Op de foto hierboven werd nog gevierd dat Rosberg z’n contract met twee jaar verlengde. Intussen is dat vooruitzicht van de baan en dus moet er nog iemand worden gevonden om in die auto te gaan zitten. Of de zoektocht een beetje lekker loopt?
Om die vraag in Algemeen Beschaafd Brabants te beantwoorden: nie echt! De dominante renstal zou hebben gevist naar de diensten van Nico Hülkenberg, maar diens werkgever Renault is niet van plan om het verse contract met de Duitse coureur door de shredder te halen. Die optie mag volgens AutoBild dus worden doorgestreept en we kunnen ons zo voorstellen dat The Hulk wel een paar Schnapps nodig had om dit nieuws even te laten bezinken. Aan de andere kant: wie weet met wat voor raket Renault volgend jaar aan de start verschijnt. Met de motor zou het in elk geval goed moeten zitten.
Verder laat Toto Wolff voorzichtig doorschemeren dat Mercedes niet alleen in de F1 shopt voor een mogelijke opvolger van Rosberg. Ook in het WRC of zelfs MotoGP rijden lieden die volgens Wolff prima in staat zouden zijn om een F1-auto met de nodige snelheid over een circuit te jassen. Wegracer Jorge Lorenzo heeft al eens getest in een Mercedes Formule 1-wagen, maar de Spanjaard staat voor volgend jaar onder contract bij Ducati. Bovendien zou Lorenzo (of elke andere motorracer) waarschijnlijk eerst nog een superlicentie moeten halen en dan wordt het wellicht een beetje kort dag.
We hebben de vacaturetekst voor het lege zitje niet gezien dus daarover kunnen we lastig iets zeggen. Desalniettemin heeft Wolff op laten tekenen dat hij zijn pijlen zowel op ervaren krachten als op jong talent richt. Ook zo benieuwd hoe dit verhaal gaat eindigen?
Dank aan @edge voor het tippen!
melkkoe zegt
Misschien iets voor Jos Verstappen
Erik zegt
Wat ik nu weer mis in het hele verhaal is of ROS wel zijn carrière accuut kan stoppen zonder contractbreuk te plegen. Er zal/moet een clausule zijn dat het ROS toegestaan is om te bepalen wanneer hij stopt. Met andere woorden, Mercedes had een plan B moeten hebben als een van hun coureurs gebruik maakt van de optie om eerder te stoppen.
Het zou mij dan ook niets verbazen dat het telefoontje van Wolff naar pa Verstappen een totaal andere inhoud had dan gesuggereerd is om op Max te letten in het belang van het kampioenschap.
awesome zegt
@erik2907: ten tijde van ‘het telefoontje’ naar Verstappen sr. wist niemand dat Rosberg zou stoppen. Zelfs Rosberg wist dat nog niet, aangezien hij wilde stoppen als hij kampioen zou zijn en Hamilton toch wel behoorlijk dichtbij kwam.
Olav Mol heeft echt gelijk, alleen zegt hij het zoals gewoonlijk ongenuanceerd: Maximaal gaat nergens heen, die zit goed bij RedBull.
Neemt niet weg dat hij zichzelf ongetwijfeld voor zijn kop kan slaan als blijkt dat RedBull de plank totaal mis slaat in 2017.
Er komt heel veel nieuws aan komend seizoen.
Vergeet niet dat Renault en STR met exact hetzelfde blok rond rijden, dus veel op aerodynamica aan zal komen.
Newey mag dan geniaal zijn, maar z’n collega bij STR kan ook aardig uit de voeten met de regelgeving. Kijk even wat Sainz heeft gepresteerd tot het einde van het seizoen, tegen alle verwachtingen in.
Buiten deze 2 concurrenten is Mercedes AMG ook niet gek, die zitten er echt nog wel bij in 2017.
Erik zegt
@awesome: wat er in de media gezegd wordt en daadwerkelijk gebeurt zal nooit iemand weten. Je stelling gaat absoluut niet op als je zegt dat Rosberg zelf niet wist dat hij ging stoppen. Luister op YouTube maar naar Rosberg tijdens het FIA gala in wenen waar hij zegt zelf zegt “als ik WK wordt zou ik stoppen, anders was ik doorgegaan”.
