Dat overheidsbeleid dient natuurlijk een bepaald doel, maar werpt dat in de praktijk ook z’n vruchten af?
Stimuleringsmaatregelen zijn vooral bedoeld om zoveel mogelijk zakelijke automobiliste in een milieuvriendelijke auto te krijgen. De doelstelling van 200.000 elektrische auto’s in het jaar 2020 staat immers nog steeds overeind. Of die doelstelling inderdaad gehaald gaat worden, is gezien de bijtellingsplannen zeer de vraag. We durven zelfs te stellen dat het niet gaat lukken. Desalniettemin is het interessant om eens te kijken in welke bijtellingsklasse de Nederlandse automobilist shopt.
Cijfers via LeasePlan Nederland
mobieler zegt
Oftewel; de consument wil gewoon de auto van zijn of haar keuze, de overheid weet dat en trekt de leaserijder vervolgens leeg. Net als met brandstof. Mensen gaan toch niet minder rijden. Ook dat weet de overheid. Accijnsje of btw’tje erbij; hoppa. En de staatskas lachte zich een breuk.
viggen93 zegt
Heb voor een 20% gekozen. Geen motorische topper maar wel een met comfort en veiligheid. 14% bijtelling auto’s vallen me vaak tegen. Al die lelijke megane’s.. Getver