De vernieuwde Jaguar I-Pace heeft een prijs.
Je zou het niet zeggen, maar de Jaguar I-Pace is vorige maand vernieuwd. Dat je met een vernieuwde I-Pace te maken hebt ga je vooral merken aan de oplader. Verder heeft Jaguar weinig veranderd aan hun eerste en vooralsnog enige EV.
3-faseladen met een Jaguar I-Pace behoorde tot op heden niet tot de mogelijkheden. Dat was natuurlijk een groot gemis. Gelukkig hebben de Britten dit met deze update rechtgezet. De I-Pace heeft nu standaard een 11 kW on-board lader. Hiermee zou je in een uur voor 53 kilometer aan stroom moeten kunnen laden met een 11 kW-wallbox. Met een 50 kW-snellader zou je in een kwartier aan 63 kilometer range moeten zitten. Met 100 kW is dat zelfs 127 kilometer.
Daarnaast zijn er nog wat zaken nieuw in het interieur. Het Pivi Pro-infotainmentsysteem bijvoorbeeld. Het opladen is dus niet het enige wat sneller gaat. De I-Pace heeft tevens een verbeterd luchtfilter gekregen. Om de vernieuwde I-Pace te herkennen aan het exterieur moet je haast wel een werknemer van Jaguar zijn. De wijzigingen zijn beperkt tot een Atlas Grey-kleurtje voor de grille, een iets uitgebreider kleurenpallet en een Bright Pack.
Enfin, dat wisten we allemaal al. De vraag is nu: wat is de prijs van de vernieuwde Jaguar I-Pace? Het slechte nieuws is dat de I-Pace nog steeds duur is, het goede nieuws is dat hij nauwelijks duurder is geworden. Jaguar maakt vandaag bekend dat de auto een vanafprijs heeft van €81.855. Aangezien de elektrische Jag eerst €81.800 kostte is er dus vrij weinig veranderd.
De technische specificaties zijn ongewijzigd gebleven. Dat betekent dat nog steeds 400 pk, 696 Nm koppel en 470 km range hebt. Dit getal staat nu alleen sneller weer op de teller tijdens een oplaadbeurt.
coolmeister zegt
Goed nieuws, maar het snelladen blijft toch ongewijzigd?
Paul58 zegt
@coolmeister: het snel laden onderweg is niet echt een probleem bij een iPace, dit gaat prima. Het gaat hierbij om opladen op momenten dat je niet aan het wachten bent op je auto bij normale laadpalen (geen snelladers). Dus wanneer je een middag gaat shoppen in de stad en je zet hem aan een publieke laadpaal. Of je hebt een bespreking bij een klant en kan daar op de zaak even bijladen. Goed dat dit nu wel snel kan. Nu kun je een ipace ook thuis in de nacht volledig opladen.
nietcreatief zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
flutterby zegt
Wat een geld.. Deze zou echt onderaan mijn lijstje staan.
davelepeef zegt
@flutterby: ik wist niet wat ze kostten, maar nu ik het gelezen heb verbaas ik me dat je ze zo regelmatig ziet. Ik zat me juist af te vragen waarom Jaguar niet een fraaie sedan in de klasse Model S heeft gebouwd, maar deze I Pace is dus al bijna zo duur…
Ram-G-maN zegt
Niet getreurd. De nieuwe XJ komt uitsluitend met elektrische aandrijflijn. Bovendien ziet hij behoorlijk conventioneel ontworpen uit. https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/jaguar_xj_spyshots_5.jpg?itok=IpmIX9B_ Dus geen cab-forward design zoals bij de I-Pace. Je krijgt een lange motorkap met relatief korte overhang aan de voorzijde. Dat zal @Jaapiyo ook wel kunnen waarderen.
flutterby zegt
@davelepeef: dit was de enige premium elektrische auto die met 4% bijtelling te krijgen is. De Etron maar zeer minimaal.
lpgbarrel zegt
Veel gereden met een I-pace, maar ben er best gecharmeerd van! Smeekt wel om luchtvering om het gewicht onder controle te houden! En dit helpt voor de km vreter
jorden zegt
Toch ironisch dat juist Jaguar nu eens de boot niet gemist heeft ipv achter de feiten (lees Duitse rivalen) aan hollen. Knap!
Over smaak valt niet te twisten, maar hij ziet er ook gewoon lekker uit. Helpt natuurlijk ook mee.
lekbak zegt
Maar kan je dit voor een redelijk prijs ook in je eerste generatie bouwen? Want dat lijkt me best relevant voor eigenaren/gebruikers van een ipace.
probono zegt
11 KW thuisladen doet bij mij thuis 69km/uur erbij ipv 54km/uur. Is dat dan niet overal zo?
bosje zegt
Dan heb jij blijkbaar een auto die efficiënter met die 11 kWh om gaat..
bugboy zegt
@probono: In een VW Lupo tank je ook meer km/minuut dan met een Porsche Cayenne. Niet omdat er meer l/minuut in gaat, maar omdat die meer km rijdt per liter. Zo moet je dit ook zien.
oxidizers zegt
82.000 euro is niet eens zo’n gekke prijs voor een auto met een dergelijk vermogen…
frank2b zegt
82.000 euro is geen geld voor een Jaguar.