Hoe verder je van de chauffeur af zit, des te groter je status is in China. En ongeveer alles dat verlengd is vindt daar gretig aftrek. Logisch dat veel Europese automerken met een opgerekte versie van hun successedans naar China komen, zo ook de BMW 3 Serie Li.
Op de Beijing Autoshow werd de 3 Serie Li gepresenteerd die, na een bezoekje aan de pijnbank, 11 centimeter langer is dan een reguliere Drie. Dit extra stukje BMW komt volledig ten goede aan de achterpassagiers. Wie dus niet al te fors is gebouwd, heeft een zee aan beenruimte tot zijn beschikking in de 3 Serie Li. (Fotobewijs.)
Hij wordt in China geleverd als 320Li, 328Li en 335Li. Mocht hij niet direct te herkennen zijn aan de toegenomen lengte, dan valt dat stukje misplaatst chroom bij de Hoffmeister-knik wel aardig op.
ThomasBol zegt
Fraai
mo112 zegt
De groote is net als die van een 5 serie tenminste zo lijkt het
Bastiaan zegt
Of je koopt een 5?
agera zegt
@bastiaanstultjens: Daar dacht ik ook aan idd, maar als je kan kiezen tussen een full option 3 of een kale 5 dan is een keuze snel gemaakt.
Sorcerer zegt
@agera: ja, dan leg je wat bij voor wat meer (maar niet) alle opties in de 5. Je zit per jaar zo veel uur in een auto dat het ook best allemaal wel prima mag zijn.
zender zegt
@bastiaanstultjens: 3L is nou eenmaal goedkoper en heeft ongeveer dezelfde beentuimte, 5 serie is breder en heeft, meer kofferruimte
agera zegt
Na al die verlengde BMW modellen ben ik wel nieuwsgierig naar een verlengde X5 :P
Veel liever een verlengde 3 dan een verlengde A4 of verlengde C-Klasse. Een geslaagd concept dit design, een stijlvolle auto ook in XL size :P
Mercbenz zegt
Nooit echt begrepen waarom we deze auto’s niet in Europa hebben… Volgens mij is er best vraag naar, helemaal E-klasses (taxi’s) en 5-series
flutterby zegt
@Mercbenz: Een 3xxli is ook leuk als je 2-3 kinderen hebt van rond de 1.80.
Er is hier zeker wel markt voor, alleen ik denk dat de 3xxli teveel concurreert met de 5 serie. En de 5xxli dan weer met de 7 serie.
norge zegt
Is geen groot ventje die achterin zit .
Lucb zegt
In een Zafira heb je evenveel ruimte
Sorcerer zegt
Een kleine chauffeur inhuren helpt ook. Zo creëer je in iedere auto zeeën van beenruimte! Gratis tip van de week!
flutterby zegt
@Sorcerer: Of gewoon een vrouwelijke chauffeur, op een of andere manier zitten vrouwen vaak ver naar voren.
james125 zegt
@Sorcerer: onzin. Je chauffeur zit links voorin,men zelf zit je rechts achterin, dus je kunt de stoel rechts voorin zo ver naar voren zetten als je zelf wilt.
a3aan zegt
Is een verlengde 3 serie niet gewoon een 5 serie?
solz zegt
“wat verlengd is, vindt daar”
sdk16420 zegt
@solz: Ach ja, het is nog vroeg.
964rs zegt
Je weet wat ze zeggen over kleine chinezen in grote auto’s?
Justawheelchairguy zegt
Koop ene 5-serie!
p993 zegt
Mooi en praktisch…moeten ze hier ook verkopen!
jeffreym3 zegt
Lelijk. De klant zit in de praktijk trouwens niet achter de bestuurder. Maar aan de andere kant en de stoel voor hem wordt volledig naar voren gebracht waardoor hij/zij sowieso wel genoeg ruimte heeft voor zijn voeten..
meneersander zegt
Kan je net zo goed een SuperB kopen..
pilot1988 zegt
Ja, met de stoelen op de voorste stand zeker….
vliegendetosti zegt
ik heb anders met mijn 1.88 m genoeg ruimte in onze f30 hoor, dus ik vind het maar allemaal wat overdreven..
bucon zegt
Blijft toch apart dat een volk met een gemiddelde lichaamslengte ruim 13cm kleiner dan de gemiddelde Nederlander zoveel beenruimte moet hebben. Gaat alleen om status uiteraard bij de Chinezen.
mout zegt
Dat China langere auto’s wil, daar ben ik nu wel aan gewend. Waar ik niet aan kan wennen, is aan de markt in Europa. In elk segment geldt: premium is kleiner dan normaal is kleiner dan budget (3 < laguna < superb). Het is toch te gek dat je een complete klasse hoger moet kopen (een 5, in dit geval), plús een premium betalen, om weer dezelfde ruimte op achterbank en in kofferbak te krijen?
flutterby zegt
@mout: Premium kost gewoon meer en als je erin rijdt dan weet je waarom. Een superb kost ongeveer hetzelfde als een 3 serie, alleen het is een andere klasse auto.
BaRa zegt
Hoe verder van de chauffeur, hoe meer status. Dus achterin de bus heb je ’t meeste status?
freezzr zegt
@BaRa: whhaha
bempi zegt
@BaRa:
Nee achterin in de aanhanger van de bus. ;)
Megakix zegt
@BaRa: je vergeet de trein…
jrmpower24 zegt
natuurlijk veel beenruimte maar de normale is lekkerder!
pikes83 zegt
je zou toch zeggen zo’n kleine chinees heeft wel genoeg aan een gewone 3 serie.
bempi zegt
BMW kreeg altijd de opdracht om bepaalde kenmerken van de auto met rust te laten en nu flikken ze het toch om aan de hoffmeister te tornen. Schande.
undifined1 zegt
@bempi: niet aanstellen, was bij de e34 touring ook al niet meer heilig:
undifined1 zegt
@undifined1:
bempi zegt
@undifined1:
Maar das een touring. :P
mout zegt
@bempi: Ja. En dit een Li :)
undifined1 zegt
hebben jullie ook dat je bij een in duitsland verkochte 760li, de letters li anders uitspreken als wanneer het om een in chin averkochte verlengde 3 gaat? dat li lijkt me namelijk voor cinesen vertrouwd klinken, als je het gewoon uitspreekt
spylegion zegt
Tja; blijft een 3serie..
Voor de salesrep. die zich mag laten rijden?!
Mpower zegt
Werk op het moment in India en ook hier zie je veel verlengde modellen, kan mij voorstellen dat BMW de 3LI ook hier op de markt gaat brengen!
M.b.t op iedereen die het argument maakt dat een passagier rechts achterin zit; dit alleen het geval bij woon-werk verkeer. In de praktijk wordt dezelfde auto ook voor prive/zakelijke aangelegenheden gebruikt waarbij er vaak genoeg 2 mensen in de auto zitten en het verhaal van beenruimte creeeren door passagierstoel naar voren te schuiven niet opgaat.
Daarnaast is het zo dat in landen zoals China India een veel groter percentage van de bevolking een prive chauffeur tot zijn beschikking heeft. Ik rij hier altijd met prive chauffeur naar meetings veelal met z’n tweeen achterin.
Conclusie de 3LI lijkt mij voor in de praktijk een zeer slimme actie!
robert-123 zegt
Doe mij dan maar een Skoda Suberb!