Dakje open en dakje dicht. Dit is de MG Cyberster in Genève!
Leuk natuurlijk die studioplaatjes, maar sommige auto’s moet je gewoon in het echt gezien hebben. Zoals de MG Cyberster. De elektrische roadster zit al een tijdje in de koker bij het van oorsprong Britse automerk. De auto begint nu eindelijk wat concreter te worden, in Genève heeft MG de Cyberster meegenomen om aan de wereld te laten zien.
Ondergetekende stond er met zijn neus bovenop. Opvallend genoeg zag het er allemaal wel prima uit. Zelfs het stoffen dakje was keurig afgewerkt. Bezoekers van de stand mochten de auto zowel vanbinnen als vanbuiten zien. Inclusief bediening van de dakconstructie. Zo heeft uw auteur ter plaatse plaatjes kunnen schieten van een open en een dichte Cybertruck in Genève!
Helaas was de MG stand bomvol en verschrikkelijk druk, waardoor kekke plaatjes van de Cyberster maken nog niet zo gemakkelijk was. Ik hoop dat u vooruit kunt met wat ik ervan gebakken heb.
De Cyberster komt in twee smaakjes op de markt. Met premium achterwielaandrijving en 300 pk, of vierwielaandrijving en 544 pk. Laatstgenoemde is het absolute topmodel, met een 0-100 sprint in 3,2 seconden. De nadruk lag vooral op de prestaties van deze topper, zo was te zijn tijdens de persconferentie. Je hoeft je niet te schamen in de instapper: die is met 5,2 sec naar de 100 nog steeds een rappe jongen.
MG gaat de Cyberster leveren in de kleuren Dynamic Red, New English White, Camden Grey en Cosmic Silver en Inca Yellow.
Wanneer je de MG Cyberster kunt rijden? Dat weet niemand. Helaas is het merk niet concreter geworden wanneer de elektrische roadster daadwerkelijk in de showroom staat en wat het mag kosten.
pomoek zegt
Ziet er netjes uit. Benieuwd naar de prijs. Of misschien niet. Want Chinees. Zie ik nou een versie met groot beeldscherm en eentje zonder?
rulefollower zegt
Op de zetels staan springen?
drdre1 zegt
Ik dacht dat deze de electrische MX-5 zou worden: licht, betaalbaar, etc. Lijkt met minimaal 300pk dat dat toch niet het geval is. Lijkt er op dat MG met dit model en z’n andere modellen wat meer “premium” wil benadrukken…
degrotemuis zegt
77kWh accu, ruim 4,5 meter lang en ruim 1.90 breed, een G29 Z4 en een F-type zijn kleiner en zonder zwaar accupack. Dit wordt absoluut geen lichtgewicht zo te zien.
DeGoudenRaket zegt
Wel jammer van dat afzichtelijke scherm. Wat is er mis met een paar analoge klokken en een opklapschermpje uit het dashboard, past toch veel beter bij zo’n auto dan dit.
DeGoudenRaket zegt
Ook jammer, zie ik nu pas, dat bij dit model op de beurs de velgen links en rechts hetzelfde zijn (even foto van de linkerkant opgezocht) en ze dus aan een kant tegen de richting in draaien.
Op het originele showmodel zijn ze wel symmetrisch…
O plaat zegt
Ziet er leuk uit voor een EV, het is eens geen makke suv. En ja het is een Chinees, maar Xi Jinping is een even integer persoon als Elon.
2scan zegt
die interieur foto klopt niet
2scan zegt
nu wel! Thanks voor het aanpassen..mVoordat mensen denken dat ik hier het clowntje ben
gezondverstand zegt
Zit er een parkeersensor in de deur?