. Ze zijn de duurste, maar die bagger van KPN ben ik na twee maanden helemaal klaar mee. Maar goed, als je het niet probeert dan weet je het ook niet.
tvr1974 zegt
Alternatief (glasvezel) internet en rest via IPTV werkt uitstekend.. dus als KPN ruk is dan zou ik ze toch echt ff t probleem uitleggen want voor alleen Ziggo kabeltje hoef je daar niet te zijn..
Dutchdriftking zegt
@tvr1974: Ik heb KPN over de glasvezel, Ziggo werkt veel fijner en sneller.
Henkie zegt
Grappig Ik was de bagger kwaliteit van Ziggo juist zat. Sinds ik overgestapt ben op glas is het een verademing. Alleen T-mobile was ruk met hun slechte apparatuur. Maar bij kpn geen enkel probleem tot nu toe.
jessepinkman zegt
Hetzelfde hier, sinds mijn verhuizing overgestapt naar glasvezel met 1000 Mbit/mbps (?) en nog nooit zo probleemloos en snel kunnen internetten. Voorlopig blijf ik bij KPN, hoewel ze niet goedkoop zijn.
Edge zegt
Ziggo is de enige provider die meer dan 100Mbit/s op mijn adres kan leveren, dus ik heb helaas niet echt veel keus. Als er goedkopere alternatieven waren (of glasvezel!) had ik daar waarschijnlijk wel voor gekozen, want die lineaire TV kijk ik niet of nauwelijks.
bernoulli zegt
Hier idem. De rest is allemaal trage meuk hier.
cloverleaf zegt
@Edge: hier zit ik vast aan Caiway. Weliswaar glasvezel, want kabel ligt hier niet in het buitengebied, maar man: wat verlang ik weer naar Ziggo!!!
reactief zegt
Is toch 16,5 miljoen per jaar inkomsten verlies bij 23.000 klanten…
En die overige 77.000 mensen, niet opgezegd maar wel weg? Daar zal toch ook een deel van afgehaakt zijn door F1 die weg is daar…
mashell zegt
Die andere 77.000 mensen zijn Vodafone klanten, daar is geen Max Verstappen vertrekt naar Viaplay excuus voor nodig, dat is gewoon normaal verloop vanwege het prijsprestatieniveau van Vodafone.,,
atrak zegt
@reactief: dat zijn waarschijnlijk Vodafone klanten.
padoempats zegt
@reactief: 16,5 miljoen inkomsten voor 23000 mensen, dat is een maandbedrag, incl btw van 72,50. Denk dat je uberhaupt veel moeite moet doen om aan dat maandbedrag te komen. De helft is realistischer
ger964 zegt
Ook ik ben afgehaakt bij Ziggo in de zin dat ik nu enkel internet van Ziggo heb.
ViaPlay kijk ik via de app vanuit m’n Chromecast met Google TV.
Meer dan prima voor veel minder geld dan voorheen.
En ook geen andere keus dan Ziggo omdat de overige aanbieders via de telefoonlijn gaan.
bernoulli zegt
Volgens Tweakers kreeg Vodafone er juist klanten bij. Wat is het nu?
https://tweakers.net/nieuws/196618/ziggo-verliest-23900-klanten-en-kondigt-docsis-40-test-aan.html
Daar maken ze ook onderscheid tussen TV en internet trouwens.
kenner zegt
Ik heb hem nu nog vanwege Engels voetbal maar dat zijn ze ook kwijt volgend jaar dus helaas toch maar viaplay. MotoGP en Champions Leaugue is leuk maar kan ik vast ook elder kijken. Of misschien allesineenbox.nl ofzo, iemand ervaring mee?
z4coupe30si zegt
Zo min mogelijk abonnementen in je leven kan ik van harte aanbevelen. Het is de eerste stap om jezelf meer immuun te maken voor inflatie en geld over te houden voor relevante zaken.
Enige abonnement dat ik heb momenten is Netflix en Internet. Verder geen maandelijkse (onnodige) verplichtingen. Heerlijk. Binnenkort gaat ook Netflix de deur uit.
awesome zegt
Ik ben overgestapt naar T-mobile glasvezel. Prima snelheid voor de helft van de prijs bij die oranje club.
Henkie zegt
Nog geen problemen gehad? Ik had bij T-mobile elke paar maanden wel een aantal weken gezeik. Eigenlijk elke update was niet goed en moest continu weer opgelost worden.
nikilaudaferrari zegt
@Henkie: wij zijn can KPN naar T-Mobile over gestapt. In het begin viel het internet wel eens uit, mat name bij de wifi extender. Dat lijkt nu allemaal “vanzelf” (kan dat eigenlijk wel) stabieler te zijn geworden. Veel sneller internet hebben we nu voor hetzelfde bedrag per maand. Maar die kastjes die je voor radio en TV nodig hebt zijn bij KPN echt veel beter. Die T-Mobile kastjes vallen nogal eens uit (radio gaat vanzelf uit na een tijdje), functionaliteit is minder en ze hebben zelfs die led-tjes die het zender nummer aangeeft weg gesaneerd. Echt een dikke misser.
potver7 zegt
Heeft er vast niks mee te maken dat KPN als een dolle glasvezel aan het aanleggen is…
Hahah zegt
Alleen maar negatief over Ziggo en positief over Viaplay…. frustratie of krijgen jullie betaald? Viaplay heeft alleen maar zoveel abonnees omdat veel mensen geen keus hebben om ergens anders op een eenvoudige manier F1 te kijken…..
mashell zegt
Krijg jij betaald door Ziggo? Want hier zijn ze bepaald niet positief over Viaplay? Er is een prachtig artikel geweest over de lage beeldkwaliteit van Viaplay en het commentaar kan op veel commentaar rekenen.
Wolflow zegt
Ben heel benieuwd hoe veel mensen er inmiddels bij Viaplay zijn afgehaakt! Weet zeker dat ik niet de enige ben…