• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo veranderde het leven van de remknijpende malloot

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 11 september 2018 om 18:56 – 79 Reacties

Zo veranderde het leven van de remknijpende malloot


Game over.

Afgelopen weekend keken jullie massaal naar de debiele actie (video) van Romano Fenati. De Moto2-rijder kreeg het aan de stok met Stefano Manzi en greep in een onbegrijpelijke poging hem te intimideren naar de rem van zijn concurrent. Manzi bleef gelukkig overeind, maar de actie bleef niet onder de radar vliegen.

In navolging van zijn ronduit gestoorde actie, kreeg Fenati terecht een bootlading haat over zich heen. Verschillende motorrijders uit allerlei divisies veroordeelden zijn actie en riepen de organisatie op hem minstens een jaar te verbannen uit de sport. De organisatie voelde hier klaarblijkelijk weinig voor, want uiteindelijk kreeg Fenati slechts een ban van twee wedstrijden.

Het is niet duidelijk of Fenati op dit moment in de overtuiging was dat hij er goed vanaf was gekomen, maar de wereld had absoluut meer voor hem in petto. De Wet van Murphy trad waarschijnlijk net pas in werking.

Niet lang nadat de organisatoren bekend hadden gemaakt dat Fenati slechts twee wedstrijden niet welkom was, liet zijn team, Marinelli Snipers, weten dat zijn contract per direct ontbonden werd. Het afmaken van de rest van het seizoen kon hij dus mooi op zijn buik schrijven.

Zo veranderde het leven van de remknijpende malloot

De ironie wil dat Fenati juist naar de rem greep van een coureur die uitkwam voor het team waarbij hij voor 2019 een contract had getekend. Over bruggen verbranden gesproken! Het spreekt voor zich dat het team, Forward Racing, niets meer met hem te maken wilde hebben. Echter, precies datzelfde team kondigde eerder dit jaar nog enthousiast aan dat zij in 2019 niet alleen met Fenati aan de start zouden verschijnen, maar ook met motoren van MV Agusta. De Italiaanse fabrikant keert volgend jaar na een absentie van 42 jaar terug in de sport en was destijds eveneens in extase dat ze samen met Forward Racing en Fenati aan dit project konden beginnen. Naar aanleiding van het debiele incident van afgelopen zondag, liet de CEO van MV Agusta echter weten dat hij er persoonlijk voor zal zorgen dat Fenati nooit meer op zijn motoren zal rijden. Op Instagram schreef hij:

“This has been the worse and saddest thing I ever seen in a bike race. True sportsmen would never act this way. If I would be Dorna I would ban him from world racing. Regarding his contract for a future position as rider of MV Agusta Moto 2 , I will oppose myself in every way to stop it . It won’t happen , he doesn’t represent our company true values.”

Fenati, die na een ander incident enkele jaren geleden al de steun van Valentino Rossi kwijtraakte, was nog niet aan het einde van de ellende. Vandaag maakte de Italiaanse motorsportfederatie (FIM) namelijk bekend dat zij Fenati’s racelicentie per direct verscheurd hebben. Daarmee lijkt de carrière van Romano Fenati definitief tot een slot te komen. In een poging de sport nog enigszins met opgeheven hoofd te verlaten, liet Fenati vandaag tegelijkertijd weten dat hij zelf ook besloten heeft het voor gezien te houden. Tegenover de Italiaanse krant La Republicca vertelt hij dat hij de komende tijd zal gaan werken bij de ijzerwinkel van zijn grootvader en zijn moeder.

Met zijn gestoorde actie heeft Romano Fenati zichzelf omgetoverd van Moto2-rijder tot het perfecte voorbeeld van hoe je met één enkele actie de rest van je leven kan bepalen.

Ook interessant!

