Zelfs een Fugazi is niet goedkoop. De C63 AMG-look op een C-Klasse plaatsen is nog best duur.
De Mercedes-Benz C-Klasse van de W204-generatie begint eindelijk betaalbaar te worden. Zeker als je een diesel met wat kilometers weet te vinden, ben je spekkoper. Het zijn heel erg fijne auto’s, vooral met een lekkere motor aan boord. Het topmodel was destijds de C63 AMG.
Die was toen voorzien van die über-geweldige 6.2 liter V8. Dat niet alleen, de C63 zag er ook heel erg veel heftig uit. Nu is het jullie vast ook weleens opgevallen dat je een C63 denkt te zien, maar dat je vervolgens niet zo’n bulderende V8 hoort. Een fugazi, uiteraard. Maar ook een C-Klasse omtoveren tot C63 AMG-look’ is niet gratis. Sterker nog, we waren stiekem best benieuwd hoeveel geld je moet uitgeven daarvoor.
Prijs C63 AMG-look
We gingen even op Marktplaats kijken om te zien wat men er nu eigenlijk voor vraagt. Wat blijkt, nog best wat! We zullen allereerst het bedrag verklappen: 3.699 euro. Althans, volgens deze advertentie. Het gaat om een complete C63 AMG-look ombouwset voor de Mercedes C-Klasse van de W204-generatie.
Het is niet zo dat je alleen wat badges daarvoor krijgt. Sterker nog, die ontbreken gelukkig bij deze C63 AMG-look kit! Je krijgt namelijk wat je wel wil. We beginnen eventjes met het front. Er is namelijk een compleet nieuwe voorzijde met een nieuwe voorbumper en grille. Dat niet alleen, ook de voorschermen met de brede wielkasten zijn aanwezig. Oh, en wat te denken van een setje nieuwe koplampen? Handig als je een pre-facelift model hebt, ziet ‘ie er meteen frisser uit. Om het geheel af te maken zit de C63-specifieke motorkap óók bij de kit.
Niet de achterschermen?
Dan zijn er ook de dikke side-skirts die bij de C63 AMG-look horen. Aan de achterzijde is er een C63 AMG-achterbumper. Ook van het formaatje dik, uiteraard. Daarnaast ontbreken de vier enorme uitlaten niet. Nou ja, het zijn gewoon uitlaat sierstukken. Dus je kunt ze gewoon monteren op jouw C230. Is er iets dat we missen? Ja, de achterschermen zijn nog wél standaard en niet breder dan normaal. Uiteraard moet je zelf ook even AMG-esque wielen en remmen regelen om de look te completeren.
Dan de vraag: moet je dit doen? Tsja, waarom niet? Een nette C63 kost al gauw 30 mille. Daarnaast is natuurlijk die V8 het gaafst aan de auto, maar dat dikke uiterlijk is natuurlijk een deel van de beleving voor velen. Tevens heb je daar lol van elke keer als je ernaar kijkt. Aan de andere kant, voor de 3.699 euro loopt ‘ie geen meter harder. Dat niet alleen, die 3.699 euro is alleen nog maar het begin. Het moet nog gespoten en gemonteerd worden. Dus die 5 mille tik je met gemak aan. De advertentie voor de C63 AMG-look kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn de goedkoopste Mercedessen met die magistrale 6.2 liter motor.
golf1985 zegt
Ik zou het eerder andersom doen, het blok er wel in en uiterlijk van een C230 ofzo. Veel leuker🤣
ar166 zegt
@golf1985: Dat was ook mijn gedachte, wel de dikke V8 maar niet het uiterlijk.
golf1985 zegt
@ar166: denk wel dat je dan iets hoger uitkomt met het bedrag wat je kwijt bent voor de kit. Alles onderhuids aanpassen naar amg kost wel wat meer ben ik bang
ar166 zegt
@golf1985: Ja dat denk ik ook wel. Als dat überhaupt al kan, weet niet of een standaard C-klasse minder ruimte in het vooronder heeft bijvoorbeeld.
6speed zegt
Breng mensen nou niet op ideeën…
aziz zegt
Uhum.
reactief zegt
Schadebak importeren zodat je nauwelijks BPM betaald en vervolgens dit setje eronder. Dan ben je net zo duur of goedkoper uit dan een zelfde standaard bak…
Of je het moet doen.. t jaa, als je dit echt mooi vindt, waarom dan niet. Maar zonder logo’s graag. Zelf zou ik het nooit doen!
DeWitteCondor zegt
Ik vind dit er echt niet uit zien. Money down the drain. 5k voor een ombouwset (neem aan geen originele Mercedes onderdelen gezien deze prijzen) en de wagen is daarna waarschijnlijk nog minder waard dan als je m stock had gelaten. En voor wie doe je dit nu eigenlijk? Zelf weet je dat het geen AMG is, de buurvrouw die niet weet wat een AMG is ziet alleen een petjesauto en de Autobloglezer die wel weet wat een AMG is ziet dat het er geen is. Zinloos. Ik zou lekker doorsparen voor een C350 en die lekker standaard laten. Met een 272 pk V6 kom je ook prima vooruit in dit ding.
erikabarth zegt
@dewitteCondor of 306 pk in het geval vanaf 2008.
r3fl3x zegt
Mooi verwoord
aziz zegt
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen…dit is toch wel de beste manier om een w204 ´anders´ te maken. Je moet wel veel concessies maken bij dit soort dingen. Had je dan niet beter kunnen doorsparen naar een echte
sportabgasanlage zegt
Iedereen heeft er wel eentje in zijn vriendengroep: die gast die eigenlijk 30kg te zwaar is, al 15 jaar niet meer heeft gesport, maar wel altijd en overal in een trainingspak en sportschoenen verschijnt.
Dat is precies wat men hier aanbiedt: een trainingspak voor te dikke mensen.
Je houdt niemand voor de gek, alleen jezelf!
KiraLight zegt
Ik krijg pijn in mijn ogen bij het zien van het achterwiel.
civicfk3 zegt
Beste autoblog, de C63 heeft nooit bredere achterschermen gehad, dit was voorbehouden aan de black series die er alleen als coupe was. De M3 en RS4 uit dezelfde tijdsperiode hadden wel bredere achterheupen.
KiraLight zegt
Aldus de verkoper van de kit.
erikabarth zegt
Pfff een W204 is sowieso al een beetje pauper aan het worden vind ik ,moet je hem ook nog eens verpesten met zo’n wannabe set.
ar166 zegt
@erikabarth: Vind ‘m zelf juist heel mooi opdrogen. Beter dan bijvoorbeeld een A4 uit die tijd.
ritzevespa zegt
Opzich wel fun, al had ik als kit verkoper niet exact de c63 nagemaakt.
C230 is toch wel het betere werk vind ik, bijna 200 pk uit een 4 pitter, menig bmw had 2 cilinders meer nodig en een stuk meer inhoud voor die tijd, tjappies met gtd hebben het ook best lastig om bij te blijven 😂
Mja,
A LTIJD
M ERCEDES
G EREDEN
tot nu toe erg blij mee 😂
Ik hou van sleeping 😴😉
Homer55 zegt
230 is een 2.5 V6 in de W204.
aziz zegt
Is dan ook echt sleeping met die bodykit. Als je iets niet kan betalen dan moet je het uiterlijk gewoon links laten liggen.
rob5nismo zegt
Bredere voorkant en dan weer smal naar achter laten lopen? Meestal is het andersom
civicfk3 zegt
Behalve bij de C63. volgens mij heeft zelfs de huidige C63 (sedan/touring) alleen een bredere voorkant en is de achterkant standaard aan de normale C-klasse.