Kortom, er moet een clausule zijn dat hij uit zijn contract mag stappen bij het WK-schap. Ik denk dat Mercedes het plan B al lang heeft ingevuld, maar voor de buitenwereld nog niet.
bassx zegt
@erik2907: Plan B is er altijd maar wat Rosberg nu heeft gedaan is nog niet eerder gebeurd in F1 en daarom kan het wel heel onverwachts zijn. Plan B is eigenlijk wanneer een rijder wordt uitgeschakeld zoals van Doorne één race heeft gereden in plaats van Alonso. Een rijder kan kan dusdanig crashen dat hij uitgeschakeld is voor de rest van het seizoen maar dat zijn allemaal scenario’s die gedurende het seizoen gebeurt. Hier gaat het om van plan B weer plan A te maken wat iets anders is. Er is hier geen sprake van contractbreuk omdat Rosberg niet naar een ander team gaat of andere vorm van autoracen. Hij mag dus tot 2019 niet meer racen in F1 zonder toestemming van Mercedes omdat er dan wél sprake is van contractbreuk.
Erik zegt
@bassx: jij kent de inhoud van het contract dat je zo stellig kunt beweren dat hij tot 2019 niet meer mag racen?
Mijn punt is dat als je een nieuw contract tekent tot 2019 dat er dan altijd een clausule in staat dat je te allen tijde kunt stoppen met racen. Staat deze clausule er niet in pleeg je feitelijk contract breuk.
Ik DENK dan ook dat Mercedes altijd heeft geweten dat als ROS de titel heeft hij stopt. Ze laten de buiten wereld in mijn opinie anders geloven. We zullen even op het boek van HAM moeten wachten over 10 jaar wat nu uiteindelijk de waarheid was. Alhoewel, wie zegt dat dit dan ook de waarheid is :-)
bassx zegt
@erik2907: Stoppen met racen is niet een contractbreuk.
Erik zegt
@bassx: u kent de contract voorwaarden tussen Rosberg en Mercedes?
Ik zeg ook niet dat er sprake is van contract breuk maar vraag mij alleen af ‘wat als’ een coureur er plotseling mee stopt. Daar moet iets van opgenomen zijn in het contract, even goed als een coureur ontslag krijgt om moverende redenen. Dat is iets wat altijd kan gebeuren en dan heb je als team een plan B.
Natuurlijk is er een plan B als een van de vaste coureurs letsel op loopt en bijvoorbeeld Wehrlein dan verder racet voor zolang als nodig. Een plan B bij het moment dat een coureur stopt is van een andere orde.
bassx zegt
@erik2907: Wat Lauda zei was duidelijk genoeg. Wanneer elke rijder, niet alleen Mercedes rijder, het recht heeft om vroegtijdig het contract te beëindigen dan moet concurrentiebeding zijn opgenomen om te voorkomen dat een rijder zomaar kan stoppen en bij een ander team verder kan gaan. Concurrentiebeding moet dan doorlopen na het vroegtijdig beëindigen van het contract en betekend dan voor Rosberg tot 2019. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Erik zegt
@bassx: Lauda heeft alleen maar gezegd dat elke coureur het recht heeft om te stoppen. In geen enkel interview (zie ook YouTube) heeft Lauda gezegd dat er een concurrentiebeding wad opgenomen in Rosberg zijn contract.
Mijn punt is uitsluitend het punt dat er naar mijn mening in het contract opgenomen moet zijn dat Rosberg te allen tijde het recht heeft om eruit te stappen na het behalen van het WK. Als dat er niet in staat dan rijst de vraag of hij contractbreuk pleegt maar dat schijnt niet zo te zijn. Dus Mercedes wist dat als Rosberg WK wordt er een gerede kans was dat hij zou stoppen en er vervanging diende te komen. Concurrentiebeding doet er verder dan niet toe.
radeox zegt
@erik2907: Nu kennen we je contractbreuk reacties wel.
In topsport is het belangrijk dat je het vol ambitie, toewijding en motivatie doet.
Als de sporter niet meer 100% gemotiveerd is(bijvoorbeeld als hij een punt achter zijn carrière wil zetten), is het meestal voor zowel het team als de sporter het best om uit elkaar te gaan.
Het team functioneert beter met nog ambitieuze, gemotiveerde coureurs.
Dat is heel iets anders dan wanneer een coureur naar de rivaal wil vertrekken.