  • geen Rossi in Qatar dit weekend
    "The Doctor" Valentino Rossi zet punt achter carrière
  • MV Agusta F4 750 Serie Oro
    Aan deze MV Agusta F4 750 Serie Oro kleeft treurig verhaal
  • Valentino Rossi sloeg advies van eigen moeder in de wind
  • Te koop: de meeste lol die je kunt hebben op zes wielen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

moto2, motogp, motoren, mv-agusta, Valentino Rossi

Vorig bericht: « Nieuwe techniek halveert het gewicht van iedere auto
Volgend bericht: Deze unieke G-Klasse werd gebouwd in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    11 september 2018 om 19:07

    Jammer dat de bond niet de moed heeft gehad om de man één jaar te schorsen dat was een passende straf geweest, samen met een gedragscursus, nu heeft de wal het schip gekeerd en zien we het resultaat van laffe beslissingen van officials.
    Zo heb ik bewondering gekregen voir Eric Cantona, die na het uitdelen van een karate trap aan een ‘supporter’ gewoon zonder morren zijn straf onderging en daardoor de sympathie van het publiek voor zich won.

    Login om te reageren
    • rainman zegt

      11 september 2018 om 20:16

      @desjonnies: http://www.fim-live.com/en/article/the-fim-summons-rider-romano-fenati-to-fim-hq/ hij moet naar het hoofdkantoor van de fim en op 14 september kan die in beroep gaan

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      11 september 2018 om 21:00

      @desjonnies: bewondering voor Cantona. Ik volg veel van je redeneringen maar deze in de verste verte niet. Wat een gesjeesde eikel is dat in mijn ogen.

      Login om te reageren
    • gjvp zegt

      11 september 2018 om 22:19

      @desjonnies: laffe beslissingen? Zo iemand is een debiel en geen sportman. Verdiend niks anders.

      Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      11 september 2018 om 23:31

      @desjonnies: Waarom zou de bond dat doen? Zodat ze Fenati de kans geven om zichzelf te herpakken, en over een jaar vrolijk weer van start te gaan?
      Nope dan ben ik het eens met het oordeel van de bond

      Login om te reageren
    • ioosterbaan zegt

      12 september 2018 om 08:04

      @desjonnies: denk dat bij een jaar ban al die andere zaken nog steeds gebeurt waren…dus het einde zat er sowieso aan te komen hierdoor.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      12 september 2018 om 10:53

      @desjonnies: Gedragscursus gaat bij dot soort debielen niet helpen. Kijk maar op YT hoe hij jaren eerder iemand van z’n motor probeerde af te trappen en ook eens vlak voor de start de motor van een concurrent uitschakelde. Dit heeft niets met competitief gedrag te maken maar meer met het feit dat er een steekje bij hem los zit.

      Zijn volgende actie zou wel eens de dood van een coureur kunnen betekenen en ik denk niet dat iemand in de bond dat op zijn geweten wil hebben. Laf van de bond vind ik het dus alles behalve…laf is eerder de manier waarop hij kinderachtige acties probeert uit te halen om te winnen.

      Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    11 september 2018 om 19:08

    Geen medelijden mee. Sterker nog, ik vind het alleen maar mooi dat deze muhgol z’n carrière kwijt is.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      11 september 2018 om 19:27

      @Rick-dos: wie is er ook al weer verantwoordelijk voor zijn opvoeding tussen 0-18? Elk kind wordt blanco geboren….

      Of is mogelijk veel gepest in zijn jeugdjaren…..

      Het gedrag komt ergens vandaan tijdens zijn ontwikkeling tot zijn 18e levensjaar.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 september 2018 om 19:34

        @erik2907: Het is speculeren hoe hij zo geworden is. Ik ben echter wel van mening dat jij en jij alleen verantwoordelijk bent voor je acties, hoe jij je leven verder invulling geeft en welke normen en waarden je hanteert.
        Als ik hem zou zijn zou ik toch nog eens over mijn leven na gaan denken en of ik wel op het goede pad zit.

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        11 september 2018 om 19:51

        @erik2907: kinderen worden blanco geboren… ?

