Natuurlijk heeft de coronacrisis in dit eerste halfjaar ook BMW niet overgeslagen. Zo verliepen de zaken voor de Duitse autofabrikant.
Met een gezonde stroom aan nieuwe modellen hebben ze bij BMW genoeg om te verkopen in de tweede helft van dit jaar. Maar eerst blikken we terug op het eerste halfjaar. In dit eerste halfjaar is er sprake van een positief einde van 498 miljoen euro. Er werd nog wel een fors verlies van 666 miljoen euro genoteerd in het tweede kwartaal. Dit was ook het kwartaal dat het coronavirus arriveerde hier in Europa met alle gevolgen van dien.
BMW verkocht 842.153 auto’s in het eerste halfjaar. Een daling van 21,7 procent. MINI wist 118.862 auto’s te slijten. Dat vertaalt zich naar een daling van 31,1 procent. Luxemerk Rolls-Royce is hekkensluiter met een daling van 37,6 procent. Het merk uit Goodwood verkocht 1.560 auto’s.
Meer elektrische auto’s verkocht
Ondanks de dalende verkopen noteert de BMW Groep een plusje als het gaat om elektrische verkopen. Maar dat is ook niet zo vreemd, gezien het ruimere aanbod. Dit jaar kwam onder meer de elektrische MINI op de markt. BMW en MINI verkochten gezamelijk 61.652 elektrische auto’s. Een plus van 3,4 procent in vergelijking met het eerste halfjaar van 2019.
Verlies per markt
De grootste klappen incasseerde de BMW Groep in Europa met 32,3 procent minder verkopen. In de Verenigde Staten nam de verkoop met 29,5 procent af. In China valt de schade met een min van 6 procent relatief mee.
meetsysteem zegt
Ik dacht even de nieuwe Octavia te zien, even maar..
alloallo zegt
Inderdaad even maar! De Skoda is mooier. -:)
meetsysteem zegt
?
peke zegt
@meetsysteem: die hebben inderdaad slecht afgekeken met de
Gril bij bmw.
Ligt niet aan BMW: Skoda heeft hier een deel gekopieerd en slechts iets aangepast.
Fraaie auto overigens, daar niet van. Maar geen bmw ;)
meetsysteem zegt
Iedereen kopieert iedereen. BMW moet een nieuwe interpretatie van de oude stijl introduceren.
Dus: Dubbele koplampen en smalle nieren. (Dus géén sabeltandtijgerslagtanden of kettingrokersneusgaten)
Gewoon: OO II OO
leaper035t zegt
De 440i Coupė links op de foto ziet er vanuit dit perspectief best lekker uit!
Mars2 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
mwti zegt
Ik ga BMW verlaten. Ik heb een Porsche 911 4 GTS Cabrio (2018) voor de fun en als daily een nieuwe zeer fraaie G21 330i Touring met M-Pakket maar vind ‘m te hard en de stoelen vind ik niet lekker zitten. De opvolger wordt een Macan GTS uit 2020 met luchtvering. Dat is toch wel andere koek.
meetsysteem zegt
Dat lijkt me een goed idee
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
En daar kwam je niet achter tijdens de uitgebreide proefrit????
Richmond zegt
@F36GC: zou je wel denken…
mwti zegt
@F36GC: niet gemaakt. Doe ik nooit. Hij was ook nog niet op de markt. En ik kan je vertellen dat hij tijdens een proefrit fantastisch rijdt. Je gaat een auto pas kennen na een paar weken.
meetsysteem zegt
Precies dat
doublechevron65 zegt
@mwti: heb je toch zelf uitgezocht na een test? Of online en voor laten rijden?
mwti zegt
@doublechevron65: tests vind ik niet meer zo doorslaggevend. De meesten willen alleen maar knallen en hoeken en zo een oordeel aan een auto hangen. Alsof je elke dag via het circuit naar je werk gaat.
ericc zegt
Hoeveel M-auto’s hebben ze verkocht?
allesmetturbo zegt
Ze worden ook wel steeds lelijker, dat helpt de verkopen ook niet mee