We hebben nu de eerste beelden van het interieur van de ID.Buzz zonder Wouter erin.
Volkswagen plaagt al zo’n twintig jaar met een retrobus, maar deze week gaat het toch echt gebeuren. De Duitsers laten woensdag de langverwachte ID.Buzz aan de wereld zien. Maar eerst moet de teasercampagne nog afgemaakt worden.
Vlak voor de onthulling gunt Volkswagen ons nu alvast een blik op het binnenste van de ID.Buzz. Helemaal onbekend is het interieur niet. Sterker nog: Wouter heeft er al in gezeten. In de eerste rijtest met de ID.Buzz konden jullie zodoende al een glimp van het interieur opvangen.
Waar VW-interieurs normaalgesproken niet frivool te noemen zijn, is het binnenin de ID.Buzz gelukkig wel een vrolijke boel. Two-tone bekleding in frisse kleuren, stiksels met geometrische patronen en diverse logo’s: de ontwerpers hebben hun best gedaan om er wat leuks van te maken. Er zit zelfs ergens een knipogende smiley. Als dat niet sympathiek is weten wij het ook niet meer.
Helaas is de two-tone kleurstelling optioneel. Als je het interieur volledig in zwart uitvoert, ziet het er waarschijnlijk opeens een stuk minder frivool uit. Nu maar hopen dat de knipoog niet optioneel is.
De ID.Buzz is in eerste instantie een vijfzitter en biedt naast vijf personen plaats aan 1.121 liter bagage. Zoals bekend komt er ook een Cargo-uitvoering. Daarin heb je 3,9 kubieke meter aan laadruimte om vol te stouwen.
Aanstaande woensdag zal de ID.Buzz eindelijk al zijn geheimen prijsgeven. Dan worden prangende vragen beantwoord als: hoe zal het dashboard eruit zien? Uiteraard houden we jullie op de hoogte.
harrie zegt
Wel sadistisch dat ze het silhouet van de leuke concept versie in het interieur hebben gestanst van de productie versie die de swag heeft van een random generieke bestelauto.
vingers zegt
Is dit de zo gedroomde opvolger van de VW Touran? Het begon zo leuk, dit concept.
Dieseltor zegt
@vingers: Touran niet. Denk eerder Transporter ter grootte van een Sharan.
banderas zegt
Je ziet het keihard plastic er direct vanaf, maar goed, dat zie je tegenwoordig zelfs al bij een Audi Q4 EV. Geen idee waarom de Duiters ineens van fraai afgewerkte interieurs afstappen.
zjos zegt
Omdat zo’n elektrisch verhikkel een wegwerp product is geworden. De levensduur is zo beperkt door degraderende accupaketten dat het geen zin meer heeft om materialen te gaan toepassen die vele jaren langer meegaan.
rrk147 zegt
@zjos: ach, tsfi’s staan ook niet bekend om hun duurzame karakter en lange levensduur. Goedkoop plastic kan ook een keuze uit kostenoverweging, omdat een elektrische auto nog duur is.
sizedoesmatter zegt
Wanneer deze dan toch eindelijk ook echt te koop is, zal die tweekleur vast inmiddels al weer uit het programma zijn gehaald….
moveyourmind zegt
Hoop dat ik ongelijk krijg, maar denk dat VW met de ID Buzx de Honda E achterna gaat. Als concept enorm raak en met een hele mooie balans tussen retro en modern. Maar als productiemodel juist net niet.
pittigesaus zegt
Had eigenlijk wel 3 afzonderlijke stoelen verwacht op de tweede zitrij, zeker omdat dit toch een busje is…
boomhauwer zegt
En de prijs? 193874920833615€ of 39494727€/per maand in lease..?