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          11 september 2018 om 22:14

          @drdre1: mijn gedachten! Ze krijgen echt wel trekjes van beide ouders mee…
          Blanco geboren worden, daar geloof ik totaal niet in

          Login om te reageren
        • marinepower zegt

          11 september 2018 om 22:52

          @drdre1: niet overal…

          Login om te reageren
      • bakingmynextbenz zegt

        11 september 2018 om 20:14

        @erik2907: waarschijnlijk geen driewieler gehad als kind

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        11 september 2018 om 20:28

        @erik2907: Misschien heeft de warme bakker hem wel opgestookt om bij de concurrent in de rem te knijpen…

        Net als bij mij vroeger, ik zal een jaar of vijf geweest zijn en de warme bakker kwam nog thuis het brood bezorgen. Toen moeders even het geld aan het pakken was stookte de bakker me op door te vragen of ik de juf in de kont durfde te knijpen…

        De beste man was een jaar of 80, en ik een kleine snotaap, maar oude jongens krentenbrood, ik durfde dat natuurlijk wel!
        Maar als ik had geweten dat het in de billen knijpen van de juf net zo’n drama zou opleveren als de actie van bovengenoemde coureur… Alsof ik een moord had gepleegd…

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          12 september 2018 om 08:10

          @moveyourmind:
          Eén vraag houdt me bezig over jouw juf van toen.
          Had ze een lekkere kont?

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            12 september 2018 om 20:34

            @desjonnies: Dat weet ik niet eens meer van de schrik…

            Login om te reageren
        • dawwg zegt

          12 september 2018 om 10:26

          @moveyourmind: Je moet als klein kind ook niet in billen knijpen, alleen in borsten; dat wordt meestal wel getolereerd.

          Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        11 september 2018 om 20:50

        @erik2907: een pschyopaat wordt zo geboren, is op de peuterspeelzaal de baas en slaat vanaf groep 5 iedereen voor zn muil. heeft een arrogante bek tegen de leraren, wordt rond zn 13e van de middelbare afgetrapt en gaat illegaal op brommers racen. wat blijkt? hij kan het nog verdomd goed ook.

        dat is een zelf verzonnen verhaal, maar t zou me niet verbazen als dit precies zijn levens verhaal is.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          11 september 2018 om 21:05

          @gwnbmw: dan was 80% van mijn klas psychopaat

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            12 september 2018 om 09:23

            @lekkaah: u zat op een school voor kinderen met gedrags problemen?

            Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      11 september 2018 om 19:36

      @Rick-dos: al die mannen hebben gevochten voor hun plek in moto2 en kunnen allemaal super goed rijden, incidenten als dit kun je niet tolereren. Maar Om z’n hele leven te verkloten is een beetje teveel van het goeden. Moet je nagaan wat dat met jou zou doen : je hele leven ergens voor werken en trainen en dan door een fout loopt alles in de soep. Het is inderdaad geen slime actie. Maar deze mannen leven voor motoracen en motoracen voor hun leven.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 september 2018 om 19:44

        @autospotterkerkrade: Sorry, maar ik kan er echt geen medelijden mee hebben. Het te bagatelliseren door dit een incident en een fout te noemen veranderd daar niets aan.

        Stel nou dat het echt verkeerd was gegaan voor die andere coureur, dan zou er echt een leven verkloot zijn. Nu is het alleen maar een carrière dat door eigen toedoen beëindigd is.
        Ik hoop dat ie hier een goede levensles heeft gehad en gaat contempleren wat hij allemaal vergooid heeft en hoe hij zulke uitbarstingen in de toekomst voorkomt.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          11 september 2018 om 19:54

          @Rick-dos: Het is nog maar de vraag of die carrière echt beëindigd is hiermee. Hij gast voorlopig in die ijzerwinkel werken, omdat hij nu even geen baan heeft en hij nu ook even niet hoeft aan te kloppen bij om ’t even welk team. Het helpt natuurlijk ook om even de druk van de ketel te halen, en met een beetje mazzel legt het geen windeieren voor de ijzerwinkel. Maar het kan zo maar zijn dat hij over één, twee of drie jaar gewoon weer aan de start staat.

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            11 september 2018 om 23:23

            @potver7: heb je het artikel gelezen? Zijn licentie is verscheurd. Dat betekend dat hij niet meer mag rijden in wedstrijd verband.

            Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          11 september 2018 om 19:56

          @Rick-dos: op den duur kun je dit wel vergeven. Na een of twee jaar schorsing. Vergeven, niet vergeten!

