Best wel badass.
Dat BMW de auto na het filmen van Mission Impossible 5 niet in nieuwstaat terug zou krijgen, stond waarschijnlijk ook niet in de overeenkomst. Op bijgaande platen is te zien hoe en waar de M3 zo ongeveer beschadigd raakte, met als kers op de slagroom natuurlijk wel de kogelgaten in de kofferklep. Ook de flanken en de neus overleefden de opnamen niet geheel.
Zonde aan de ene kant, maar ’t betrof uiteraard geen kakelvers exemplaar. Bovendien sneuvelden er bij bosjes dure auto’s op de set van James Bond en konden ook them boys van de Dukes of Hazzard er wat van.
Het leven als filmauto is een hard leven, zo blijkt maar weer. De rest van de foto’s check je HIERRRRRRRRR.
mennok zegt
Ik zag laatst dat ze er echt een hele vloot voor hebben afgeschreven. Zouden het echte m3’s zijn?
rolov zegt
@mennok: ja
baap zegt
@rolov: Ja? Ik geloof er geen snars van mits het tegendeel bewezen is. Dus kom maar met je bewijsmateriaal!
rolov zegt
@baap: het ia al veel vaker langsgeweest op autoblog en internet. Doe er je voordeel mee en gebruik de zoekmachine Google. Is heel makkelijk zelfs voor ongelovige harries
bassx zegt
@baap: Als je nagaat dat zulke scene’s miljoenen kost maakt het qua kosten niet veel uit om een 60.000 dollar kostende M3 te gebruiken, of zelfs meerdere. Helemaal niet bij films die 40 miljoen dollar of meer kosten.
Kef zegt
@bassx: Paramount betaald die M3’s niet hoor. :)
Kef zegt
@Kef: *betaalt
TheVeenmeister zegt
@mennok: Heel vaak zijn het ook opgebouwde test mules..
clarkson zegt
@theveenmeister: klopt maar dan zijn ze gebouwd om te crashen of ontploffen. Dit is wel een echte.
Marijn90 zegt
Hij is er alleen maar op vooruit gegaan.
marinepower zegt
@marijn90: dacht juist dat het bij het achteruit gaan was gebeurd.
123bat zegt
Gebruiken ze M3’s of omgebouwde 320i’s? Anders loopt het aardig in de papieren… Al kan ik me voorstellen dat die film een enorm budget heeft.
jobberns zegt
@123bat: ja, maar het verschil tussen een 316i met M-pakket en dikke wielen uitlaten en een echte M3 is toch al snel €20.000. Nou hebben ze aan 2 auto’s niet genoeg, dus reken er op dat dat flink in de papieren gaat lopen als je echte M3’tjes wilt gebruiken. Zo flink, dat ik niet met zekerheid zou durven zeggen dat dat binnen het budget voor ‘voertuigen etc’ valt…
knipperlichtje zegt
@123bat: zie de comment van @Rick-dos. Ghost protocol was ook al een verkapte BMW-reclame als je erop lette.
jobberns zegt
@knipperlichtje: met die i8 (prototype) wel ja, en in de parkeergarage stonden ook opvallend veel BMW’s ?
amnesia zegt
Aan het interieur te zien zijn het echte m3’s.
Alhoewel je dat ook kunt omzetten natuurlijk
Denk wel ook dat als je alles om gaat zetten een gewone 320 net zo duur wordt als een m3
berlinetta zegt
Gewichtsbesparing 2.0
marussia zegt
Whaha ik dacht even dat dit een link naar Autojunk was :)
Rick-dos zegt
Zijn echte M3’s van BMW zelf. De kosten voor deze auto’s vallen onder de kostenpost Marketing. Product placing in een blockbuster is altijd goed voor business. Denk niet dat ze de volle pond, zoals jij of ik die zouden moeten aftikken, hebben betaald. Maar dat het een significant bedrag is mag duidelijk zijn.
gtwillem zegt
@Rick-dos: klopt. Ze worden meteen afgeschreven. Sommige hebben enkel plaatschade en kunnen nog wel eens opgeknapt worden, maar meestal gaan ze allemaal de shredder in.
Voor BMW zijn de baten van de exposure vele malen hoger dan de kosten van de M3.
Net als toen met die Top Gear aflevering waar we een half uur gekeken hebben naar Sportage’s en Cee’ds die rugby speelden. Auto’s allemaal compleet afgeschreven. Toch, veel goedkoper dan een paar reclameblokken.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: precies, en Jetcars haalt ze weer uit de schredder…
marikoelolo zegt
@dutchdriftking: Zijn ze toch mooi miljonair van geworden. Kunnen we niet van jou zeggen, hè?
Dutchdriftking zegt
@marikoelolo: nee, ik verdien me geld liever eerlijk. Mijn klanten zijn namelijk nog wel koning.
dawwg zegt
@marikoelolo: Tja, als je zo redeneert was Hitler ook een held, hij was immers erg kapitaalkrachtig, nietwaar ?
