De Gravity in het echt is erg fraai, maar ook enorm groot!
Gisteravond trok Lucid het doek van hun grote SUV, de Gravity. Zoals confrère @Loek al stelde, dat is wat de Model X is voor Tesla. Niet alleen qua segmentatie, maar ook qua aantallen. Het gaat vooralsnog niet gigantisch goed met Lucid. Ja, Lucid Air is beter dan de Model S, maar dat is het punt niet. Je moet ook geld verdienen en met alleen een grote sedan gaat dat niet gebeuren.
Daarom introduceert Lucid de Gravity, een grote SUV (feitelijk een crossover, maar dat vergeven we de dames en heren van Lucid). De Lucid Gravity moet ervoor zorgen dat er aantallen gemaakt kunnen worden. Dat moet dan weer voor voldoende omzet zorgen voor de ontwikkeling van een kleiner en betaalbaarder model. Potjandrie: Lucid kopieert gewoon de strategie van Tesla!
Enorme Gravity
Dat is ook niet zo heel erg vreemd. Jim Rawlinson – de man achter Lucid – komt bij Tesla vandaan en heeft nog meegewerkt aan de Model S. De Lucid Gravity is een enorm apparaat: meer dan 5 meter lang en meer dan 2,2 meter breed. Zoals collega @Loek stelde: je kan met de Gravity niet op de spitsstrook op de A28 bij Zwolle.
Wel kun je iets verder op die snelweg bij Rouveen Straight alle 800 paarden uitproberen. Met een leeggewicht van tegen de 3.000 kilogram (het apparaat heet niet voor niets Gravity) hoef je niet bang te zien dat ‘ie uit balans raakt en begint te tollen.
Volgroeid
Nu waren de persplaten van Lucid nog niet eens zo heel erg verkeerd. Met name Ferrari en Audi hebben er een handje van om overgewerkte persplaten te gebruiken. In het echt is de Gravity een plaatje om te zien.
De proporties zijn erg goed gekozen door de Amerikanen. Collega @jaapiyo zou tevreden knikken. Het grote probleem zijn de afmetingen. Dit apparaat is echt heel erg groot. Het persoon dat je naast de auto ziet is gewoon een volgroeide man met dichtgegroeide fontanellen en ingedaalde testikels. Man: als je goed krijgt zie je zelfs baardgroei!!!
potver7 zegt
‘Kijk mama, ik heb wat lucht in de Air gepompt!’
mashell zegt
Hoe hoog is de wagen? Naast de mannen (fijne gedachte dat er op testikels gecontroleerd wordt…) lijkt de wagen niet enorm hoog. Een Range Rover is niet alleen groot maar ook erg hoog wat die wagen een beetje een busjes look geeft, dat lijkt bij deze Gravity wel mee te vallen.
Edge zegt
Net geen 1,65m, even hoog als een Hyundai IONIQ 5.
Otua zegt
Dat was mijn gedachte ook, voor zo’n grote auto lijkt er bijzonder weinig hoofdruimte te zijn op de achterbank
mustang750supersnake zegt
was grappiger als ie zero gravity had geheten🤣
rogier_hentenaar zegt
Tjonge, bijna 3000 kilo! Om meestentijds iemand te vervoeren die hooguit 3% van het gewicht uitmaakt. Zijn we niet doorgeschoten erin?
remmenisangst zegt
Het gewicht zou onder de 6000 pounds moeten zitten. Dus minder dan 2700 kg. De Kia EV9 weegt ook 2700+.
Een Bmw X5 50e of Audi Q7/Q8 wegen ook meer dan 2500 kg, maar daar hoor je niemand over.
Ik heb vorige week net gekeken voor de Kia EV9, maar ben heel erg nieuwsgierig naar deze Lucid geworden. Nog maar heel even wachten met de keuze maken..
werf76 zegt
Zo’n auto past toch op geen enkele parkeerplaats zonder aan weeszijden de lijntjes te overschrijden?
kaeser zegt
Het doet zijn naam wel eer aan, container😬