Erik zegt
@radeox: “Nu kennen we je contractbreuk reacties wel.”
Begrijp ik het goed dat je er last van hebt van mijn stukjes? Ga gewoon verder naar de volgende tekst zonder die van mij te lezen.
Voor mij stinkt het hele spelletje van Mercedes en Rosberg van alle kanten. Je tekent niet in juni 2016 een contract om op 1 december te stoppen. Het lijkt mij dat Mercedes volledig op de hoogte was van de plannen van Rosberg.
En ja, je hebt gelijk dat een sportman 100% met liefde dit vak moet uitvoeren anders heeft het geen zin, maar daar gaat het niet om.
hoonigan247 zegt
@bassx: Het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt in de F1 Alain Prost heeft het ook zo gedaan
bassx zegt
@hoonigan247: Maar de aankondiging was nog voordat hij kampioen was; er moesten nog races gereden worden. Inderdaad net als Stewart stopte Prost in F1 als kampioen.
Tonnie zegt
@melkkoe: ik snap ook niet waarom Renault volgend jaar sowieso een goede motor gaat bouwen. Ze gaan een compleet nieuwe bouwen, de vorige keer dat ze dat deden gingen ze alleen maar stuk en waren veels te langzaam. Mercedes lijkt me dan een veiligere keus.
wif1 zegt
Esteban Ocon zal wel in mogen stappen. Force India zal kunnen afdwingen de motoren niet meer te hoeven betalen en Werhlein komt dan op kosten van Mercedes instappen. Het enige nadeel voor Force India is dat wanneer Wehrlein komt rijden, de helft van de monteurs heeft aangegeven op te zullen stappen; Ze willen geen minuut meer samen werken met deze, in netjes ABB, Koekwaus.
gertjan2012 zegt
@wif1: Waar komt dat verhaal van die monteurs vandaan ??
pjotr zegt
@gertjan2012: volgens mij werd dit twee of drie races geleden verteld tijdens de race op Ziggo Sport.
wif1 zegt
@gertjan2012: Door oa. Olav Mol is dit al eens aangehaald. Toen Wehrlein voor Force India getest heeft kwamen deze geluiden naar voren, ook bij het DTM team waar hij voor gereden heeft was het geen gewild persoon onder de teamleden. Lees dit stukje maar van de BBC, even door scrollen tot aan Wehrlein: http://www.bbc.com/sport/formula1/38185491
racerx zegt
@wif1: Heb je wat achtergrond informatie over het monteur verhaal en waarom Wehrlein een eigenaardig mannetje is?
j4cks0n zegt
@wif1: ja natuurlijk zeggen monteurs een baan in de F1 op omdat een coureur niet aardig is… Natuurlijk vergroten ze daarmee graag de kans dat ze door ervaring ooit kunnen doorgroeien naar een topteam. Topredenatie.
j4cks0n zegt
@j4cks0n: vergooien…
wif1 zegt
@j4cks0n: Is geen redenatie, maar alleen een opmerking gemaakt door insider binnen het paddock. Schijnt een nare jongen te zijn, maar wat ik tot nu toe van hem gezien heb in de media zou ik die conclusie niet gelijk trekken. Maar hij kan zijn persoonlijkheid natuurlijk perfect verbloemen na jaren media training bij Mercedes
E34M5Touring zegt
Ik heb net even gekeken, ik heb een aantal van die weekenden niks te doen. Dus mochten ze er niet uitkomen dan wil ik wel invallen die weekenden hoor. Mail me: meteenbeetjewringenpastdatbest@ikzitmetmijnhoofdvoordeairintake.com
gertjan2012 zegt
Lorenzo gaat zeker niet gebeuren. Superlicentie krijg je tegenwoordig niet meer alleen op basis van 300+ gereden kilometers.Je dient punten in andere klasses te halen.
Beste papieren ? Alonso , Bottas, Ocon , Wherlein.
pomoek zegt
Ik snap niet wat er mis is met Pascal wehrlein? Een prima racer, jong, toekomst, niet direct een concurrent voor Hamilton, ideaal toch?
griffendahl zegt
@pomoek: zoals eerder al genoemd zijn de teams niet zo gecharmeerd van hem. Los van dat de voor de hand liggende keuze…
87sandyd zegt
@pomoek: Een talent is leuk, maar hij moet er direct staan. Mercedes wil ook in 2017 de constructeurstitel winnen. Dat kan in gevaar komen met een talentje.