          Login om te reageren
      • simonferrari zegt

        11 september 2018 om 19:47

        @autospotterkerkrade: Dit ben ik niet met je eens. Juist als dit soort mannen hebben gevochten voor hun plek in de Moto2 zou je beter moeten weten. Winnen doe je op eigen kracht en talent, niet met valsspelen. Doe je dat wel, dan hoor je niet thuis in de sport. Met een actie als dit vind ik het volkomen terecht dat de beste man zijn Moto2-leven kwijt is. Stel dat de coureur zijn motor niet kon houden en onderuit was gegaan? Hij mag blij zijn dat hij geen poging tot doodslag aan z’n broek heeft.

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 september 2018 om 21:04

        @autospotterkerkrade: Die gozer heeft zijn leven toch echt zelf verkloot. Tegen iemands motor aantrappen tijdens het rijden, iemands killswitch activeren, iemands rem inknijpen… Kijk, één keer een domme actie kan gebeuren, en een keer onbeholpen tegen iemand aanrijden kan ik ook nog door de vingers zien, maar dit is al de derde keer dat hij moedwillig iets doet dat hele nare gevolgen had kunnen hebben voor een ander. Nee, ik vind het hartstikke prima dat de FIM, MV Agusta, Forward Racing en Marinelli Snipers zo optreden.

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        12 september 2018 om 10:55

        @autospotterkerkrade: Zou misschien waar zijn wat je zegt als dit zijn eerste “fout” zou zijn. Typ z’n naam maar eens in YT en kijk wat hij verder allemaal heeft uitgehaald en oordeel dan of jij als motorbond zo iemand door zou laten racen. Mag hopen dat je dan ook inziet dat dit gedrag niet kan en dat er serieus een steekje bij hem los zit.

        Login om te reageren
  3. torsen zegt

    11 september 2018 om 19:09

    Van een mooie carrière richting MotoGP, naar gevallen schroefjes rapen in pad twee.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      11 september 2018 om 19:43

      @torsen: motogp had hij zomaar kunnen halen als ‘ie wat verstandiger was geweest. Aan z’n talent lag ’t niet.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      11 september 2018 om 19:53

      @torsen: wie had dat gedacht! ??

      Login om te reageren
  4. por100 zegt

    11 september 2018 om 19:09

    Was toch niet zo veel aan de hand

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      11 september 2018 om 19:26

      @por100: ok, ik ga een blaffer op je kop richten maar mis. Niet zo veel aan de hand. Alsjeblief man.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2018 om 19:31

      @por100: was er ook niet. Hij heeft een een slaap gevallen (want die nummer 62 zat echt niet op te letten, waarom mag zo’n sufferd die niks in de gaten heeft eigenlijk meedoen?) subtiel wakker geschud.
      Overdreven reactie van de motorwereld, maar ja de publieke opinie was negatief dus om zelf niet ook negatief te boek te staan moest de motorwereld wel hard reageren. Niet één, wel twee wedstrijden schorsing! Nee ontslag, en ook geen nieuw contract, ach weet je wat ook racelicentie verscheurd. De ratio is ver te zoeken. En dat terwijl die nummer 13 qua beheersing van zijn motorfiets mijlenver voor lag op die sukkelende concurrent.

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        11 september 2018 om 20:24

        @mashell: Eens.

        Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        11 september 2018 om 21:36

        @mashell: misschien moet jij je eens verdiepen in de desbetreffende piloot. Dit is niet zijn eerste vergrijp.
        Als iemand anders je rem inknijpt, zonder daarop te anticiperen, kan je dus lelijk op je muil gaan. Ook reken je er totaal niet op als je in een duel bent, dus je gewicht verplaatsen doe je niet zomaar. En die vent zit niet heel de tijd naar die ander zn hand te kijken of tie mogelijk in zn rem zal knijpen. En die ‘trage’ rijdt daar omdat ie meer talent heeft als ik en zeker als jij denk ik zomaar…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 september 2018 om 11:13

          @koeckenbacker: dit was geen duel van twee gelijken, die nummer 13 heeft een dramatische betere beheersing van zijn fiets, die nummer 68 was tijdens het duel alleen maar met rechtuit rijden bezig. En lette niet op zijn concurrent. Lelijk op je muil gaan is, jaja, een normaal onderdeel van motorraces. Daar trainen ze op. Je mag niet je concurrent van de baan rossen, je mag niet vals spelen door in zijn rem te knijpen. Maar gevaar vermijden is niet het hoogste doel bij het motorraces. Anders hadden ze wel zijwieltjes en een maximum snelheid.
          Het mogelijke gevaar is niet de reden om hier zo verontwaardigt over te doen, de onsportiviteit is dat wel. En daar is twee wedstrijden schorsing een passende straf voor.

          Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        12 september 2018 om 08:10

        @mashell: wat jij soms uit je nekt lult..dit is geen ongeval of ruzie maar moedwillig iemand doen vallen aan hoge snelheid. Hij weet best wat de gevolgen daarvan zijn’, idioot dat je bent.

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          12 september 2018 om 10:14

          @boomhauwer: oja, zo had ik t ook kunnen zeggen natuurlijk ?

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 september 2018 om 10:59

          @boomhauwer: dit is iemand doen vallen… Heb jij überhaupt het filmpje wel gezien? Er viel namelijk helemaal niemand. Misschien is er iemand anders de idioot in deze discussie. Er gebeurde niks, het was niet extreem gevaarlijk, de man is een karakter maar ook een kundig coureur, dat zijn carriere geruineerd wordt door de publieke opinie die dolgraag overdrijft vind ik jammer.

          Login om te reageren
  5. hehe zegt

    11 september 2018 om 19:10

    … worst …

    Login om te reageren
  6. Barryyy zegt

    11 september 2018 om 19:14

    Het blijft toch vreemd dat hij maar 2 races schorsing kreeg en dat juist de andere partijen hem een werkelijk terechte straf geven. Hij moet gewoon nooit meer toegelaten worden aan welke motorrace klasse dan ook. Leer je het de andere ook meteen af.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2018 om 19:34

      @barryyy: waarom vinden we het normaal dat als je al twee wedstrijden schorsing hebt er nog van alles ergs bij uitgedeeld wordt? Straf over straf, bij één vergrijp hoort één straf. Met die twee wedstrijden schorsing had het klaar moeten zijn.

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        11 september 2018 om 19:38

        @mashell: vindt jij twee wedstrijden schorsing voor zo’n actie genoeg dan? Bijzonder….

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          11 september 2018 om 19:46

          @barryyy: dat zegt ie niet. Hij zegt dat er 1 straf moet zijn voor de actie, en niet 10 verschillende straffen van evenveel organisaties.

          Login om te reageren
          • simonferrari zegt

            11 september 2018 om 19:50

            @peug206: In dit geval terecht. Dit is niet zijn eerste keer dat hij een overtreding begaat. Ik geef alle organisaties volkomen gelijk.

            Login om te reageren
          • Barryyy zegt

            11 september 2018 om 20:00

            @peug206: het blijft voor die partijen wel belangrijk om een goede naam te houden. Indirect als zij hem niet straffen staan ze dus zelf ook in voor de gevolgen. Ik ben het niet eens met hetgeen hierboven geschreven.

            Login om te reageren
          • Edge zegt

            11 september 2018 om 21:06

            @peug206: Nja, bekijk het dan zo: De FIM heeft zijn licentie ontnomen, dus al die andere straffen zijn daar een logisch gevolg op. Zonder licentie kun je immers toch niet racen

            Login om te reageren
          • Edge zegt

            11 september 2018 om 21:12

            @peug206: Overigens is dit toch een vrij normale gang van zaken? Stel dat iemand 10.000 euro van zijn werkgever steelt, dan word die persoon toch ook door meerdere partijen gestraft? Eerst door de werkgever middels een ontslag, en vervolgens nog eens door de overheid middels een strafrechtelijke procedure.

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              11 september 2018 om 21:43

              @Edge: ja, klopt. Echter, als ik met voetbal een overtreding bega, waarbij ik iemand de enkel kapot trap op topniveau, kan hij nooit van zn leven meer op dat niveau spelen. Ik krijg rood en thats it. Verder geen consequenties, want het is sport. Tuurlijk, dit is spelen met iemand zn leven, maar als iemand veroordeeld wordt voor moord mag ik hem toch ook niet nog eens in elkaar trimmen?

              Login om te reageren
              • Foramen zegt

                11 september 2018 om 22:48

                @peug206: al doe je dat bewust dan zal er gewoon zware mishandeling ten laste gelegd worden.

