![interieur Radford Type 62-2](https://www.autoblog.nl/files/2021/11/interieur-radfrod-type-62-2-2021-970-006-918x612.jpeg)
Het interieur van de Radford Type 62-2 mag er zijn!
Een van de grootste automobiele verrassingen van 2021 moet toch wel de Radford Type 62-2 zijn. Ja, de basis is een Lotus. Maar vervolgens hebben een ondernemer, een Wheeler-dealers-monteur en Jenson Button een bijzondere draai aangegeven.
Nu worden Lotussen heel vaak gebruikt als basis voor een nieuwe sportwagen. Maar in dit geval is het anders. De auto eert namelijk de oude Lotus Type 62. Ook is de auto voorzien van Lotus-logo’s. Het eindresultaat is een oogverblindend fraaie auto. Klassiek en modern. Opvallend zonder schreeuwerig te zijn.
![interieur Radford Type 62-2](https://www.autoblog.nl/files/2021/11/interieur-radfrod-type-62-2-2021-970-010-817x612.jpg)
Eenvoud
Maar hoe is dan het interieur van de Radford Type 62-2? Meestal is het geld ‘op’ na het koetswerk en krijg je een ander logo op een bekend stuurwiel. Bij Radford is dat min of meer het geval. De basis van de auto (een Lotus Exige) kun je nog duidelijk herkennen. Nu is dat Exige-ontwerp beeldschoon van eenvoud. Wel is het een stuk luxer aangekleed door de Britten met veel meer leer voor niet alleen de stoelen, maar ook de deurpanelen en het dashboard. Ook is veel aluminium vervangen door koolstofvezel.
![interieur Radford Type 62-2](https://www.autoblog.nl/files/2021/11/interieur-radfrod-type-62-2-2021-970-011-970x525.jpg)
Het is een erg analoge auto, deze Radford Type 62-2. Zo zien we een handbak (een automaat is leverbaar), analoge meters én een stuurwiel zonder airbag. Daarnaast zijn er twee Bremont-klokken. Eentje zegt hoe laat het is, met de andere kun je rondetijden meten. Niet alleen handig, het ziet er erg cool uit.
Features interieur Radford Type 62-2
Een ander briljante oplossing voor de ‘infotainment’-unit is de smartphone-houder. Aangezien een smartphone toch altijd moderner is dan het meest moderne systeem, heeft het eigenlijk geen zin om er tegenop te ontwikkelen. Daarom heeft de Radford Type 62-2 een houder voor de smartphone.
Dan kun je vervolgens alles met je smartphone bedienen. We hebben het al eens gezien bij A-segment-auto’s als de Volkswagen Up, maar voor sportauto’s als deze is het een perfecte oplossing. De auto die je op de foto’s ziet is de Radford Type 62-2, het topmodel met een 600 pk sterke V6. Minder (500 pk) of veel minder (430 pk) is ook mogelijk.
Ziet er vanbuiten uit als een Kia EV6.
Die zag ik gisteren voor het eerst en ik moet zeggen dat dat toch wel een ongelooflijk gedrocht is… Daarentegen lijkt deze me toch wel een heel stuk eleganter, meer gedrongen en qua kleurstelling bijna niet te overtreffen.
Die Kia is inderdaad bijzonder lelijk. Kwam hem van de week ook voor het eerst tegen.
@berlinetta: welke kia is ooit NIET lelijk geweest dan?
De Proceed heb ik altijd mooi gevonden. Of het nu de huidige is of de vorige. Gewoon een strakke auto.
Stinger
Heb ‘m alleen als meer-dan-levensgroot schaalmodel langs de A2 zien staan, ben erg benieuwd hoe ie er in het echt uitziet. Zag laatst voor het eerst de Ioniq 5 en die is toch wel schrikbarend groot.
Nou dan zet je maar schrap. Ik vond de Kia al lelijk op de foto’s, maar toen ik hem in het echt tegenkwam vond ik hem nog veel erger. Met name door de grootte van dat ding.
@cobana dat zegt eerder iets over jouw zicht op ontwerp. In mijn ogen lijken deze auto’s niet op elkaar.
Prachtige auto!
Mooi, beetje een dingetje met dat geen airbag. Vind dat toch een beetje kitcar achtig. Volgens mij had de Lotus die wel. Ik zou dat dus gewoon als optie aanbieden.
Wat een heerlijke bak is het toch. Kom maar door.
Drempels nemen met deze auto lijkt me toch een hele uitdaging. Voor NL dus niet echt geschikt.
Wegkomen met 4 spaaks velgen, Radford doet het.
Ik vind dit zo’n bijzonder en gaaf project. Flinke kosten en risicos maar ze zijn er gewoon vol voor gegaan en het resultaat mag er zijn. Respect!
De basis voor deze Radford is een Lotus Evora, toch?
Of zijn ze in een later stadium naar de Exige als basis overgestapt?
Ik kwam een filmpje tegen op Topgear met interviews met Ant Antstead en Jenson Button, en daarin stelt Antstead dat hij is gebaseerd op de Exige. https://www.youtube.com/watch?v=Q_uK2-na0WE
Onder de 1000 kg zou ook wel knap zijn geweest voor het Evora chassis, de Exige is een stukje lichter.
Het Bremont klokkensetje kun je ook voor je eigen auto bestellen, in een setje met een horloge Jaguar E-Type Bremont: https://www.bremont.com/products/jaguar-e-type
Ik vind het een beetje tegenvallen.
Ook dat er maar 1 echte foto van het interieur is te zien, niet eens een filmpje en dat in 2021.. Daar kan Autoblog natuurlijk niets aan doen. Maar toch. Ik vind de auto niet echt mooi en voor zoveel geld in een omgebouwde lotus rijden. Nee.
Ik vind werkelijk alles aan dit ding zo ongelovelijk gaaf! Lichtgewicht, handgeschakeld en de uitstraling van sixties prototype racer zonder dat het retrokitsch wordt. Alleen die voorspoiler lijkt me lastig.
Het exterieur mag er anders ook zijn, op de wielen na dan.