CUPRA komt met een nieuwe, completere versie van de Ateca. Hoef jij de optielijst er niet meer bij te pakken.
Leuke SUV’s te over tegenwoordig. Zeker uit de Volkswagen-stal is er van alles te kiezen. Denk aan de nieuwe Volkswagen T Roc R, de Audi SQ2, maar ook de CUPRA Ateca. Deze laatste is alweer even verkrijgbaar en om het model opnieuw (!) in het zonnetje te zetten brengt de autobouwer deze speciale variant in beeld. Opnieuw zeg je? Jazeker. In de Genève-periode in maart kondigde CUPRA deze auto al aan.
De creatieve insteek was überhaupt ver te zoeken bij de marketing afdeling, want ze hebben het de CUPRA Ateca Limited Edition genoemd. Zo weet je wel meteen waar je aan toe bent. Het is een gelimiteerde versie van de Ateca: er zullen 1.999 stuks gebouwd worden. Dit laatste is tevens het nieuws, want dit was nog niet eerder bekendgemaakt.
Redenen waarom je een CUPRA Ateca Limited Edition zou willen overwegen zijn er genoeg. Zo komt deze variant met een Akrapovic uitlaatsysteem (-7 kg), Brembo remmen, nieuwe 20-inch lichtmetalen velgen en een aantal carbon fiber elementen. Onder meer de achterspoiler en de spiegelkappen zijn van carbon. Oh, en de sleutel komt in een carbon hoesje. Dat u het weet. Aan het vermogen is niets gedaan. Nog steeds levert deze CUPRA Ateca 300 pk en 400 Nm koppel uit een tweeliter viercilinder turbomotor. In het interieur heeft CUPRA exclusief voor de Ateca Limited Edition een setje Petrol Blue Alcantara racestoelen geplaatst. Die kleur komt terug in de deurpanelen en op de achterstoelen.
Helaas is nog niet bekend wat deze CUPRA Ateca Limited Edition moet gaan kosten.
macz46 zegt
Wij hebben er 1 in de showroom staan bboor 67000 euro. Deze als dus richting 75 of 80k gaan ben ik bang….
macz46 zegt
@macz46: bboor moet natuurlijk voor zijn voor de taalnazi’s onder ons
Dutchdriftking zegt
@macz46: 80k voor een Seat….
tttijn zegt
@dutchdriftking: dat vind ik ook voor een Beamer, maar mensen betalen nu eenmaal graag teveel.
Dutchdriftking zegt
@tttijn: Tja, 80k voor een fijn samengestelde 3 of 5 serie kan ik nog wel inkomen. Al zal het nog lastig worden om een 6-pitter te vinden voor dat geld.
gasskaas zegt
@dutchdriftking: nou inderdaad, maar 80k voor een obese Seat, maar zijn uitlaat voor die 4pittert is wel 7kg lichter! Poah.
Loek zegt
@tttijn: ach, er zijn van die units die dan weer sterker zijn voor bedrijfsgebruik, betere LED-verlichting enzo…
maar een unit van 300-400 euro volstaat tegenwoordig ook prima voor de betere projecties hoor ;)
2wheeler zegt
@720s: hue hue hue
rikus zegt
@tttijn: 100 euro vind ik meer dan genoeg voor een beamer. Ik bedoel, hoevaak gebruik je zo’n ding thuis?
bischero zegt
@dutchdriftking: als je niet beter weet zou het bijzonder goede grap zijn inderdaad.
rikus zegt
@bischero: Als je niet beter weet dan zou je denken dat het beemer of bimmer is. Beamer is wel de minst gebruikte verbastering van de merknaam BMW.
bischero zegt
@rikus: dank je, maar dat is kennis waar ik al over beschikte. Was denk ik voor een ander bedoeld toch? ?
2wheeler zegt
@macz46: vind het oprecht een leuke kar, maar wat een bedrag zeg…
bernoulli zegt
@2wheeler: “Helaas is nog niet bekend wat deze CUPRA Ateca Limited Edition moet gaan kosten.”
Wat weet jij wat wij niet weten?
2wheeler zegt
@bernoulli: ik reageer op de eerste reactie van dit topic! Is inderdaad niet bevestigd.
bernoulli zegt
@2wheeler: ah ok. ?
civicfk3 zegt
Is die ook in kleur te krijgen ipv grijs?
gregorius zegt
Ik zie nog altijd een grijze Seat SUV die op een verhoogde Golf lijkt. Eentje met minder ruimte dan een fatsoenlijke station: bijv Passat.
Paar rare oranje accenten erop die waarschijnlijk niet echt mooi oud gaan worden. En de toevoegingen van al het carbon slaat ook nergens op.
En met een erg opgefokt 2.0 turbo blokje erin.
Dus voor wie is dit nou?
escort77 zegt
@gregorius: dit is voor de dealers, om in de showroom te zetten, verplicht afnemen van de importeur om het dealerschap te behouden.
Voor de leaser niet interessant, voor de particulier ook niet, dus je moet op zoek naar een ~Seat~ Cupra-fanboy met geld teveel.
bernoulli zegt
@escort77: er zijn maar 4 Cupra-dealers in Nederland.
tortuga zegt
@gregorius: opgefokt 2.0 blokje? Haha wat is de nieuwe A45AMG S dan met zijn 450pk? Dat is nog eens de helft meer. De hedendaagse 2.0 blokjes zitten rond de 250+ pk dus dat valt best mee. Alleen ja het is familie van VW
f31bmw320d zegt
@tortuga: 421 pk voor de I Am Gay toch, om @lincoln zijn spreuk nog eens te gebruiken
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Stel hè (en ik weet dat dit lastig voor te stellen is) maar stel je eens voor dat je je hardverdiende €70-80K aan deze auto uit zou geven (nogmaals, ik weet dat dit een belachelijke gedachte is maar dat is waar de dealer op hoopt). Hoeveel zou je dan na 2 jaar aan afschrijving kwijt zijn en wat is dat vertaald naar een gemiddelde per dag? Kan niet mils zijn
osmo zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik denk dat je dan meer voor de uitlaat kunt vangen dan voor de rest van de gepimpte Seat samen.
str8six zegt
Wat een schraal hok is dat zeg
ghost zegt
Leuk allemaal maar waar VAG echt punten mee kan scoren is als de uitlaten ook achteraf bestelbaar zijn tegen de optieprijzen..ronduit vaag dat dat niet kan.
osmo zegt
Ik vraag mij af welk helder licht bedacht heeft dat Cupra, toch de sportieve afsplitsing van Seat, SUV’s moest gaan bouwen, een type wagen dat toch wel de tegenpool is van een sportieve wagen.
bernoulli zegt
@osmo: inderdaad heel dom om met een sportieve auto te komen in het populairste segment. ?
harrie zegt
@osmo:
Babyboomers met hun wild sportieve e-bikes die dit soort melijwekkende compromissen kopen.
RiKe zegt
En als het aan het tuig in Den Haag ligt kost hij €200.000,- omdat je een groter blok hebt dan die van een grasmaaier die niet direct volledige boeketten uitspuugt.