              • peug206 zegt

                11 september 2018 om 22:56

                @foramen: en dat betekent dat ik moet voorkomen. Maar verder is niemand die het veroordeeld tenzij er om een VOG gevraagd wordt voor mn werk. En begrijp me niet verkeerd: die 2 wedstrijden was belachelijk. Maar wat alle verschillende organisaties en mensen nu doen is ook belachelijk. Want wie heeft niet eens een tackel doorgezet nadat iemand hem al de hele tijd liep te treiteren of een dreun gegeven in de kroeg. En daarvoor hebben we allemaal eens straf gekregen, aldanniet door de rechtbank of overkoepelende organisatie. Maar collectief straffen? Kom op zeg, we zitten niet meer in de middeleeuwen waar je met eieren mocht gooien. In dit geval is de FIM dus leidend tenzij het leidt tot een officiële aanklacht, dan moet het voor een rechtbank komen. En momenteel speelt iedere organisaties eigen rechter. En dat mag dus niet (volgens de wet).

              • Edge zegt

                12 september 2018 om 11:10

                @peug206: Nja, ook dat klopt niet helemaal. Clubs kiezen er soms voor om spelers dan ook nog intern te schorsen en een geldboete op te leggen, en in ernstige gevallen kan de KNVB je ook levenslang schorsen. Om het van Fenati met voetbal te vergelijken: Dit is niet onbesuisd inkomen en daarbij iemands enkel breken, maar zonder bijzijn van de bal naar iemand toelopen en hem moedwillig een dubbele beenbreuk proberen te schoppen.

              • peug206 zegt

                12 september 2018 om 11:16

                @Edge: kijk eens naar de fransoos die een kopstoot gaf tijdens een wk wedstrijd. Geschorst door de club, etc. Maar nu is hij trainer van Real. En daar was sprake van provocatie, dat was hier ook al gebeurd. Maar ik denk dat dit iets is waar we het nooit over eens zullen worden ;-)

        • mashell zegt

          12 september 2018 om 10:33

          @barryyy: ja eigenlijk vind ik die twee races schorsing wel genoeg. Want hoewel er onder de motorrijders veel relaxte tourers zitten die amper opletten (die nummer 68?) gaat het hier om motorracers. Die hebben reflexen, moeten iets onverwachts kunnen opvangen. Wat ook gewoon gebeurde! Dit was niet extreem gevaarlijk. Hier zijn zware zulke zware straffen niet op z’n plaats. Hier wordt veel met de wolven in het bos meegehuild maar niet veel nagedacht.

          Login om te reageren
          • Barryyy zegt

            12 september 2018 om 10:55

            @mashell: @mashell: haha, je hebt wel goede humor. je maakt een grapje, toch? Volgens mij snap je het niet helemaal. Ten eerste; bijna de gehele motorwereld spreekt van schande en/of dat hij geschorst moet worden en jij vindt 2 races genoeg, maar goed dat is jouw mening. Ten tweede; je geeft aan dat hij dit moet kunnen opvangen. ja, ene kant moet je zoiets kunnen opvangen, maar gaat het erom dat diegene voor jou beslist wanneer je ineens je reflex moet tonen. Daar heb je je niet voor ingeschreven. Eigenlijk zeg je daarmee dat het normaal is….

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              12 september 2018 om 11:03

              @barryyy: reflexen zet je in voor iets overwachts, een patatzak over de baan, een konijn dat oversteekt, een defect aan je fiets. Of een collega die in staat is, omdat jij niet zit op te letten, je rem een beetje in te knijpen.
              Ik denk dat de hele motorwereld er schande van spreekt omdat het bon ton is om over elkaar heen te bulderen van hoe erg het wel niet is, maar bedenken dat er niks gebeurt is omdat dit gewoon met normale reflexen kan worden opgevangen dat doet niemand meer, want ja dan huil je niet mee met de wolven in het bos die schande huilen.

