Het nieuwe Cayenne accupakket zorgt ervoor dat je veel verder kunt rijden op de accu.
Nog iets meer dan twee maanden en dan is het weer zover! De jaarwisseling vindt dan weer plaats. Naast een hoop Champagne, 1,5 meter afstand houden van je oudtante en vuurwerk is er nog een traditie: goede voornemens. Sommige mensen gaan (proberen te) stoppen met roken, anderen gaan meer sporten en de rest gaat afvallen.
Vakantiekilo’s, oliebollen: je kent het wel. In plaats van effectief aan de wortelen en broccoli te gaan, verruilen sommige mensen een pot Ben & Jerry’s ijs voor een pot ijs van Ben & Jerry’s met een andere smaak en minder calorieën. Het nieuwe accupakket van de Cayenne E-Hybrid en Cayenne Turbo S E-Hybrid valt in de laatste categorie.
Porsche Cayenne accupakket
Porsche heeft namelijk gewerkt het Cayenne accupakket. Handig voor mensen die in 2021 eindelijk in een milieuvriendelijkere auto willen gaan rijden. Met het nieuwe accupakket is namelijk gegroeid. De capaciteit was namelijk eerst 14,1 kWh.
Vanaf nu is de brutocapaciteit 17,9 kWh. Deze voorziet de elektromotor van energie. Die motor levert precies 136 pk en aan vermogen en 400 Nm aan koppel. Het resultaat: nog meer elektrische range. Deze stijgt volgens Porsche met 30%!
Beloftes
Kijk, dat zijn de betere beloftes. Je moet echter niet vergeten dat de elektrische actieradius niet heel erg groot was. Je kan nu tot 48 kilometer enkel en alleen op de elektromotor rijden, mits je niet harder gaat dan 135 km/u.
Accupakket voor Cayenne en Cayenne Turbo S
Dit cijfer geldt voor de Cayenne E-Hybrid. Heb je te maken met en Cayenne Turbo S E-Hybrid, dan is 42 kilometers op de accu het maximaal haalbare. Naast het nieuwe accupakket heeft Porsche de software van de rijmodi bijgeschaafd, waardoor het een en ander efficiënter verloopt.
Zoden aan de dijk?
Gaat dit zoden aan de dijk zetten? Nou, nee. niet direct. Maar dat is ook niet erg. De Cayenne is een hoge, grote, zware en snelle auto. Die combinatie zorgt gewoon standaard al voor energieverspilling. Of je nu kiest voor een EV, PHEV of ICE.
Je kan nu echter in de meeste steden gewoon emissievrij rijden en de snelwegen daartussenin gebruik maken van de benzinemotor. En net als een Ben & Jerry’s ijs, is zo’n Cayenne een erg aangename metgezel.
tvklarenbosch zegt
Ik werkte ooit voor een Engels bedrijf waar de CEO op een dag met zo’n ding aankwam, en bloedserieus tegen een fabriekswerker zei: “I thought i’d go green”. Dat werd ‘m niet in dank afgenomen.
Robert zegt
In deze prijsklasse zal dit ongetwijfeld weer een verkooptopper worden. Maar ik hoef hem niet, want lompe SUV.
Leg nog eens 10% op de verkoopprijs bij en je hebt een Panamera met stekker. In dit marktsegment maakt dat soort prijsverschillen ook niet zo heel veel uit.
rulefollower zegt
Wat heeft een politiek gecorrumpeerde ijsjesfabriek hier nu weer mee te maken?
mashell zegt
Er was wat gedoe over het al dan niet open blijven van de fabriek in (het is in) Hellendoorn maar om ze nou gecorrumpeerd te noemen.
dawwg zegt
Bedrijven en integriteit gaan al niet goed samen in een zin, Amerika en integriteit is an sich al een utopia; laat staan Amerikaanse bedrijven …
mashell zegt
En in hoeverre is unilever Amerikaans?
Robert zegt
@mashell: niet. Unilever is Brits-Nederlands.
fanboy zegt
Je kan beter zoiets hebben als vakantiekar, gewoon met een V8 voorlopig, en dan een normale elektrische auto ernaast. Het blijft inderdaad een lompe bedoening om je met zoiets te verplaatsen, hoe het ook wordt aangedreven.
Maar voor de mensen die dat niet gaan doen, is een PHEV wel welkom.
mashell zegt
Maar als je je dit kunt veroorloven ga je toch niet met de auto op vakantie? Dan vlieg je naar de zon of sneeuw.
vondick zegt
Vliegen is voor mietjes.
Autorijden en het landschap zien veranderen (de essentie van reizen) zijn veel leuker.
Helemaal met een goede auto, zoals deze.
Taycan 4S zegt
Hybride blijft een tussenpaus… wel een leuke tussenpaus!?
maotje zegt
@Taycan 4S: tussenpaus?
vondick zegt
Tussenpaus
dawwg zegt
Ja, de Nederlandse woordenschat – en google skills – van de gemiddelde reaguurder gaat er niet op vooruit anno 2020 …
Taycan 4S zegt
Yep! Tussenpaus…. de transitie naar volledig elektrische voertuigen vanuit de ICE…
Dutchdriftking zegt
Als Turbo S met hybride is hij best geinig. Met je dikke V8 de laadpaal bezet houden, daar kan ik wel de humor van inzien.