Ik zet mijn geld op Bottas. Bottas stapt over naar Mercedes, Wehrlein gaat verder rijpen bij Williams en kan Lewis vervangen als hij stopt. Mercedes geeft Williams nog een leuke motorendeal en Williams kan de aankomende jaren ook weer vooruit.
toniominestrone zegt
@87sandyd: leuk talent? DTM kampioen!
87sandyd zegt
@toniominestrone: openwheel racing is toch even wat anders dan closedwheel racing. Daar zijn legio voorbeelden van
fmgarcia zegt
@pomoek: Heb hem een paar keer in het dtm paddock meegemaakt. Ik snap de monteurs wel. Zeg niet dat het een lul is maar echt een soort robot die zn programma afloopt. Tegen freaky aan imo. Wel kampioen en bloedsnel dus Toto programmeer hem voor volgend jaar een paar punten achter Hamilton en je hebt ieder weekend feest.
toniominestrone zegt
@pomoek: vergis je niet in Wehrlein, zal na een paar races gewend te hebben een serieuze bedreiging vormen voor Lewis.
lekkerlinksrijden zegt
Dat vergroot de kans voor Wehrlein weer een beetje. Ik ben af ik zei Hulkenberg
misterdrogba zegt
Dus aan de hand van dit bericht kunnen besluiten dat de opvolger niet uit eigen stal gaat komen? Spijtig.. had het Wehrlein wel gegund.
pindakoning zegt
Dit kan/gaat best een serieus probleem worden voor Mercedes..
kobus1967 zegt
Ho Pin Tung zou voor Mercedes leuke marketing in China kunnen doen.
woudloper zegt
Denken jullie dat Alonso na al die shitjaren nog goede resultaten kan neerzetten?
Zijn er überhaupt precedenten van toprijders die een aantal jaar ondermaats presteren door redenen allerlei, om daarna terug aan de top te staan?
Ciao
vtechlover zegt
@woudloper: tuurlijk, in de formule1 is het 90% auto en 10% coureur..
Al zet je Palmer er in dan staat hij ineens op het podium.
willeme zegt
Carlos Sainz. Die zit nu op een dood spoor bij Toro Rosso. Hij gaat de komende 5 jaar in principe niet de stap maken.
Door de oranje bril wordt Sainz zwaar onderschat. Iets minder spectaculair dan Max, maar wel wat stabieler. Kan hij mooi het eerste jaar achter Lewis rijden om daarna te strijden voor het WK.
viezefreddyw zegt
@willeme: Eens. Ik gun het Sainz van harte! Maar zo zijn er meerdere die ik het gun. Sergio Perez onder andere. Die jongen rijdt al erg lang zeer goed voor Force India en heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Force India een stabiele subtopper is. Ook al meerdere malen op het podium gestaan, knap!
willeme zegt
@viezefreddyw:
Perez is te oud. Daarbij is het een net-niet coureur. De Kaas-Jan Huntelaar van de F1. Beide een fantastische jeugdcarriere, beide iets te vroeg naar een topteam (Perez naar McLaren, Huntelaar naar Real Madrid). Toen ze een stapje terug deden ging het aanzienlijk beter.
Niet om Perez te kort te doen, op het moment zijn er maar 10-15 personen wereldwijd die beter zijn. Maar het gaat om het stoeltje van Mercedes, dat is voor de beste 2 van de wereld ;)
viezefreddyw zegt
@willeme: Dit keer ben ik het niet met je eens Willem. Perez is 26 jaar, vijf jaar jonger dan Rosberg. Hij heeft veel punten gescoord voor Force India dat niet een betere auto is dan bijvoorbeeld Williams. Ik denk dat Perez een uitstekende coureur is voor Mercedes om naast Hamilton de punten te scoren zoals Rosberg jarenlang gedaan heeft.
Robert zegt
@willeme: dit zou een hele goede gok/move/logische zet* zijn. Bijkomend voordeel is dat dan die ándere Red Bull-protegé, Pierre Gasly (tevens kersverse GP2 kampioen), zo ook de verlangde/verwachtte/gewenste* overstap naar de Formule 1 kan maken.
