De mannen in Wolfsburg hebben een toekomstbestendig masterplan in elkaar gedraaid.
Onder de noemer “Together Strategy 2025” wil het concern maar liefst 30 elektrische modellen op de weg zetten per 2025. Dat nieuws was al bekend, maar de Duitsers hebben nog meer voor de wereld in petto. Er komt namelijk een “mobility services brand” die de focus legt op autonoom deelvervoer.
Dit nieuws ligt uiteraard in het verlengde van de elektrische ID, die eerder vandaag werd onthuld. Voor het op poten zetten van het submerk zal worden samengewerkt met mobiliteitsbedrijf Gett. In november wordt de naam van de nieuwe VAG-dochter officieel onthuld.
Volgens Volkswagen zullen veel mensen in de toekomst geen eigen auto meer bezitten. De introductie van het submerk met elektrische en autonome deelauto’s zorgt er echter voor dat deze mensen alsnog klant bij Volkswagen kunnen blijven of worden.
ontploffer zegt
Geen eigen auto… Jaja, van men leven niet… Voor de geitenwollen sokken onder ons weer een leuk ideetje
misterdrogba zegt
Het zal niet Tesla maar Volkswagen zijn die de elektrische auto’s aan de gewone man zal brengen. Mark my words.
Ik wens ze alvast veel succes!
martinus zegt
@misterdrogba:
Dat zou wel mooi zijn.
Elektrisch rijden is de toekomst.
Mooi dat V.W. als een van de grotere fabrikanten ‘voor iedereen’ daar ook instapt.
stuko zegt
@misterdrogba: helemaal eens. Tesla is een geweldige speelplaats. Maar zodra de grote jongens (MB, VAG, PSA) vol gas geven op elektrisch rijden gaat de masse pas om.
stfu zegt
@stuko: Behalve dat VAG slechtere service biedt en geen laadnetwerk heeft…
ghost zegt
@misterdrogba: doet wel de naam dan weer wederom eer aan.
joppe zegt
Sinds dat hele schandaal van VW geloof ik ze eigenlijk niet echt meer. De hele wereld voor de gek houden… Ze maken best nette auto’s, maar voor mij liever een wat geloofwaardiger merk.
dragspert zegt
@joppe: U bent Amerikaan?
topcom zegt
@joppe: dan kun je beter gaan fietsen.
swid zegt
@joppe: Ach allemaal zeuren terwijl de consument er alleen maar baat bij had, iedereen wist dat auto’s een afwijkend praktijkverbruik hadden maar wel minder bpm betalen.
martinus zegt
Karakter toont zich toch het meest in de manier waarop mensen en bedrijven omgaan met hun fouten.
En na [b]ketting[/b]- en [b]olie-gate[/b] dacht ik toch dat het karakter van de VW-groep aardig verrot was.
Maar als ik zie hoe ze Dieselgate gebruiken om de transitie naar Elektrisch te maken, lijkt mij het karakter zo slecht nog niet. Eindelijk leert men.
Dutchdriftking zegt
Als ze ook maar dikke diesels met lage Co2 blijven maken……..
peug206 zegt
@dutchdriftking: en hoogtoerige benzine zonder turb… oh wacht dat maken ze al niet meer…
trustmeiamanengineer zegt
Past goed bij hun doelgroep, mensen die in een blik van A naar B willen. Maar ik gruwel van het hele plan.
allesmetturbo zegt
Dat word battery-gate! Nu even serieus, ik denk dat vw wel de ev naar de massa brengt. Design is wat terughoudend maar vind ze er misschien daarom wel altijd geslaagd uitzien. En is nog door te verkopen als je er flauw van bent. Zolang ze maar geen gekke designs doen zoals de prius nu, bah
Carreza zegt
Altijd grappig, zo’n proefballonnetjes met autonome en deelauto’s. Buiten de stedelijke geitenwollen sokken spreekt zoiets niemand aan. Nu niet en ook niet in 2025.
flutterby zegt
@carreza: een autonome deelauto is praktisch gewoon een zeer goedkope taxi, want ten slotte nihil arbeid. Taxi’s zijn inmiddels ook vraag naar, dus waarom precies niet meer als ze véél goedkoper worden?
MARS zegt
Volkswagen, een wagen voor ’t volk…
MARS zegt
@mars: ze gaan ’t gewoon nog een keer doen!
autodrop zegt
De mensen die het hardst om Diesel-gate huilen, hebben er het allerminst last van gehad. Lullig voor de mensen die wel gedupeerd zijn, maar de rest van de wereld mag wel eens kappen met huilen. Als ik de comments hier mag geloven rijdt bijna iedereen met een 4.5l V8 ofzo. Ik fiets, lang leve geen co2.
OT: Natuurlijk zit ik niet op car-sharing te wachten maar om nou elk stukje nieuws te gebruiken om VAG de grond in te stampen, nahh. Vind deze concept qua design best gelukt. We zullen zien hoe ver elektrisch rijden het schopt.
justy zegt
Autobezit onder jongeren daalt al een tijdje. Zodra het autodelen financieel aantrekkelijker wordt dan het ov heeft het wellicht een kans van slagen. Gezien de huidige prijzen in het ov is dat best haalbaar. Werk wordt flexibeler en boodschappen worden steeds meer thuisbezorgt. Van heilige koe naar publiek urinoir..
ghost zegt
@justy: zal voor mij nooit opgaan. Ik loop nou eenmaal niet warm van alle basismodellen in de gedeelde vlootjes en het hele idee van delen zint mij niet. Jij bent zuinig erop, een ander niet maar jij draait wel op voor de kosten. Nee, bedankt.
kobus1967 zegt
Je kunt wel een elektrische auto willen bouwen maar wie heeft de batterijen, Tesla en de japanners. Daarom duurt het nog jaren voor de duitsers mee kunnen en intussen zet Tesla grote stappen.