Sommigen hoeven niet zo’n sportieve i30 N-Line maar willen een gewone Hyundai i30.
Als er iets populair is op het moment, zijn het de zogenaamde sportpakketen en sportuitvoeringen. Je weet wel, dat paketje dat je moet bestellen ‘omdat dat ‘m echt afmaakt’.
Sportiever
Deze auto’s zijn technisch identiek aan de andere modellen in de range, maar zien er sneller en sportiever uit dankzij grotere wielen en dikkere bumpers. Het scheelt een beetje per merk hoe ingrijpend een model verandert, maar meestal ziet zo’n versie met dikke bumperkit, grote velgen en een kek kleurtje er veel frivoler uit.
Stoer aangekleed
Bij de Hyundai i30 was dat niet anders. In maart werd het gefacelifte model getoond en guess what: allemaal stoer aangeklede N-Lines in het rood. Nu ziet dat er zeker niet verkeerd uit, maar er is ook een gewone i30. Deze hadden we nog niet laten zien en daar komt nu verandering in!
Gewone i30 met opvallende grille
Welnu, daar hebben we nu de afbeeldingen van. De nieuwe i30 in ‘gewone’ uitvoering is beduidend anders en het zeker niet verkeerd. Sterker nog, met name die nieuwe grille geeft de i30 wat kenmerken van de nieuwe Sonata, die wij helaas niet krijgen in Nederland. Ook wordt er bij de gewone Hyundai i30 gebruik gemaakt van wat meer chroom, zowel in de genoemde grill als bij de mistlampen en natuurlijk de sierlijsten. Jammer dat ze gekozen hebben voor een beige-grijs achtig exemplaar, in het zwart of donkerblauw zal het er chiquer uitzien.
Productie weer op gang
Verder kondigt Hyundai aan dat de gefacelifte i30 in productie gaat. De auto is een beetje het slachtoffer geworden van de corona-uitbraak. De C-segmenter zou gepresenteerd worden op de Salon van Genève, die niet doorging. De i30 wordt geproduceerd in Nošovice, Tsjechië. Deze fabriek heeft inmiddels al meer dan 1.000.000 i30’s geproduceerd sinds 2007. Deze fabriek start nu de productie weer op om dat aantal op te krikken. De gefacelift i30 is er als hatchback, fastback en stationwagon.
RAW zegt
Gril van de gewone versie wordt niet onderbroken door horizontale balk van de N-line en ziet er wat mij betreft beter uit. Gaat wel erg richting Lexus en als totaal richting Ford Focus (vooral de stationwagon), maar dat is niet negatief.
Robert zegt
Mooie auto hoor ??
bo78 zegt
Knapt er een stuk van op. De oude neus was voor mij reden om hem niet voor een tweede keer als leaseauto te nemen.
autodidact zegt
Hij is niet blij zo te zien. De gezichtsuitdrukking van een zeer bedroefde meerval.
eklasse zegt
@autodidact: ik ga direct een snorkel kopen.
PunicaOase zegt
Verschil tussen Focus, nieuwe Leon en deze i30 is (qua front) wel klein zeg..
mikje90 zegt
Best goed gelukt zo op het eerste gezicht. @redactie: Dit zijn die artikelen die ik best wel miste op ab, lekker bezig jongens!!!.
willeme zegt
@mikje90: dankjewel ;-).
We zijn natuurlijk als nieuwssite wel een beetje afhaankelijk van het beschikbare nieuws. Niet dat je medelijden met ons moet hebben (integendeel!), maar realiseer je wel dat de er de afgelopen drie maanden nauwelijks fatsoenlijk nieuws is geweest. Geen F1 races, geen onthullingen, geen evenementen, geen bijzondere persbijeenkomsten en geen introducties. Toch publiceren we elke dag elk uur een artikel voor onze trouwe lezers ;-).
meetsysteem zegt
Ik zie ook nog tandjes in zijn grote muil. Prima auto natuurlijk, maar waar blijft de eenvoud in de ontwerpen toch, de ‘cleane’ lijnen en een model dat staat alsof het uit één stuk gegoten is. De tweede serie A4 of de 5-serie uit 1988, de Alfa 155 of Volvo 850. Wordt ik oud? ‘Zeg mij dat het niet zo is…’
autodidact zegt
@meetsysteem: Ferrari Roma… er is nog hoop.
meetsysteem zegt
Ja, de uitzondering die de regel bevestigt ?
Ik vond de 456 altijd een beauty, in het blauw of groen..
autodidact zegt
@meetsysteem: Het mooiste ontwerp van de jaren 90, in het donkerblauw aub!
meetsysteem zegt
Yep ok, maar ik heb alleen een Bburago ?
bk4life zegt
De Ford Focus en Mercedes A klasse hebben een kindje gekregen!