(*= d.w..n.v.t.i.)
willeme zegt
@rrrobert: Inderdaad. En ik denk dat Red Bull ook mee zal werken. Daniel en Max zullen daar de komende paar jaar nog wel rijden. Sainz is nu een beetje te goed en te ver om in zijn ontwikkeling om in een juniorenteam te rijden, maar hij zal niet naar RB gaan.
bmwpowerm5 zegt
Robin Frijns
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@bmwpowerm5: Arie Luijendijk
willeme zegt
@svenska_aeroplan_ab: Carel Godin de Beaufort ;)
Author zegt
@willeme: Huub Rothengatter
silver zegt
@willeme: Juan Manuel Fangio
ko4n zegt
@silver: gordon
VeniVidiVici zegt
Alonso lijkt mij een goede keuze. Kan Mclaren aan de slag met 2 nieuwe rijders en Mercedes geeft Alonso een contract totdat Max zijn contract bij Red-Bull afgelopen is. Alonso gaat dan toch met pensioen en Mercedes blij met hun o zo graag gewilde Max.
desjonnies zegt
Weet je het kan me niet boeien.
Dit is misschien wel het grootste eerste wereldprobleem van 2016: je bent als Mercedes wereldkampioen F1, je rijder is wereldkampioen geworden en nokt ermee !
Me dunkt dat de telefoon er roodgloeiend staat!
pixeltrooper zegt
misschien dat button denkt fuck it, kan ik nog eens wat winnen
Erik zegt
@pixeltrooper: Bottas wordt genoemd bij Mercedes. Opent de deur voor Button bij Williams waar hij ooit begon met zijn racecarrière.
awesome zegt
@erik2907: Button heeft een veel te mooi contract bij McLaren jongens. Die gaat echt niet overstappen hoor.
Beetje adviseren en mogen racen wanneer je dat zou willen, en ook nog geld binnenhalen!
Het kan maar zo zijn dat dit contract de oorzaak is van het gedwongen vertrek van Ron Dennis…
Erik zegt
@awesome: het zijn de eigen woorden van Button afgelopen zomer dat hij graag zijn carrière bij Williams wenste af te sluiten.
850t5r zegt
Ach er is iniedergeval iemand die gaat o Verstappen naar Mercedes en wie het wordt zien we vanzelf wel. Al dat gespeculeer, het lijkt de Vrouwbijlage van de Televaag wel…
ericc zegt
Bij Audi komen een paar piloten vrij.
sracert zegt
Vooruit 1 serieuze poging Mercedes: Robin Frijns nemen en knallen!. dat zou mijn troefkaart zijn. The Dutch way Shaping F1, just do it Arsswh@@le.
Rick-dos zegt
Mijn gevoel zegt dat het niet een jonge coureur wordt. Dus geen Wehrlein of Ocon. Denk dat Mercedes niet de gok wil wagen en al helemaal niet met de nieuwe regels. Gezien bij Merc alles moet wijken voor het teambelang en dus de constructeurstitel en race wins denk ik dat je bij een coureur gaat uitkomen die op of tegen het niveau van Hamilton aanzit. Wehrlein en Ocon mogen misschien de potentie hebben maar nog een te grote gok. Ik denk dus dat je al snel weer bij de usual suspects uitkomt. Dus inderdaad Alonso, Vettel of misschien zelfs Raikkonen. Perez kan het misschien ook worden. En toch denk ik dat één van de RBR coureurs gaat schuiven. Denk dat McLaren niet gaat meewerken want dan zouden ze met een onervaren vanDoorne zitten en wie dan? Misschien Perez maar daar hebben ze al niet zo fijne ervaringen mee. Ferrari laat z’n coureurs ook niet zo snel gaan alhoewel het doorschuiven van Perez daar nog weleens een uitkomst kan bieden. En RBR heeft Sainz achter de hand. Ik denk dat ze bij RBR genoeg vertrouwen in Verstappen hebben om Ricciardo te kunnen laten gaan en Sainz heeft ook wel genoeg laten zien zodat ook daar de gok niet groot zal zijn.
Maar goed, just my two cents.
stfu zegt
@Rick-dos: maar waarom zou RB Ricciardo laten gaan?
Rick-dos zegt
@stfu: Op dit moment zie ik de redenen maar waarom zouden andere teams hun rijder wel laten gaan? Net zoals bij andere teams kan er ook bij RBR voor hun moverende redenen ontstaan. Stel bijvoorbeeld dat Ricciardo uit alle macht naar Merc wil, wil je dat als RBR dan nog tegenhouden met het risico een gefrustreerde coureur in je auto te hebben zitten?
