Onze minister trekt de portemonnee voor meeeeeer asfalt.
Meer asfalt. Daar zijn wij nooit vies van. Gister schreven we dat de A6 tussen Almere Buiten-Oost en Lelystad Centrum breder gaat worden, *speelt deuntje af* maar wacht! Er is meer! De verkeersminister heeft ook plannen voor de A4. Al jaren overigens.
De snelweg is een pain in the ass als het gaat om files en dat moet anders. Het AD schrijft vandaag dat Schultz van Haegen 50 miljoen euro opzij legt om het traject van een extra rijbaan te voorzien. De minister zou al een verplichte studie hebben lopen, die tot volgend jaar juni duurt. Zo komen er meer camera’s die de boel in de gaten gaan houden. Net als extra bebordingen en markeringen op de weg.
De A4 is een bitch en het kabinet weet het. Vele honderden miljoenen euro’s zijn er al reeds gepompt in de rijksweg om de boel filevrij te krijgen. Dat is tot op heden nog niet gelukt. De afrit Leidschendam – Zoeterwoude-Dorp staat op dit moment op plek drie als het gaat om trajecten waar je het vaakst in de file staat. De 50 miljoen zal worden gebruikt om zo snel mogelijk een derde rijbaan te realiseren op het één kilometer lange traject.
Foto via Autojunk
granlusso zegt
Oh maar 1 kilometer, ik dacht al, 50.000.000 euro is niet zo veel.
lincoln zegt
@granlusso:
“Onderzoek” en een zwik siegheilcamera’s verder zit je al op de helft ..
pinut187 zegt
50 miljoen voor 1 kilometer rijbaan? Het is te zot voor woorden.
lincoln zegt
@pinut187:
Achterlijke wijf kocht ooit eens antirimpelcreme voor asphalt !!
lebeaunl zegt
@lincoln: je betrekt jouw vrouw in de discussie?
hight96 zegt
@pinut187: Er zit hier en daar goud verwerkt in het asfalt, gewoon omdat het kan…
dennisdd zegt
@pinut187: normale prijzen hoor. Het project Schiphol-Almere wat nu bijna klaar is koste 8 miljard.
borrelnoot zegt
“om het traject van een extra rijbaan te voorzien.”
*rijstrook. Een rijbaan is iets anders ;)
keeper1 zegt
@borrelnoot: misschien komt er wel een extra rijbaan. Gewoon 2 de ene kant op en 1 de andere. Als zij dat wilt dan gebeurt dat ;)
lincoln zegt
verkiezingen komen eraan ..
Gewoon een VVD actie dus ..
Van en voor achterlijk volk ..
bofkont zegt
@lincoln: en jij Groenlinks??
mikkeloentje zegt
@bofkont: Nee Partij voor de Armoede gok ik. Of CDA, dat is de ChristenUnie.
bassx zegt
@lincoln: helaas geen betere alternatieven.
henkhupelschoten zegt
Hopelijk trekken ze dit door naar België, zodat die belgen eindelijk eens gaan beginnen aan Antwerpen ring…
w0ut zegt
@henkhupelschoten: En de Brusselse ring en rond Gent en Lummen en de trajecten: Aalst -> Affligem, Mechelen Antwerpen , Leuven Brussel , Herentals -> Antwerpen en “de” Noord-Zuid…..
Eigenlijk alles dus. :-)
vonklausenburg zegt
@w0ut: naar Mechelen/Antwerpen ben je sowieso sneller per trein vanaf Rotterdam. De auto pakken heeft helemaal geen zin!
henkhupelschoten zegt
De A12… Verbaas me altijd hoe lelijk België wel niet is als je over de A12 rijdt. Altijd di k*t stoplichten om de 100m…@w0ut:
viezefreddyw zegt
Lekker combootje hoor! Alleen jammer van de kleur van de F40. Beetje degelijk zo he..
Ik ben benieuwd wat er van terecht komt. De plannen voor de A2 zijn er al jaren..
moondustfocus zegt
@viezefreddyw: F50, ken je klassiekers
viezefreddyw zegt
@moondustfocus: Inderdaad, F50. Maar als je goed kijkt zie je daarvoor een F40 rijden..
Maar je hebt gelijk. Qua kleur doelde ik op de F50. Koffie, ik heb je nodig!
