De Mégane E-Tech is stiekem een heel dik ding!
Er is altijd een verschil tussen de persfoto’s bij een introductie en de auto in het echt zien. Het is een beetje zoals met online-dating. In het echt herken je weleen beetje wat de bedoeling was, maar het komt toch anders over. Dat krijg je als er een paar filters en photoshoppers overheen gaan.
Daarom hebben we op de IAA in München op dit moment live ook Autoblog-prominenten rondlopen. Deze zijn druk in de weer om ons te voorzien van de laatste live-foto’s. Of, zoals dat zo mooi heette in de Aktueel, ‘afbeeldingen in het vleesch’.
Het gaat in dit geval om de Renault Mégane E-Tech. Dat is nu een elektrische crossover geworden. Op de persplaten zag het model er al best dik uit. Modern, duidelijk Renault en niet te veel opsmuk. Alles over de nieuwe Mégane lees je hier in dit artikel!
Hoe is ‘ie in het echt? Nou, ergens bekruipt ons wel een klein beetje een Volkswagen ID-gevoel. Dat is voornamelijk aan de zijkant. Of ‘en profil’, zoals ze dat altijd bij de Aktueel altijd noemden. De wielen op de Mégane E-Tech zijn bijzonder groot, maar dat is een Renault-dingetje. Zo heeft de Scénic in standaarduitvoering 20 inch eronder liggen.
Wanneer de auto komt is niet bekend, maar dit is in elk geval geen concept meer. Deze Mégane E-Tech zal zo bij de dealers komen te staan. Renault heeft wel gezegd dat de prijzen heel redelijk zullen zijn. Kijk, dat is dan weer prettig!
bernoulli zegt
Hij is wel heel erg ID.4 qua proporties zeg.
Bella Macchina zegt
Normale auto in een normaal formaat, als die dan nog aan een normale prijs is komt alles weg goed en hoeven we niet die hartverscheurende keuze te maken tussen de Amerikaanse innovator en de Duitse premium en alle bijhorende haat laten varen.
Loek zegt
Kijk, zo in het blauw vind ik hem erg gaaf. Als ik v.d. Acker begrijp is de crossover-body vooral een keuze om de ‘batterij-sandwich’ beter te kunnen huisvesten, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Ik vind hem wel leuk.
doublechevron65 zegt
Eenheids worst puur! Niks spannends aan deze voiture.
Bella Macchina zegt
Ik vermoed dat dat zo bedoeld is met het oog er zo veel mogelijk van te verkopen.
Charles Taycan 4S zegt
Dit wordt een verkooptopper!👌
pignon zegt
Ik kan hem wel waarderen. Natuurlijk niet in die Duits-grijze kleur, maar soit, dan kies ik wel wat anders. Als geheel wat mij betreft geslaagd. Benieuwd naar de prijs.
bernoulli zegt
Benieuwd hoe lang die trend nog doorzet van heel hoog plaatwerk en hele smalle ramen. Nog even en we hebben deuren die bestaan uit anderhalf meter hoog staal en een brievenbus erboven.
Verder benieuwd naar de overzichtelijkheid. Flinke dode hoeken door de grote C-stijl en een heel klein achterruitje. Zal vast goed gaan in Frankrijk.
arne zegt
@bernoulli: ik ben daar ook erg benieuwd naar. De fotos van het interieur ogen ook erg benauwend!
Kinderen kunnen volgens mij amper naar buiten kijken als het wel kan zien ze vast alleen lucht en wolken 😂
Groninger zegt
Best kek karretje.
tinnemans zegt
Dik issie wel, op de morbide obesitas manier dus.
net10 zegt
De auto ziet er mooi en krachtig uit, deze Megane zou zo maar een verkoop topper kunnen worden.
Norman zegt
Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn om de voor lampen te vervangen als er ooit een of alle twee kapot gaan.wel van alle merken die rond rijden
met zulke bijzonder lampen
ty5500 zegt
Lijkt wel een megane met indigestie, hij is veel te veel gegroeid in de hoogte. Mij zegt het minder dan niks
tourannetje zegt
Waarom in deze kleur op een autoshow? Ok Renault was eerder met deze kleur dan Volkswagen maar toch wel erg ID zo