Kan ook dat ze een mooie financiële vergoeding tegemoet kunnen zien. Of dat Merc ze het jaar erop van motoren gaat voorzien.
Ik zeg niet dat dit de redenen zijn maar voor RBR zal de keuze wat makkelijker zijn als ze al een plan B in de coulissen hebben staan dan dat ze zelf vacatures moeten gaan stellen.
stfu zegt
@Rick-dos: Van andere coureurs is het nog te begrijpen, vanwege MB teams/motoren. RB zou dom zijn om hem weg te doen en dan een wellicht minder goede coureur als nieuwe RB rijder.
Supra1981 zegt
Of wellicht dat massa toch besluit om niet te stoppen kan hij als interim dienen.
JMWPvG zegt
Ik dacht aan Bottas naar Mercedes, en Wehrlein naar Williams.
Toch geen slecht idee ?
Maar ik hoop dat Alonso of zelfs Button het wordt.
fmgarcia zegt
@dreumeltje: Dit lijkt mij ook de beste deal voor iedereen. Veilig
awesome zegt
@fmgarcia: wehrlein en Stroll bij Williams?
1 jaar F1 ervaring in één team, en dan ook nog Williams? Het team van de veilige keuzes??
Gaat niet gebeuren.
fmgarcia zegt
@awesome: Why not. Mercedes heeft qua ervaring meer aan een Bottas dan. Echter Wehrlein is ervaren genoeg om Williams niet teleur te stellen. Mannetje is mega constant geweest in Dtm en bij Manor was hij ook steady. Zie eerder Stroll als een gevaar voor zo’n team. Je moet gewoon Hamilton niet in de weg gaan zitten op het moment dat het er om gaat. Dat kunnen beide heren goed denk ik. Max Sainz Of Alonso is minder veilig bedoelde ik. Dat zijn winnaars.
rickthestig zegt
@dreumeltje: Helemaal mee eens! Lijkt mij ook de meest verstandige keus voor een topteam. RB en Ferrari zijn directe concurrenten. Deze teams laten hun coureurs echt niet gaan. Bovendien, volgend jaar zijn de kaarten opnieuw geschud. Een van deze teams gaat zeer waarschijnlijk de WK auto afleveren. Beetje sneu als je bij Red Bull of Ferrari weg gaat en die dan later de beste auto blijken te hebben. Ocon is te onervaren en Wehrlein lijkt mij een twijfelgeval voor Mercedes. Alonso zal ook niet naar Mercedes gaan. Hij moet daar ook opnieuw beginnen naast Hamilton, die twee hebben een verleden. Ook kan Mclaren volgend jaar een serieuze stap maken, des te meer reden voor Alonso om lekker te blijven. Perez zit in een te ingewikkeld contract, vermoed ik, bij Force India vanwege zijn grote aantal sponsoren. Ook verwacht ik dat Perez iets teveel een ”baasje” is om naast Hamilton te zetten. Die wil zich teveel bewijzen waardoor fouten op de loer liggen. Massa en Button zijn gewoon Exit. Daar is het heilige vuur wel uit. Blijven er nog 2 opties open. Sainz weghalen bij TR. Een probleem, Volgens mij was het Helmut Marko die ooit zei dat ze geen opleidingsteam zijn voor Ferrari of Mercedes. Dan blijft voor mij alleen Bottas over. Snelle coureur, is nog relatief jong, ruim voldoende ervaring en misschien wel het belangrijkste een rustig persoon en volgens mij ook een echte teamspeler. Ideaal om de rust in het team terug te krijgen.
wilbertg zegt
Al weten ze het… Ze zullen de media nog wel even laten speculeren. De naam Mercedes wordt dan veel genoemd en is dus gratis PR. Kijk alleen maar naar de aantallen artikelen hier op autoblog. En zo zijn er nog duizenden websites wereldwijd, de sociale media en waar je verder ook maar genoemd kan worden. Voor een team met zo’n kaliber zou ik het wel wel heel kortzichtig vinden als ze geen plan B hebben.
siemi zegt
Kvyat? Schijnt een groot talent te zijn. Niet happy na zijn terugplaatsing. En marketingtechnisch misschien voor de verkopen in Rusland best handig.
stfu zegt
Ik snap niet zo goed waarom Renault volgend jaar ineens wel een goede auto zouden hebben. Ze hebben dit jaar amper echt mee gedaan, maar volgend jaar is alles in 1x goed? Dan zou het dit jaar toch ook goed moeten zijn?
awesome zegt
@stfu: ze hebben dit jaar als overbruggingsjaar genomen.
de auto is niets anders dan de Lotus met een andere kleur.
