We weten hoe de opvolger van de Polestar 2 gaat heten!
De eerste volledig elektrische Polestar is er alweer vier jaar. Ja, vier jaar! Het is het jaar 2020 dat de Polestar 2 op onze wegen werd losgelaten. Destijds was het de eerste echte serieuze Tesla-concurrent, in dit geval van de Model 3. In Nederland kun je de auto gerust een succesje noemen, want er zijn er meer dan 10.000 van verkocht in ons Koude Kikkerlandje.
Dus ja, na 4 jaar tijd vragen wij ons allemaal af: hoe gaan we straks verder? Dankzij Autocar weten we daar meer over! In een interview met de Britse publicatie laat de Polestar CEO Thomas Ingenlath weten dat er wel en geen opvolger aankomt voor de Polestar 2.
Naam opvolger Polestar 2
In eerste instantie hoef je niet bang te zijn als je nog een Polestar 2 wil kopen, de auto zal tot 2027 in productie blijven. In plaats van de Polestar komt er wel een andere Polestar, maar dat is niet een regelrechte opvolger. Volgens Ingenlath is een directe vervanger voor een bepaald model slecht voor de innovatie, omdat je dan te veel in kaders denkt.
De naam van de Polestar 2-opvolger is ook bekend: Polestar 7! De basis is in dit geval niet afkomstig van Volvo (de huidige staat op het CMA-platform), maar het SEA-platform van moederbedrijf Geely.
De Polestar 7 staat dus op dezelfde basis als de Polestar 4, een crossover. Net als de Polestar 2 zal de Polestar 7 iets minder een crossover zijn en iets meer richting een conventionele sedan gaan.
Commotie
Ook komt Ingenlath even terug op alle heftige commotie van de afgelopen maanden. Volvo heeft namelijk zich voor een groot gedeelte teruggetrokken van Polestar. Aanvankelijk hadden de Zweden 48,3% van Polestar, dat is nu 18%.
Dit was volgens de Polestar-baas altijd al het plan, dat Polestar zelf zijn broek kon ophouden in plaats van aan te kloppen bij Geely of Volvo.
In plaats daarvan hebben ze een driejarige lening van 950 miljoen gekregen. Op deze wijze heeft Polestar voldoende financiële middelen om de nieuwe auto’s te ontwikkelen en te bouwen.
De opvolger van de Polestar 2 (de 7 dus) wordt medio 2027 verwacht
Via: Autocar
Jurgen zegt
Het was al niet logisch, maar wordt er dus nog onlogischer op, je zou bijna denken dat ze het in China beter voor elkaar hebben qua naamgeving..
coupedriver zegt
Minder Chinees dan: https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-elon-musk-zichzelf-in-eigen-voet-schoot-door-te-vertrouwen-op-china~b942b434/
Allison Burgers zegt
Het lijkt wel op Renault van weleer, met al die nummers.
mashell zegt
Beter mix je er ook wat letters in zoals BMW wordt het duidelijker van…. 320d, M3, M340, i4 40 volkomen logisch… Maar alles beter dan GLK 320 CDI 4 MATIC, dat is geen autonaam, dat is een veilig wachtwoord.
Robert zegt
2 (2020)
2.1 (2027)
2.1.1 (2031 – kleine facelift)
2.2 (2034)
2.3
…enz.
Mike zegt
Goed idee! Jij kunt wel op de marketing afdeling bij Polestar gaan werken
Allison Burgers zegt
Mag ik een nummer 7 met rij…, eh, warmtepomp?
Donstil zegt
Overigens is GLK 320 CDI 4 MATIC geen veilig wachtwoord. Daarvoor missen de speciale karakters en is het te kort.
JelmerS zegt
nog altijd beter dan a1 25 of A4 35 of A6 55e
mashell zegt
“Volgens Ingenlath is een directe vervanger voor een bepaald model slecht voor de innovatie, omdat je dan te veel in kaders denkt.”
Bij Alfa Romeo denken ze nu, als je het zo zegt klinkt het logisch. Maar bij Porsche komen ze nu niet meer bij van het lachen.