Oplichting is voor laffe, luie huichelachtige profiteurs zonder karakter, klasse, stijl of opvoeding. Meestal ook het type dat vrouwen slaat…
marikoelolo zegt
@dawwg: Jij bent blijkbaar nooit bij Jet Cars geweest. Je krijgt de auto te zien en je mag een testrit maken. Niemand die jou probeert te overtuigen hoe goed die auto wel niet is. Gelukszoekers en arme sloebers die graag ‘duur’ rijden kopen een auto daar en gaan achteraf klagen op fora en op de website van kassa.
Ga eens een rondje doen bij Jet Cars, kijk of iemand jou een auto aan probeert aan te smeren.
rolov zegt
Deze ziet er nog het beste uit. Ik heb ze op die trailer gezien en doe waren er slechter aan toe.
bsxc2 zegt
29.950 euro bij Jetcars, excl. 500 euro voor de M3 wielen.
Senne zegt
@bsxc2: Proficiat, u bent de 500e persoon op autoblog die een jetcars grap maakt.
U heeft hééélemaal niets gewonnen.
johanhummer9 zegt
@senne: indd die jetcars en vagolie grappen denken jullie nou nog steeds dat je grappig bent
dawwg zegt
@johanhummer9: Jet Cars is geen grap, het is een trieste bedoeling !
vonklausenburg zegt
@senne: nu nog iemand die op een Audi-post kan reageren over gratis olie ven Jetcars en we kunnen verder.
awesome zegt
@bsxc2: het houdt niet op, niet vanzelf…
kapiteinaudi zegt
Hoe minder BMW’s in de wereld, hoe beter. Doe zo voort.
crisert55 zegt
@kapiteinaudi: ja want stel je voor alleen maar goed rijdende auto’s met dito uiterlijk #audi#slaap
Dutchdriftking zegt
Volgensmij doen ze nog al eens wat met omgebouwde 316’s…..
thomaz zegt
Sec de productiekosten van zo’n M3 zijn voor BMW niet zo hoog hoor, is gewoon lopendebandwerk.
LaLancia zegt
Ik zie ’t verschil niet. BMW’s hebben tegenwoordig toch altijd van die lijnen en vouwen?
bmwkevin zegt
Waarom staat de auto op kenteken? Lijkt mij dat je daarop ook iets kunt besparen mocht dat nodig zijn.
rolov zegt
@bmwkevin: zal wel uit de film zijn.
swizzy zegt
Is toch overduidelijk een echte M3. Te zien aan het interieur en de M4-neus.
Calimero zegt
Ik vind het niet zonde.
1) je hoeft de film niet te gaan kijken
2) Maar omdat je dat waarschijnlijk toch doet, al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid, koop je een kaartje en betaal je mee of de kosten terug hiervoor.
3) Voor een fabrikant als BMW is dit ook een stuk productpromotie dus niemand wordt er slechter van.
scottishcarspotter2000 zegt
Ik vind m best vet zo, zorgen dat ie rijdend is en n ritje maken door de Staatsliedenbuurt ?
Hupke zegt
Er zijn van die zielloze dingen opgeoffert om een film te maken… big deal…
exclusieviteitsfreak zegt
Ik weet niet of er iemand iets kent van de filmwereld, maar het gebruik van een automerk en het specifieke type in een film, wordt altijd contractueel bepaald, dat is de realiteit . . .
mrrallycross zegt
Ach joh. Gratis reclame en waarschijnlijk kunnen ze die auto voor meer verkopen omdat ze in mi heeft gezeten
philipf zegt
Ja en straks doet ie op een veiling een paar ton.
trs80 zegt
Die auto’s gaan naar het recycle center van BMW in Munchen. Hier worden *nieuwe* auto’s gesloopt, heel bizar om te zien. Toen ik er was werden er elektrische Mini’s gesloopt, een nieuw model X3 met de boormachine van alle vloeistoffen ontdaan (hup zo de boor in het carter en diff), stond er een half uitgebrand prototype van de nieuwe 7, stonden een Z8 en een i8 klaar voor de sloop, stond er een M4, M6 Gran Coupe en nog meer mooi spul half gedemonteerd klaar en werd een 2-serie coupe met een grote kraan uit elkaar getrokken. Heel bizar, het doet zeer aan de ogen maar is zeker de moeite van het bekijken waard!!
(En ze hebben enkele auto’s, meeste 5 serie, klaar staan voor film’s e.d. waar een nieuw model BMW nodig is en die niet heel terug hoeft)
phr34k zegt
@trs80: idd pijnlijk aan de ogen..
zie hier hoe een nieuwe 3 serie aan stukken wordt getrokken :(
https://www.youtube.com/watch?v=GwD_U4bfpF0
v60polestar zegt
Zonde!!