Verstandig, als je weet dat je in 2017 wederom een compleet nieuwe auto moet neerzetten.
Je kunt dat geld beter een jaar bewaren en dan goed investeren…
Nieuw blok waarvan ze mogen roepen dat ze hem ontworpen hebben, maar iedereen weet dat Mario Illien zich er mee bezig heeft gehouden die betaald word door RedBull Racing.
Geloof me, dat blok word goed!
kapitein187 zegt
Mick Schumacher is wel uitgenodigd door Mercedes.. Zou hij z’n opwachting maken?
Edge zegt
@kapitein187: Voor Mick Schumacher geldt hetzelfde als voor Jorge Lorenzo: PR Technisch zou het een geweldige stunt zijn, maar realistisch gezien zou het niet haalbaar zijn omdat beide niet in aanmerking komen voor een superlicentie.
awesome zegt
Die heeft zijn naam tegen, ze gaan hem steevast vergelijken met zijn vader…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@awesome: precies, daar hebben Verstappen, Sainz en Rosberg ook zo’n last van…
toniominestrone zegt
@svenska_aeroplan_ab: Deze 3 zijn beter dan hun vader of zoals in het geval van Sainz rijdend in een andere disipline waardoor de vergelijking mank gaat, neem Hill , Lauda ,Andretti en Villeneuve, alle 4 beduidend minder talent dan hun pa wat hun f1 carrière in de weg heeft gezeten.
awesome zegt
@toniominestrone: precies dit!
JaxDryke zegt
Laten we Meneer Doornbos nog een kans geven :)
koeckenbacker zegt
Ik zag net de reactie van @ericc , en ik kan het niet laten om de offtopic vraag te stellen.
Dus, is er een organisatie die de lmp-inboedel van de 4 ringen wil kopen?
OT, zou wel erg zuur zijn voor wehrlein al werd hij gepasseerd. Alhoewel hij in mijn ogen niet echt uit de verf komt
jeppie zegt
Onze Nederlander T. Coronel
toniominestrone zegt
@jeppie: Geintje?
HZW zegt
Het schijnt dat Ecclestone Verstappen in het Mercedes stoeltje wil zien voor 2017.
De 2 beste rijders in de beste auto strijdend om de titel, want neem maar aan dat Mercedes gewoon weer het team is dat dat de toon zet.
Roepen dat Red Bull volgend jaar een 100% WK winnende auto levert is toch net iets te veel.
Dit jaar waren ze ook niet zo dominant op de daarvoor aangewezen circuits.
Verder is er ook nog het risico dat Max de komende jaren geen wereld kampioen wordt omdat de nieuwe tweede rijder van Mercedes na Hamilton de dienst uit gaat maken en wereld kampioen gaat worden.
Er is zelfs een kans dat Mercedes nog dominanter wordt dan dat ze al zijn, Mercedes is toch een groter orgaan dan Red Bull.
Ik ben van mening als Verstappen wereld kampioen wil worden dat hij nu naar Mercedes moet.
https://68.media.tumblr.com/bf8c26af8fb40e2dae7b8e956c02bd75/tumblr_ohnsfegvYd1rn9xfdo1_540.jpg
maksym357 zegt
Ik zal mijn cv eens gaan doorsturen ze!
wernerv8 zegt
Stond mario illien niet aan de basis van de mercedes motoren. Of was dat nog uit de v8 tijd?
HZW zegt
@wernerv8: Volgens mijn waren de eerste Mercedes F1 motoren van de Mario’s hand, of dat nog zo is weet ik niet.
Dutchdriftking zegt
Stoffel!
HZW zegt
Volgens het management van Max Verstappen gaat hij niet naar Mercedes en blijft hij zeker bij RedBull.
Aan het tot 2019 lopende en waterdichte contract wordt niet getornd.