              Login om te reageren
              • Barryyy zegt

                12 september 2018 om 11:09

                @mashell: oneens. Elke reactie die je geeft toont mij aan dat je niet begrijpt waarom dit van elkaar verschilt. Het geeft niet, iedereen z’n mening. Het is niet meehuilen met de wolven als je vanuit je eigen gedachte iets zegt. Jij weet niet hoe iemand denkt

              • mashell zegt

                12 september 2018 om 11:24

                @barryyy: ik weet inderdaad niet hoe een ander denkt, ik denk zelf, zouden meer mensen moeten doen. Ik vind de schorsing van twee wedstrijden voor het onsportieve gedrag gewoon passen. En het gejammer over doodslag echt kortzichtig, een motorracers moet gewoon kunnen anticperen op het onverwachte, wat van een defect aan de fiets, tot iets op de baan, tot een actie van een concurrent kan gaan. Dat is de essentie van de motorsport, dat is wat het in plaats van saaie rondjes op een brede baan rijden tot een sport maakt.

              • Barryyy zegt

                12 september 2018 om 11:36

                @mashell: ik denk ook voor mezelf, dus dan gaat dat goed in ieder geval. Dat gelul over doodslag (en hoe de media het aandikt) vind ik ook niet normaal en zou ook aangepakt moeten worden, maar zet het wel in een ander daglicht voor je: stel… hij had wel gevallen en was dood gegaan. Hoe had je (of de FIM) er dan over nagedacht? Daarom zeg ik; je snapt het verschil niet, want jij kijkt naar de uitkomst, niet naar de boosdoener. De actie is dom en moet flink bestraft worden. De sanctie is nu gewaardeerd op de uitkomst en de actie, niet op een mogelijk gevolg. Alle andere situaties die je zegt horen bij de sport, daar schrijf je je voor in en weet je dat het kan gebeuren. In deze situatie bepaalt iemand anders jouw mogelijk lot.

  7. hamerhaai zegt

    11 september 2018 om 19:15

    “hoe je met één enkele actie de rest van je leven kan bepalen.”
    Deze actie was natuurlijk de druppel in de opsomming die zijn echte aard nog eens blootlegt en dat speelt ook wel mee geloof ik. Die kinderachtige woedeuitbarstingen en die trap, misselijk mannetje.

    Login om te reageren
  8. toniominestrone zegt

    11 september 2018 om 19:15

    Strafrechtelijk vervolgen, poging tot doodslag, ik zou als die coureur was aangifte doen.

    Login om te reageren
  9. airditude zegt

    11 september 2018 om 19:16

    “Hij is een beetje dom”

    Login om te reageren
  10. rd1991 zegt

    11 september 2018 om 19:23

    #13 is volledig terecht op zo’n knikezel!

    Login om te reageren
  11. fffred zegt

    11 september 2018 om 19:26

    Nog net geen nekschot op de plaza politico correcto vol met foutloze perfecte typetjes…

    Die “jongen” zijn actie valt niet te verantwoorden. De straf is echter buiten proportie.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      11 september 2018 om 20:06

      @fffred: eens denk ik. Ik kan immers moeilijk bepalen hoe gevaarlijk z’n actie was. Kan je zeggen ‘Moet jij maar eens met 200 de voorrem van je motor in knijpen!’, maar kep geen motor en al was ik motorrijder, dan ben ik nog niet zo’n daredevil die GP’s rijdt waar je misschien wel beter in staat bent je motor onder controle te houden in dat soort onverwachte situaties.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      11 september 2018 om 20:45

      @fffred: In de Moto3 heeft hij achtereenvolgens een andere rijder getrapt en z’n killswitch omgeflipt. Dit is z’n 3e zware fuckup en het tweede of derde team waar hij wegens wangedrag uitgezet wordt. Deze jongen gaat het nooit leren, het is beter zo…

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      11 september 2018 om 21:23

