Carbon geraamte FTW!
De meeste supercars zijn een lust voor het oog, maar minstens zo interessant is hetgeen zich onder het strak gepolijste bodywork van een hele dure supercar bevindt. Het zijn stuk voor stuk vernuftige stukjes design en techniek. Dit zagen we al bij de door Edo getunede Ferrari Enzo van ZR auto, die momenteel na een ongelukkige plons in de Atlantische Oceaan in Duitsland ontleed wordt, en vandaag pakken we de draad op met een andere 1+ miljoen supercar: de Bugatti Veyron.
En dit is speciaal omdat er maar heel weinig Veyrons zijn, en de modellen die uit elkaar worden gehaald, worden dat in Molsheim, achter gesloten deuren. Dit specifieke model staat echter in L.A. bij de broertjes Keshishyan in de stal, beter bekend van hun bedrijf Platinum Motorsport. Hij is eigendom van de grote man achter Luxury 4 Play, die we kennen als ‘BC’. Toen alles er nog op en aan zat zag deze er zo uit.
Wat er precies mee gaat gebeuren weten we niet, vermoedelijk krijgen de kappen een nieuw kleurtje? Hij schijnt de auto nog maar een maandje of 2 te hebben, en op de verschillende fora werd al druk gespeculeerd over een transformatie:
“Red/Black with Saddle Brown interior? I’m sure he’ll change that to matte white or something gnarly b/c that combo isn’t cuttin it…aint BC enough”
Kan kloppen, en wij krijgen even een unieke blik op de carbon fiber lining en de 365 mm brede achterbandjes in hun volle glorie.
trisx zegt
Tsja…
Ik vind met kappen mooier
mazdarx8 zegt
nu zie je pas hoe extreem breed die banden zijn!
besaram zegt
@mazdarx8:
moooooiiii:| welke maat is dat??
nicktexel zegt
@besaram:
Bandenmaat voor 265-680 R 500 A 99Y
Bandenmaat achter 365-710 ZR 540 A 108Y
nicktexel zegt
@nicktexel: oftewel gewoon 36.5 centimeter:P
aadzor zegt
Mooi hoe zoiets complex er zo strak van buiten uit kan zien.
kjeld zegt
Ik zou zeggen: Maak die kappen van transparant polyester zodat we dit altijd kunnen zien.
Wat onwijs mooi! Techniek kan zo mooi zijn in de ruwe vorm.
norge zegt
Zou zo in een batmanfilm kunnen meedoen .
spark1337 zegt
@norge: Ja echt he!
PS Zomoto is trouwens heel optimistisch, onder het bericht staat doodleuk: Bugatti occasions? :P
hahahi20 zegt
@spark1337: bij mij staat er postbezorger worden
spark1337 zegt
Perfecte engineering, de carbon monocoque weegt trouwens maar 110 kg! Op foto 2 ziet ie er een beetje uit als de batmobiel uit the dark knight:
)
dennisr zegt
Die banden zijn echt facking brrreeeedd :o niet normaal.. wel leuk om een keer zo te zien, lekker compact bij elkaar gepropt al die techniek..
zakar36 zegt
Heb ik al eerder gezien in Top Gear Magazine (Veyron Supersport) en het is inderdaad extreem en erg gaaf om te zien. Respect! :D
Bwlian zegt
Kappen, jij scooter-snotjong! :D
exotic zegt
We worden echt overgegooid met allemaal cijfertjes en oppervlakkige meningen over het exterieur, hierdoor vergeten sommigen (ik o.a) hoeveel techniek er nou in zo een auto word gepropt! Elk petrolhead, moet hier wel warm van worden. Ik bedoel kom op; dit is bijna kunst te noemen!
Cantago zegt
@exotic: Ik wordt hier idd behoorlijk blij van!
sebasjuhh zegt
Nice rear tyres yo!
anakiet zegt
Bljft ook bizar hoe groot de motor van een Veyron is.
SimonMc zegt
@anakiet: Die vrouw lijkt me eigenlijk ook niet echt groot, en hier hangt toch ook de versnellingsbak al aan, niet?
midasracer zegt
@anakiet: Ja was weer een waanzinnige aflevering van Megafactories. Wat een techniek in dat ding.
autobart zegt
@anakiet: Leuk project, koop zo’n motor van een gecrashte veyron, koop een polotje. Sloop die pruttel 3 cilinder eruit, verleng de motorkap, maak 4wiel aandrijving en GAAN!
Citrofiel zegt
@sir_smokalot: Off-topic, maar
Not Found
The requested URL /wp-content/blogs.dir/4/files/video/-5-minuten-lang-glijdentollen-op-spa was not found on this server.
Ik kan niet op het volgende artikel komen… :?
BobbyD zegt
@Citrofiel: Same here!
autoblogger zegt
@BobbyD en @Citrofiel: sorry, is inmiddels gefixt!
RazorHead zegt
die uitlaten :p
bozewolf zegt
Wel indrukwekkend om te zien hoeveel ze erin hebben gepropt.
Zeer fraai staaltje techniek.
citroenvtr zegt
ken je na gaan de achter kant zit aan de het midden vast met maar een paar bouten van titanum kosten per bout zijn 100 euro gezien bij National Geographic Channel magefactories wel leuk om te zien het is geen normalen fabriek
citroenvtr zegt
ken je na gaan de achter kant zit aan de het midden vast met maar een paar bouten van titanum kosten per bout zijn 100 euro gezien bij National Geographic Channel magefactories wel leuk om te zien het is geen normalen fabriek .
masterstig zegt
Indrukwekkend, zo’n grote ”machine”.
p993 zegt
Leuk topic….en dat zeg ik niet snel
rechercheur zegt
Mooi stukje VAG techniek, helemaal open en bloot, heerlijk …. :-)
Esprit_de_Flandre zegt
Ziet er eigenlijk een beetje zielig uit. Als iemand die uit een auto-accident is geplukt en nu op een operatietafel ligt…
lincoln zegt
ik heb in mijn leven wel eens een motorkap open getrokken ..
dus voor mij is een motorblok/radiateur/pijpies/plastic niet zo heel spannend ..
mout zegt
@lincoln: Maar het is wel een gróte uitlaat. En bréde banden. En minstens de helft van dat plastic is Carbon. Dus zit er wel véél techniek in.
En banden, uitlaat en carbon: dat is toch de definitie van opwindende techniek?
atakan zegt
Ik vroeg me al af waar m’n bouwpakket was…
Reinbergen zegt
L4p = ghey
theblackdude zegt
nu zien we ook de binnenkant van dit stuk engineering. dit blijft toch één van de meest innovatie en indrwekkendste auto’s uit de geschiedenis.