BmwGert zegt
@viezefreddyw: f-40 is rood mopie
ghost zegt
@viezefreddyw: ik snap de onderzoeken ook niet. Als het elke dag vast staat is wel duidelijk lijkt mij. De rijdende bevolking groeit, er komen meer mensen bij, het wordt drukker op de weg maar men denkt nog steeds dat 2-baans wegen van deze tijd zijn. Spijtig!
viezefreddyw zegt
@ghost: Tweebaanswegen zijn alleen van deze tijd als je, zoals ik, in Friesland aan het rondtuffen bent.
dedokter zegt
@viezefreddyw: thanks. Had de voorste eigenlijk niet gezien zonder jou opmerking over de combo.
pkgek zegt
@viezefreddyw: F40??? Die was een paar jaar ervoor ;)
sjaterantekomen zegt
@viezefreddyw: F50
moveyourmind zegt
Grofweg komt dat op zo’n 14.000 euro per vierkante meter.
Had ik vroeger maar voor stratenmaker geleerd…
lincoln zegt
@moveyourmind:
Mwah .. dat kan achteraf makkelijk het dubbele kosten ..
dennisdd zegt
@moveyourmind: asfalt zelf kost maar een tientje per meter. Het zit in alle voorbereiding, onderlagen etc.
timt zegt
De A4 heeft overal al 3 rijstroken tussen Leidschendam en Amsterdam. Dat was juist het hele doel van het project de afgelopen jaren waarbij de brug over de Oude Rijn is verdwenen… er wordt nu dus gekeken naar een 4e rijstrook.
De afrit Leidschendam-Zoeterwoude moet trouwens ook nog worden aangelegd, de afrit Leiden-Zoeterwoude bestaat wel.
jbkleyn zegt
Lekker weer, altijd en eeuwig de Randstad. Aub een nieuwe Merwedebrug en de A27 tussen Breda en Utrecht naar 3 banen.
dunhozzie zegt
@jbkleyn: amen. En de A58 en A67 zijn ook top kandidaten voor minimaal plus 1, liever plus 2 zelfs
Gulli zegt
AB: Zoveel geld gebruikt Schultz om de A4 te verbreden
Nu.nl: Schultz trekt vijftig miljoen uit voor verbreden A4 bij Leiden
http://lushdigital.com/curiosity-gap/
Ik word echt een beetje verdrietig van sommige wijzigingen sinds de nieuwe lichting redacteuren bij AB is begonnen. Dit is geen commentaar op de nieuwe redacteuren maar je merkt wel dat er een cultuuromslag heeft plaatsgevonden op het hoofdkantoor.
“Je hoeft er niet op te klikken” hoor je dan een hoop mensen zeggen, maar dat is het probleem ook niet. Ik lees namelijk elk artikel op de site omdat ik autogek ben, of het nou over de 14e speciale editie 911 gaat met andere plakkertjes waarvan ik de deurklink nog niet kan betalen, of brekend nieuws over Max, ik lees het allemaal. En volgens mij velen met mij. En daar zit het hem in, AB hoeft volgens mij helemaal geen clickbait te gebruiken om lezers te binden. Met de inhoud is niets mis, met de schrijfstijl is niets mis (spelling en grammatica mag naar een iets hoger niveau), er verschijnen genoeg interessante nieuwsberichten, mooie artikelen over techniek en geschiedenis waardoor mensen wel terug blijven komen. AB staat wat mij betreft ver boven dubieuze sites die clickbaits nodig hebben om de zoveelste Kardashian-shit, pianospelende cavia’s of andere derrie over hun slachtoffers heen te storten.
Dus asjeblieft AB, stop met deze belediging voor onze intelligentie en verdien je clicks gewoon met mooie artikelen en goede berichtgeving, zoals jullie al deden en nog steeds doen!
biohazardracer zegt
En dat terwijl er nog een flink lap asfalt naast de rijstroken liggen tussen roelofarendsveen en leidschendam (volgens mij nog van de oude A4) waar helemaal niks mee wordt gedaan. Daar ken je aan beide kanten nog makkelijk 2 rijstroken kwijt.
De file strekt zich vaak al uit vanad schiphol tot aan leidschendam (met soms eens wat stukjes waar je weer wat meer gas kan geven. Goed idee dat kilometertje :|
biohazardracer zegt
@biohazardracer: vanad=vanaf
autospits zegt
Schultz gaat volgens nu.nl weer 600 miljoen van ons belastinggeld investeren om de wegen in de randstad te verbeteren. Beginnend met de A4 bij Leiden, waar mevrouw zelf woont!
Terwijl de rest van de “provincialen” weer op een houtje kunnen bijten en hun leven kunnen riskeren op achterstallige tweebaans snelwegen! De regering van het westland!
gerjan zegt
Ik kan mij van die drukte helemaal niks voorstellen. Files ken ik niet. Ik moet 21 km rijden naar werk. Daar doe ik 25 min over als het druk is. Succes in de drukte daar.
Dutchdriftking zegt
Voor de helft leg ik het ook wel aan hoor…….