Het sportieve broertje van de Fiat 500 heeft meer pk’s gekregen en daar hangt ook meteen een prijskaartje aan.
De 500S onderscheidt zich van de gewone 500 door bumpers die wat agressiever ogen. Bovendien krijgt de hatchbak geïntegreerde mistpitten en wordt de cabrio voortaan geleverd met een spoilertje. Verder is de ‘S’ voorzien vna nieuwe velgen in 15 of 16 inch om aan te geven dat het Italiaantje beslist een stoplichtracer is om rekening mee te houden. Al is het nog geen 500 EsseEsse.
Hij is namelijk te bestellen met TwinAir Turbo à 105 pk en daarmee moet de 500S aardig vooruitkomen. Overigens zijn er ook motoren met 69 of 80 pk te bestellen, voor wie het allemaal een tandje rustiger aan doet. Verder kan de klant (m/v) kiezen uit acht verschillende soorten lak en maar liefst drie verschillende transmissies, te weten een handbak met desgewenst vijf of zes verzetten en een Dualogic.
Het interieur is verder van alle gemakken voorzien en op de optielijst prijkt het BeatsAudioTM-systeem, dat in samenwerking met Beats by Dr. Dre is gebouwd. Dit systeem bestaat uit een versterker, twee dome-tweeters in de A-stijlen, een paar 165 mm midwoofers in de voordeuren, twee 165 mm luidsprekers in de zijpanelen achterin en een 200 mm subwoofer op de plaats van het reservewiel. Wel oppassen dat je niet van de weg af stuitert als je onderweg hard zit te gaan op Darkraver.
De prijzen van de 500S zien er als volgt uit, inclusief cabrio. In juli staat ‘ie trouwens bij de dealer.
Motor | Hatchback | Cabrio |
---|---|---|
1.2 69 | € 17.295 | € 20.295 |
TwinAir Turbo 80 | € 17.895 | € 20.895 |
TwinAir Turbo 105 | € 18.995 | € 21.995 |
granlusso zegt
Maar liefst drie transmissies? De 1.2 is gewoon niet met 6-bak te leveren haha.
Leuk apparaat! Blijft mooi, ondanks de leeftijd van 9 jaar inmiddels
87sandyd zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
niekie1999 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
mikkeloentje zegt
Als de gewone 500 voor vrouwen zijn, is dan de 500s voor vrouwen die van vrouwen houden?
stfu zegt
@mikkeloentje: ja, want een hetero vrouw houdt niet van leuke/sportieve auto’s (?)..
misterdrogba zegt
Kudos aan Fiat, uitmelken to the max! Al 9 jaar lang met kleine liftjes en actiemodelletjes eenzelfde auto verkopen..
dutchfiat zegt
@misterdrogba: +1 minder afschrijving
zweed zegt
@misterdrogba: Auto is gewoon goed en tijdloos. Met kleine aanpassingen is zo’n auto weer helemaal bij de tijd. Net zoals de Volvo XC90/ V70.
Edge zegt
@zweed: en de Mercedes G-klasse!
zweed zegt
@edge: Dat is Retro…. toch?
kimhung zegt
niet meer interessant. auto is helaas enorm uitgemolken.
kom op FIAT kom met iets nieuws in plaats van steeds de badge te veranderen
mikehaans zegt
@kimhung: kunnen we ook stoppen met al het VAG nieuws dan? Is ook niet meer bepaald interessant te noemen welke motoren daar bijvoorbeeld in komen..
janmetdelangeachternaam zegt
Best een leuk autootje al zal ik zelf eerder voor een cooper s gaan
toniominestrone zegt
@janmetdelangeachternaam: leg jij het prijsverschil bij?
ardonjr zegt
@toniominestrone: jan schrijft: “al zal ik zelf eerder voor een cooper s” .. dus ik denk het wel dan he?
razzie zegt
@janmetdelangeachternaam: Een 500S vergelijken met een Cooper S is een beeeeeetje misplaatst. Maar als we dan toch bezig zijn, doe mij maar een Alfa 4C.
