Goed nieuws voor de kinderen.
Zoals wellicht bekend heeft Ferrari een extra LaFerrari gebouwd. Eerder deden ze dat ook al bij de gesloten Arie, maar dit keer is het er eentje zonder vast dak, dus een Aperta. Het productieaantal van de open Laffe eindigt daarmee niet op 209, maar op 210 stuks. Waar de opbrengst van de laatste (500ste) dichte LaFerrari naar de slachtoffers van een zware aardbeving in Italië ging, was dit keer hulporganisatie Save the Children de begunstigde partij.
De veiling is een belachelijk succes geworden, want nummertje 210 werd afgehamerd op een bedrag van maar liefst 8,3 miljoen Euro (9,98 miljoen Dollar). Dat is dus nog een flink stukje meer dan de laatste ‘gewone’ LaFerrari, die afgehamerd werd op 7 miljoen Dollar. Opvallend is dat veilinghuis RM Sotheby’s om een of andere reden gerekend had op een bedrag van slechts drie à vier miljoen Euro, maar dat bleek dus veel te conservatief te zijn. De koper krijgt voor z’n geld een LaFerrari Aperta in de kleur Rosso Fuoco met streepjes in de tint Bianco Italia.
Mind you: dit is de duurste 21e eeuwse auto die tot dusver is geveild. Red de kinderen!
camber24 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
E34M5Touring zegt
@camber24: EDIT: nog erger, ik drink helemaal geen koffie.
viezefreddyw zegt
Hij is wel heel fraai uitgevoerd, wat een ding zeg!
florisje zegt
Dit soort bedragen gaan natuurlijk helemaal nergens meer over.
gerjan zegt
De oplossing als je veel geld hebt en niet bij eerste 209 personen zat. Verder hoop ik dat het geld ook echt bij de kinderen terecht komt en niet bij kantoor mensen blijft hangen. Over de auto kan ik kort zijn. Vind het geen mooie auto.
poes zegt
@gerjan: zonder (goede) ‘kantoor mensen’ heb je een hopeloos inefficiënte organisatie, waardoor je onder de streep minder gedaan krijgt met het geld dat beschikbaar is.
peug206 zegt
@poes: maar die hoeven geen 8 mille te vangen om de laatste mille door te sluizen.
trustmeiamanengineer zegt
Absurd veel geld natuurlijk, zelfs voor zo’n prachtige kar. Maargoed, voor een goed doel is prima natuurlijk.
porsche928 zegt
Belastingtechnisch waarschijnlijk ook interessant voor de koper.
poes zegt
@porsche928: sinds wanneer is Sotheby’s een goed doel?
woudloper zegt
Als je zoveel betaalt voor een auto die je zelf niet kon speccen, waar je überhaupt niet kan spelen met Carbon body panels, en die toch eigenlijk nog altijd 13 in een dozijn is vergeleken met meer personaliseerbare merken als koenigsegg en pagani… dan heb je toch zoveel honderden miljoenen dat het je echt niks kan schelen he?
mashell zegt
@woudloper: Koenigsegg en Pagani zijn natuurlijk geen Ferrari. Dit is een exclussieve Ferrari, dus van een merk met een historie. En natuurlijk is de hippigheid van carbon er ook wel zo’n beetje vanaf.
Pagani is toch erg kitsch en net als Koenigsegg brengen ze telkens dezelfde wagen met een andere naam op de markt, het zijn kleine fabrikanten die alleen een langzame evolutie kunnen maken.
woudloper zegt
@mashell: akkoord. Maar ik zie nog meer “het nut” van een koenigsegg of pagani in je garage dan een Ferrari waar je toch geen km durft op zetten.
Koop dan een 488 challenge voor circuit en een speciale/tdf voor te gaan cruisen. Die hebben een grotere koffer en daar kan je dus een weekendje mee op de baan.
Bij koenigsegg en pagani wordt je lid van een Coole familie en ontmoet je de man wiens naam op de auto staat. Vind ik ook een meerwaarde :)
woudloper zegt
@woudloper: *word je
ttdesign66 zegt
Waarschijnlijk staat het ding nu een paar maanden onder een hoesje waarna hij voor 11 miljoen in de verkoop kan
cossiekiller zegt
In deze outfit staat hij eigenlijk nog het best. Simpele kleuren en geen interieur waar je een epilepsieaanval in krijgt.