Hé, dat valt best wel mee.
Als je denkt aan Japan, dan denk je waarschijnlijk aan een vrij bijzondere cultuur. Goed, dat is in elk ‘ver-van-je-bedland’, maar in Japan is niks te gek. Dat spiegelt soms ook door in auto-ontwerpen, dan wel de tuningcultuur. Zo ontstaat er een bepaald verwachtingspatroon, denkende aan Liberty Walk of de welbekende huisvlijterts die hun Lamborghini’s veranderen in… weet je, kijk zelf maar.
Als je dan hoort dat een plaatselijk bedrijf een BMW 3 Serie aanpakken, vrees je het ergste. Als een Lambo geen taboe is, dan moet een middenklasse BMW recept zijn voor iets bizars. Het valt juist allemaal wel mee. 3D Design, een bedrijf uit het Aziatische land, opent een catalogus onderdelen voor de 3 Serie (G20). Om net zoals eerdere voorbeelden het wachten op de M3 en zijn bevertanden-grille iets te verzachten.
3D Design plaatst een nieuwe voor- en achterbumper, een lipspoiler achterop en optioneel wat koolstofvezel onderdelen. De velgen geven de auto ook een sportiever aanzicht. Logisch, ze zijn 20 inch groot. In het interieur wordt er ook gestrooid met wat goodies, zoals aluminium op de pedalen en nieuwe vloermatten.
Ligt het aan mij of ziet een BMW 3 Serie er altijd beter uit met vier pijpen? In ieder geval krijg je vier stuks onder de nieuwe carbon diffuser bij het 3DD-pakket, met koolstofvezel uiteinden en naar verwachting een lekkere extra sound. Overigens wordt naar verluidt die uitlaatset momenteel alleen gemonteerd op de M340i, maar wij zien toch echt een 320i-badge op de unit met vier pijpen. Hmm?
Goed, zonder motorische extraatjes is het vooral om de auto iets dikker te laten ogen, het is wat aan de pretentieuze kant. Onder het mom ‘het oog wil ook wat’ is het echter een lekkere set. Lepel hier een M3-blok in en je hebt ook het wormgat-grilleprobleem van de nieuwe M3 opgelost.
peterv zegt
Doe maar niet.
karhengst zegt
Die neus kon nog wel eens wat succes oogsten in de wat rechtsere kringen van de samenleving.
c3po zegt
@karhengst: Epic.
brammetjedeb zegt
@karhengst: hahahaha! De asmogendheden staan weer op!
sbmmaxx zegt
Ik mis de zijwindschermen nog
iphonistvongates zegt
Ik mis de bescheiden afmetingen van de nieren op de 7- en X5 serie. Verandering is in de meeste gevallen NIET goed, soms zelfs fataal.
Arno's zegt
Eigenlijk zoals BMW hem over een paar jaar zelf update
kniesoor zegt
Vind de nieuwe 3 sowieso al niet zo’n geslaagd uiterlijk hebben, maar op deze manier wordt-ie wel erg barffff.
bbjorn zegt
De velgen zijn niet mijn smaak, en de kentekenplaat aan de voorkant lijkt een beetje op de snor van Adolf, maar voorderest vind ik hem wel gaaf. En inderdaad vind ik 4 pijpen beter staan, op de nieuwe m3 staan ze volgens mij meer naar het midden maar op deze manier vind ik het mooier. Ik zou em wel willen hebben
freezzr zegt
Superdikke auto. Dagje in gereden, die nieuwe 3 is echt goed. In tegenstelling tot het gemiep hier vond ik het interieur erg mooi. Wegligging is ook echt fijn weer…
mwti zegt
Ik heb de nieuwe 3 en deze rijdt veel strakker tov de vorige. Met name het stuurgevoel is verbeterd. Heel direct.
lexis zegt
Al nu een paar g20’s gezien een beauty is het echt niet met name achterkant valt tegen, komt door de lichtblokken denk ik. Ook in zijprofiel klopt het niet volledig achterruit mocht iets platter gelegen hebben,. Ik weet niet hoe het komt maar in België zie je ze nog niet echt veel, zou hij minder in de smaak vallen?
lexis zegt
Wel leuk te horen dat hij strakker rijdt. De f30 f32 vind ik niet het BMW gevoel geven wat je zou verwachten. Ik rij een f32 en vind persoonlijk dat het rijdt als een dweil met name op autosnelweg, BMW had op de f generatie de elekrische stuurbekrachtiging echt niet onder de knie.