Donstil zegt
@razzie: Ja of een Chiron
banaan7 zegt
@Donstil: of een dacia
mashell zegt
@razzie: jij snapt het niet he? In het rijtje 500 S, Cooper S vind je ook Carrera S en C63 AMG S maar geen 4C. De C is een heel andere letter dan de S.
87sandyd zegt
@mashell: mag s8 wel? Ahhhh toeeeeee??
razzie zegt
@mashell: Excuus! Ik dacht dat het mogelijk was, want de C-klasse is goedkoper dan de S-klasse.
jorden zegt
@mashell: Dan ga ik toch voor de wat sportievere itiliaan, de Pagani Zonda……S!!!
lincoln zegt
@janmetdelangeachternaam:
Eens ..
Het blijft een poor mans Dodge Viper ..
berlinetta zegt
Met 105 pk moet dat een erg rap autootje zijn. Ik rij zelf regelmatig in een Panda met 85 pk. Die is zwaarder en heeft dus minder power dan de 500. Daar kun je al genoeg fun mee beleven.
naamloos3 zegt
@berlinetta: petrolhead
spruitstuk zegt
@berlinetta: 1x in een panda gereden. Op de snelweg dacht ik dat ik 200km/h ging, toen ik op de snelheidsmeter keek ging ik toch wel 115km/h! Maar is best een lollig karretje ja!
berlinetta zegt
@spruitstuk: De 185 haalt ie makkelijk.
spruitstuk zegt
@berlinetta: geloof ik gelijk hoor, had m alleen een keer mee toen die van mij bij de garage stond.
n54coupe zegt
@berlinetta: Tuurlijk, reuze snel. In vergelijking met een Fiat Panda met 85 pk zal een 500S best rap zijn. Maar een Fiat Panda is niet echt een auto om een sportieve auto mee te vergelijken, toch? Wat voor sportieve auto dan ook…
clarkson zegt
Ik vind hem gaaf. Ik hoop dat hij ook in die mat groene kleur komt hier in nederland. Zoals hij er op de foto er uitziet is het absoluut niet alleen een vrouwen autootje meer.
mikehaans zegt
Kan je vertellen dat ik met mijn 500 Twinair met 86 PK al sneller bent dan menig spaardieseltje of geknepen lease auto. Dan is 105 PK al helemaal leuk! Mooie stap tussen de normale 500 en Abarth 595.
henkhupelschoten zegt
Opel Adam S, en anders ga je toch gewoon voor de Abarth.
mazdarx zegt
Dit heeft toch to-taal geen toegevoegde waarde… Als je sportief wil Fiateren dan ga je toch voor de Abarth en niet dit net-niet-nee-ik-bedoel-helemaal-niet model? Ik geloof dat je voor die ~18k ook een Fiesta Red/Black Edition kan krijgen, met 135pk, en dat blijft tenminste heel. Nee danku Fiat.
toempf zegt
Voor 4000 euro extra heb je een Abarth, waarom zou je dan hier voor gaan?
fconderkantlat zegt
wat een bizarre prijzen
Dutchdriftking zegt
Je kan zeggen wat je wilt, maar ze melken het 500 succes erg goed uit bij Fiat. Elke 2 jaar een facelift en een paar speciale modellen. Helemaal goed.
pinut187 zegt
Ik zou door sparen voor een Abarth dan. Dat groen staat hem wel goed trouwens.
peug206 zegt
Dayum die audio. 8inch voor de hardstyle achterin, en 2×165…
In ieder geval nog een van de weinig “kleine” auto’s die wel “mini” zijn gebleven.
Edge zegt
@peug206: Tja, daar kun je weinig aan doen. De mensen zelf zijn gemiddeld een stuk langer dan pakweg 50 jaar geleden. En vroeger kon je wat plaatwerk in een leuk vormpje buigen, het op een frame met wielen schroeven en het een auto noemen, terwijl je tegenwoordig allerlei veiligheidseisen en systemen hebt waarmee je rekening moet houden.
sjaterantekomen zegt
Ammenooitnie! Allemachtig wat overprized!!