      @fffred: Wat racerx zegt. Naast de baan schijnt ie een heel aardig ventje te zijn (dr. Jeckyll anyone?), maar Mr Hyde komt boven op de motorfiets:
      – Ruzie gehad met Niklas Ajo in Argentinië 2015: eerst trapt ie tegen Ajo zijn arm aan, dan zet ie in de oefenstart ineens Ajo’s motor uit (strike 1, boete van Dorna)
      – Ruzie gehad met Francesco Bagnaia, concurrent bij de VR46 academy. Die ruzie werd een vete waarin hij erop gebrand was overal sneller te zijn dan Bagnaia, wat niet lukte want de SKY motoren van zijn team waren op dat moment inferieur t.o.v de Aspar motoren waar Bagnaia op reed.
      -De ruzie kookte over in Oostenrijk 2016, waar hij de zoveelste kwali-fuckup tegenover Bagnaia moest slikken en bovendien te horen kreeg dat zijn grote nemesis zijn teamgenoot ging worden in de Moto2. Toen is de Vesuvius ontploft en ging hij met gereedschap naar zijn monteurs gooien die hij er de schuld van gaf. Het geheel werd onder het tapijt geveegd als “onenigheid over een verhuizing”. Nou hij is daarna een halfjaar naar l’Aquila verhuisd om in aardbevingsgebied community service te doen, de VR Academy ontsloeg hem ook (strike2)
      – in 2017 nam Andrea Marinelli hem in genade aan voor zijn Moto3 team, en hij deed het dat jaar eigenlijk prima. Dit jaar zat het wat tegen, maar hij tekende dus wel een contract bij MV Agusta. Tot hij dus afgelopen zondag mot kreeg met Stefano Manzi (strike3)

      In mijn ogen geheel terecht. In Game of Thrones merkt de heerser van Dorne op: “Ik geloof in tweede kansen, maar ik geloof niet in een derde kans. ” Men roept dat Red Bull er in de autosport geen goed aan doet om Dan Ticktum na twee jaar schorsing nog een kans te geven, maar hoewel ook die actie dom was (een andere coureur in de grindbak rammen en er de safetycar voor inhalen) is dit nog een graadje erger. Veel plezier auf dem Schrottplatz, Romano, je bent nu collega van de Ludolfs >.<

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        12 september 2018 om 11:46

        @Alex_79: dit dus. Het fijne van de situatie bij VR46 heb ik nooit geweten; dank voor de info.

        Login om te reageren
  12. smultie zegt

    11 september 2018 om 20:32

    Hey, is die jankerd van een lincoln weggejorist ofzo?

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      11 september 2018 om 20:55

      @smultie: hahaha erg he dat het opvalt als zo’n droeftoeter ineens stil is. Waarschijnlijk heeft zijn moeder zijn telefoon afgepakt en kreeg hij een time-out op een stoel in syberië

      Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      11 september 2018 om 21:01

      @smultie: Haha. Zal mij niks verbazen. Wel lekker rustig zo.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      11 september 2018 om 23:53

      @smultie: vakantie. En jorissen doe je maar op dumpert…

      Login om te reageren
  13. realhustler zegt

    11 september 2018 om 21:28

    Domme actie. Gevaarlijk. Maar overdreven reactie, ze vallen over elkaar om het te veroordelen. Vergeet niet dat de ander ook straf heeft gehad, dit was namelijk nadat de twee ruzie op de baan hadden.
    Ik vind de schorsing terecht. En het ontslag logisch, maar wel een beetje en en en en. Ene Vettel reed express tegen ene Hamilton. Express. Geen reden, express. Als ik met mijn auto express achter tegen een ander aan rijdt, en er komt politie bij, en het is overduidelijk express. Wat is dan de straf? Verzekering verhaalt alle schade op mij, mijn eigen auto moet ik ook zelf betalen, plus een boete, en waarschijnlijk een EMG cursus? Of een rijontzegging van 2 maanden? Dus als ik dit vergelijk met andere auto-motor sport incidenten, dan is deze jongen erg zwaar de bok.
    Ik hoop dat hij gewoon ergens weer kan rijden over een tijdje, en ervan geleerd heeft.

    Login om te reageren
  14. nicolasr zegt

    11 september 2018 om 22:27

    Suarez had hem ook nog in zijn nek gebeten. Dus dit is gewoon een mietje.

    Login om te reageren
  15. 63biturbo zegt

    11 september 2018 om 23:15

    Dit is letterlijk poging tot moord deze man moet de gevangenis in

    Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      12 september 2018 om 08:54

      @63biturbo: zucht……

      Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    12 september 2018 om 10:31

    En terecht, wegwezen ermee. Motorracen is al gevaarlijk genoeg zonder dit soort totaalmalloten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North