De ijskoude Fin was niet vies van een vette wagen voor op de openbare weg.
En zo ijskoud was Mika Hakkinen eigenlijk helemaal niet, zeker als je het vergelijkt met een Kimi Raikkonen of Valtteri Bottas. Enfin. Onlangs ging een Mercedes CL 65 AMG die ooit van Hakkinen was onder de hamer, maar het was niet zomaar een CL. Het betreft namelijk één van de 40th Anniversary Editions en zoals je al raadde zijn er daar 40 van verkocht. Het kan zo simpel zijn.
Deze editie kreeg een bijzonder lakje, diverse badges en een speciaal interieur. Lekker belangrijk, het gaat natuurlijk om dat beest onder de kap! De CL 65 wordt aangedreven door een vette 6.0 biturbo V12 met 630 pk en 1.000 Nm aan koppel. Daarmee is een 65 niet eens significant sneller dan een 63 met V8 (rijtest), maar de souplesse van een twaalfcilinder is natuurlijk onovertroffen. Het verbruik en de onderhoudskosten trouwens ook.
Om te bewijzen dat deze auto echt aan Hakkinen toebehoorde heeft de Fin z’n handtekening op het dashboard gezet. Bovendien kreeg de koper er videomateriaal bij van Mika met de Merc. De CL 65 AMG bracht onlangs bij een veiling 32.000 GBP op, omgerekend een kleine 35.000 euro. Niet verkeerd als je nagaat dat de auto nieuw waarschijnlijk het tienvoudige waard was.
ewoudhoed zegt
Enfin. Geniaal!
OT: ik had wel verwacht dat hij wat meer op zou brengen
JamesBond007 zegt
Bizar dat zo’n machine zoveel in prijs kan dalen terwijl sommige oude barrels voor het tienvoudige omhoog schieten met de prijs. Bubble bubble…
87sandyd zegt
@jamesbond007: Ook wel ergens ironisch. Als je nu je remmen moet vervangen en er iets aan de ophanging kapot is, is de auto in weze total loss
shadowbroker zegt
@jamesbond007: 850 t5 r hahaahaha
kennone zegt
@shadowbroker: nou zo ver zijn die nog niet maar de prijzen voor een geel exemplaar gaan wel de lucht in.
viezefreddyw zegt
Dat is een lekkere afschrijving voor dit ‘speciaaltje’. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat hij wat meer zou opbrengen. Op Autoscout24 kan je ze vinden voor het dubbele met redelijk wat kilometers.
griffendahl zegt
@viezefreddyw: Maar dan heb je vermoedelijk wel het stuur aan de goede kant… LHD auto’s zijn doorgaans gewoon een stuk minder waard.
griffendahl zegt
@griffendahl: meer waard bedoel ik natuurlijk
viezefreddyw zegt
@griffendahl: Juist in Groot Brittanië zou zulke auto’s toch wel aardig in waarde blijven zou je denken, toch?
griffendahl zegt
@viezefreddyw: Nah, prijzen in GB liggen ver beneden Duitsland en Nederland voor dit soort auto’s. Volgens mij is de verzekering daar relatief duur voor dit soort tweedehands bakken en het aanbod is relatief groot.
racerx zegt
@griffendahl: RHD bedoel je? Een LHD houdt z’n waarde een stuk beter vast.
griffendahl zegt
@racerx: Ik had me gelijk al gecorrigeerd, maar zit geen edit functie op autoblog :)
kilum zegt
@griffendahl: Rijden ze in Finland links? Met andere woorden waarom zit het stuur rechts in zijn auto. Voor zover ik weet woont Mika net als de meeste coureurs in Monaco.
griffendahl zegt
@kilum: De McLaren fabriek staat in Milton Keynes… Daar zal Mika ook wel een stulpje gehad hebben destijds, toen mocht er nog gewoon ongelimiteerd getest worden in een seizoen.
jack_abarth zegt
@griffendahl:
Wat zit er dan in Woking?
nvn1993 zegt
@viezefreddyw: inderdaad, als ik een dergelijke cl65 voor dat geld kon kopen met het stuur aan de juiste kant had ik nu wel een cl65 gehad. En dan hoeft het niet eens een speciale editie te zijn met weinig km.
bischero zegt
Het is en blijft een verschrikkelijke auto om te zien naar mijn mening. Technisch gezien is het wel een pareltje though.
raceface zegt
@bischero: ik vind het juist een verschrikkelijk gave bak ! Een uitstraling van ik heb overal schijt aan. :p
jack_abarth zegt
Wat een prachtwagen blijft het toch, zet er de huidige S-coupe naast en je ziet meteen waarom!
simonferrari zegt
Speciaal kleurtje en interieur? Ik zie alleen maar saai zwart
JamesBond007 zegt
@simonferrari: marketing ting ting ting???
desjonnies zegt
Teutonisch charmloos lilleek ding.
Heb bewondering voor het image van de Duitse auto, ze zijn zo waardevast is de algemeen geldende mening.
Je schrijft wel een eensgezinswoning af op dat hok!
ukbob zegt
Uhm, dit was dan ooit Mika’s ‘auto van de zaak’ om in zijn McLaren tijd in de UK rond te rijden ofzo? Anders kan ik niet helemaal plaatsen waarom ie voor rechts gestuurd zou gaan..
TimoBac zegt
Ik ben compleet verliefd op dit model, wat een beauty!
Alfarobert zegt
Verdiende hij zo slecht dat hij een bijbaantje als taxi-chauffeur moest nemen?
dawwg zegt
@alfarobert: Wanneer heb jij voor het laatst dan een CL65 AMG taxi gezien ?
Dutchdriftking zegt
Het heeft wel wat….
911targa zegt
Plomp hok.
Dat gezegd hebbende: lijkt me leuk om dag in rond te blaffen! Niet voor de heb.
jaso013 zegt
Niet duur als je erbij wilt rijen als een drugsdealer.
jaso013 zegt
@jaso013: rijden….
bsxc2 zegt
@jaso013: Zegt de man die in 013 woont.
jaso013 zegt
@bsxc2: Nee Tilburg is geen dorp waar nooit iets aan de hand is maar het valt mee best mee hoor. Ik woon er in ieder geval prima. Foute types heb je overal en die rijden vaak in dit soort auto’s. Daarom wil ik er ook niet in gezien worden.
bennieokkels zegt
Stuur rechts. Is automatisch enorme waardedaling.
Pordon zegt
Destijds had de V12 in de 65 AMG modellen nog maar 612 PK. Blijft wel een fantastische wagen dit zeg.
bmwfreak038 zegt
Dus als George Clooney oid achter je stuur kruipt kun je er absurd veel geld voor vragen eigenlijk belachelijk toch.