We hebben de prijzen voor de Volkswagen Golf Variant voor je!
De C-segment stationwagon is een wonderlijke auto. Eentje die uitstekend past bij Noord-Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder. Een beetje zoals je in sommige mediterraanse landen overal B-segment sedannetjes ziet rijden.
De C-segment stationwagon is voornamelijk heel erg verstandig. Qua ruimte heb je in principe meer niet nodig. De laatste toevoeging in deze klasse is een product uit Wolfsburg. De auto werd een tijdje geleden al aan jullie voorgesteld, maar nu hebben we ook de prijzen van de Volkswagen Golf Variant voor je!
Vanaf prijs Volkswagen Golf Variant
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, je hebt een ruime Golf Variant vanaf 28.690 euro. Voor dat geld heb je de 1.0 TSI zónder toevoeging. Geen Comfortline, Easyline of dergelijke. Niets. Die namen bestaan overigens niet meer bij VW.
Wel krijg je op zich wel redelijk wat spulletjes: LED-koplampen, infotainmentsysteem met Apple Carplay en scherm van 8,25 inch, multifunctioneel stuurwiel, automatische airco, bluetooth en een virtual cockpit.
Luxere uitvoeringen
Wil je een beetje meer sjeu (dat wil je), dan kun je kiezen uit de ‘Life’, ‘Life Business’ en ‘R-Line’. We nemen even de hoogtpunten met je door. De Life heeft 16″ lichtmetaal, adaptive cruise control, parkeersensoren voor en achter, leer om het stuurwiel, grotere digitale cockpit en tijdelijk Navigatie Discover Media.
De Style heeft daarbovenop 17″ velgen, drie zone airco, LED-plus lampen, ergonomische stoel, regensensor en een chromen lijstje plus een dimmende binnenspiegel. De R-Line is wat sportiever aangekleed middels andere wielen, sportonderstel, sportstoelen diverse rijmodi.
Prijs concurrentie Volkswagen Golf Variant
Nu de prijzen van de Volkswagen Golf Variant bekend zijn, kunnen we meteen even kijken naar de concurrenten. De tijden dat C-segment stationwagons betaalbaar zijn, ligt al een tijdje achter ons. De Kia is verreweg het goedkoopst. De prijzen liggen niet extreem ver uit elkaar. De Seat Leon is weliswaar goedkoper dan de VW en Skoda, maar die hebben een sterkere motor. Voor de particuliere koper geldt wel dat je bij Kia ook nog eens uitstekende garantievoorwaarden hebt.
- Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDI ComfortLine (€ 24.295)
- Renault Mégane Estate TCe115 Life (€ 24.590)
- Seat Leon Sportstourer 1.0 TSI Reference (25.695)
- Opel Astra Sports Tourer (€ 26.599)
- Toyota Auris Touring Sports 1.2T Comfort (€ 25.710)
- Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Trend Edition Business (€ 27.225)
- Hyundai i30 Wagon 1.0 T-GDI Comfort (€ 28.495)
- Peugeot 308 SW Active 1.2 Pack (€ 28.250)
- Volkswagen Golf Variant 1.0 e-TSI (€ 28.690)
- Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition (€28.970)
De Golf Variant is per direct te bestellen. Levering start in januari van 2021. Je kan ‘m nu al naar hartelust configureren.
roberto zegt
Toevallig zat ik hier vanochtend op te Googlen, maar kon er (nog) niets over vinden.
Zal er ook een Golf Variant R komen?
rikv99 zegt
@roberto: Met hoe weinig ze van de vorige hebben verkocht, kan ik het me bijna niet voorstellen. Zonde.
RiKe zegt
@roberto: test modellen zijn wel gespot
bernoulli zegt
De winstpakker in het segment is volgens mij de Fiat Tipo Stationwagon 1.4 16V Street voor € 22.112,-
Maar die ziet er dan ook echt uit als een winstpakker.
joejojo2012 zegt
Schurkt tegen het C segment aan, soort van concurrent met de Logan MCV (die dus niet opgevolgd wordt). Heb je trouwens wel een echte 4 cilinder. Ik zou em zeker op mn lijstje zetten.
soundgarden zegt
@bernoulli: die had je ook bij de action kunnen krijgen inderdaad.. wat een budget hok
creative zegt
Valt me alles mee voor zo’n complete auto. De Golf variant was altijd een beetje een lullig autootje, de verhoudingen klopten altijd net niet ofzo. Dat lijkt op deze mooi foto’s opgelost!
christian85 zegt
@creative: compleet? De basisversie heeft geeneens 16 inch lichtmetaal?
ronaldotour zegt
Heb je als zakelijke koper bij Kia andere garantievoorwaarden dan een particulier?
BerlingoHdi zegt
@ronaldotour: Volgens mij alleen als het een taxi word.
potver7 zegt
Zo’n Golf Variant is bijkans nog saaier dan een Octavia station… Begrijp me niet verkeerd: de verhoudingen kloppen, er zit geen lijntje verkeerd en ook geen lijntje teveel aan. Maar als geheel: meh.
berlinetta zegt
Wat jij zegt over het uiterlijk vond ik juist altijd het geval bij eerdere generaties. Bij deze generatie vind ik het design echt niet geslaagd. De hatch oogt al niet lekker, maar bij deze Variant lijkt het nog minder te kloppen.
tourannetje zegt
Jammer dat de neus niet bij de rest van de auto past.
meetsysteem zegt
De Octavia het duurste in z’n segment. In Europa ook nog het meest verkocht. Het kan verkeren…
mashell zegt
In Europa houden we nou eenmaal van premium merken. En Skoda lijkt inmiddels tussen VW en Audi gekropen te zijn.
kareljansen zegt
@meetsysteem: Heb het niet nagemeten, maar zal waarschijnlijk ook veruit de grootste zijn in het segment..
meetsysteem zegt
??
