Leaserijders shoppend in het D-segment, maak kennis met jullie volgende stationwagon.
Nadat Renault de Talisman in sedanvorm presenteerde, volgde vorige maand de Estate-versie. Onder de kap van de door Laurens van den Acker getekende Fransoos vinden we louter motoren met 1,6 liter inhoud. In de benzinerange zijn dat TCe-blokken, in vermogen variërend van 150 tot 200. De dCi-dieselmotoren zijn te krijgen met 110, 130 of 160 pk. Meer info vind je HIER, wij zijn even plaatjes kijken.
toyotafortuner zegt
Ziet er geweldig uit zo met dat kleurtje!
henkhupelschoten zegt
Waarom nog een passat kopen als je zo’n stijlvolle fransoos kunt rijden met lekkere dikke opties erop (geld ook voor de superb), nette wagen hoor netzoals de megane, ben benieuwd naar de nieuwe opel insignia.
leeno zegt
@henkhupelschoten: Omdat als je hem zo uitrust als deze talisman de passat er ook heel lekker uitziet en omdat het motorenpallet van VAG toch wel lekkerder en diverser is. Gr
AutomotivePassionNL zegt
@leeno: Alleen moet je er bij VAG minimaal 10k extra voor neerleggen. Bij 21% bijtelling is dat toch al gauw 175 euro bruto bijtelling in de maand meer. Ik zou het wel weten… Oh, en probeer niet kwaliteit te noemen, want VAG gaat al genadeloos de bult af als het om betrouwbaarheid gaat.
mashell zegt
@adinsx: 10k*21/100*52/100/12 = €91. De restwaarde van de Passat is traditioneel gezien beter, daarmee de leaseprijs lager. De leaserijder kan volgens mij dus redelijk budget neutraal tussen Passat en Talisman kiezen. En kan dan ook nog eens bij een Mondeo oz Mazda 6 uitkomen.
Erik zegt
@mashell: € 10.000,- x 21% = € 2.100,- bijtelling op jaarbasis : 12 maanden = € 175,- per maand.
leeno zegt
@adinsx: voor mij is de kwaliteit tussen frans en duits hetzelfde dus dan is het smaak en praat nie met de rest mee want ik heb ondertussen ervaring genoeg. Ik persoonlijk vind de techniek en motoren van VAG toch net iets fijner rijden en is de meerprijs waard voor mij, mss is dat voor u niet zo. Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft anders wordt het wel heel saai. Gr
flutterby zegt
@henkhupelschoten: Voor mij nooit meer een Renault. Wat een gare bak is mijn Clio van net 3 maanden oud.
wif1 zegt
@flutterby: En dat merkte je niet met de proefrit? Ben altijd zeer verbaasd dat mensen na 2 maanden rijden de auto opeens compleet afkraken
flutterby zegt
@wif1: nee hoor direct toen ik de showroom uit reed. Proefrit heb ik niet gehad aangezien ik er alleen bijtelling voor betaal.
henkhupelschoten zegt
helaas geen logo in de koplamp…. “dit zal hem dus nooit worden. bedankt @wouter: !
vonklausenburg zegt
Wat een strakke bak om te zien! De eerste keer dat ik Renault een mooie station maakt.
wilbertg zegt
Ik ben geen leaserijder. Mag ik dan toch kennismaken als ik ga shoppen?
Dutchdriftking zegt
Wat is hij goed geslaagd zeg!
JaxDryke zegt
Als je mij had gezegd dat dit de nieuwe Audi A4 Avant was, dan had ik je ook geloofd..
trustmeiamanengineer zegt
Mogen nog wel wat sterkere diesels bij eigenlijk. Verder een heel geslaagde auto, hopelijk gaan we ‘m veel op de weg zien, in dat blauw graag! Niet in VW lease grijs.
kliko zegt
Is het hip dat alle achterlichten van tegenwoordig op (zonne)brillen gaan lijken?
Het begon met die amerikaanse SUV (weet even niet zo snel meer welke).
En nu zie ik die Talisman en de nieuwe Sportage met vergelijkbare achterlichten. Ik vind t maar een beetje kek staan…
dirkiii zegt
Als er een 200pk diesel komt dan ga ik sowieso een testritje maken als hij lekker rijd dan word het de opvolger van mijn huidige auto
marcow zegt
Stap in en je ziet waar het prijsverschil vandaan komt. De instaplijstjes, de manier waarop het infotainment erin is geplakt, het non design van sommige elementen. Een oogpuist in het wybertje als achteruitrijcamera. Een rubber knopje voor de elektrische achterklep, maar een leek ontdekt niet wat het is. Afijn, mooie auto, maar moet op details beter.
fijnkonijn zegt
Ik zie een Passat Steesjun met Renault badges…
Aber nicht schlecht. Gar nicht Übel…
oranje123456789 zegt
Swel leuk