RAW zegt
Smoelt wat mij betreft beter dan bij de hatchback. Maar ik zou toch eerder voor de Seat gaan, hoewel die erg kleurgevoelig is. Maar dat geldt voor meer auto’s in dit segment. De Kia Proceed is toch wel eerste keus als de kofferruimte wat beter toegankelijk zou zijn, helaas krijg ik daar geen racefiets of MTB in.
Bart_V zegt
Auris = Corolla
Benny_Weisz zegt
Ik ging kortgeleden een nieuwe Golf samenstellen, eisen: benzine, minimaal 150 pk’s, automaat, verder dezelfde opties als mijn 10 jaar oude BMW 3er ….. EUR 40.000,-!!!!! Laat maar….. Voor dat geld haal ik bij de dealer een 4 jaar oude 5er met meer dan 300 pk’s en nóg meer opties dan mijn huidige auto
soundgarden zegt
@bennyweisz: ok.
ar156sw zegt
@bennyweisz: Ja, maar dan heb je een 4 jaar oude auto met veel minder garantie en veel hogere vaste en variabele kosten… niet helemaal te vergelijken dus. Een nieuwe, goed uitgerustte C segmenter zit gewoon snel aan zo’n bedrag, zeker als je meer dan de basismotor wil. Veel geld, absoluut, maar auto’s zijn in NL gewoon heel duur.
Benny_Weisz zegt
@ar156sw:
Bij de BMW dealer krijg ik op een 4 jaar oude 5er nog steeds 24 maanden garantie (net als op een nieuwe auto)
kareljansen zegt
@bennyweisz: Tja, misschien kan je er ook wel een 6 jaar oude 750i voor kopen. Wat is je punt? Een nieuwe 3 serie met wat opties ga je ook niet redden voor 40k kan ik je vertellen.
Benny_Weisz zegt
@kareljansen:
Mijn punt is dat je tegenwoordig gek moet zijn om in NL nog een nieuwe auto te kopen.
soundgarden zegt
Dit word de opvolger voor de Ibiza over 2 jaar! Rood! R Line pakketje, drie koters op de achterbank en goan
jer81 zegt
28.690 euro voor een instap Golf bestel. Nooit van mijn leven.
Waar bij Peugeot het interieur steeds mooier wordt met betere materialen is het bij VW omgekeerd. Dit ziet er ten opzichte van zijn voorganger niet meer uit. Ben benieuwd naar de volgende 308 die volgend jaar wel zal komen.
superfred zegt
Wat vinden anderen eigenlijk van die ACC die tegenwoordig standaard aanwezig is? Op de zaak hebben we een tweetal nieuwe Leons rijden die dat hebben, en God wat heb ik een haat aan die radar/adaptieve cruise control zeg, zelden zó iets slechts mee gemaakt. Ik vind het gewoon géén doen. Ligt dat aan mij? Of is het gewoon ruk…?
karhengst zegt
Je bent niet de enige. Ik vind het als gebruiker én als buitenstaander vervelend. Als gebruiker vind ik de remingrepen ververlend wanner ik iemand achterop rijd terwijl ik weet dat ik naar links wil, maar nog even in moet houden. Tevens laat ik de afstand gerust wat geringer worden om een harmonica effect te reduceren, dat veroorzaakt immers vertraging. Ik rij het liefst met de limiter en hou m’n rechtervoet op standby, die ligt immers toch al in dat gat van de pedalen. ACC lost een voor mij niet-bestaand probleem op.
Als buitenstaander is het strontirritant anderen te zien “remmen” omdat de ACC een correctie doet, of wanneer er een verwoede poging wordt gedaan een vrachtwagen in te halen, maar de ACC op 100km/h en de grootste afstand staat ingesteld en de bestuurder te lui is even een gat dicht te rijden en constant anderen via rechts voor laat gaan waarna de ACC wéér op de rem gaat en anderen er wederom rechts voorbij gaan. Als je zo lui bent, pak dan de trein of bus.
potjak zegt
Wat staan de wielen dichtbij elkaar in relatie tot de lengte van de auto. Overhang aan achterzijde lijkt erg groot. Vind het alles behalve lekker in proportie.
GTR zegt
Ben alle reacties afgegaan opzoek naar een dergelijke reactie. Was even bang dat ik de enige was. Ik vind de hatchback saai en gewoon niet fraai genoeg. De Golf 7 vind ik toch echt wel knapper. Maar het kan nog altijd erger dan de 8 blijkbaar, en dan heb ik het over de 8 station.
karhengst zegt
Ik vind dat juist wel meevallen. Wat voor mij het design wat uit balans brengt en waar de auto z’n compacte hatchback roots verraadt, is hoe kort de motorkap oogt in verhouding tot de rest van de koets. Een wat langere motorkap in combinatie met minder overhang zou de auto qua formaat het D-segment in sturen, maar zou de verhoudingen wel ten goede komen. Maar een Golf rij je natuurlijk sowieso niet vanwege z’n design, vorm volgt functie (en kosten).
giertjuh zegt
Nee laat maar
Dutchdriftking zegt
Ik zou voor de Octavia gaan. Net even wat ruimer, en bij deze generatie ook mooier.