Tesla wil de cijfers opkrikken en dus moeten ze meer auto’s verkopen. Het merk heeft een nieuwe strategie bedacht.
Autofabrikanten zetten doelstellingen neer die ze altijd proberen te halen. Als het einde van het jaar nadert doen ze er alles aan om die cijfers nog maximaal op te krikken. Tesla wil dit jaar 500.000 auto’s afleveren, maar er zijn meer verkopen nodig om dit voor elkaar te krijgen.
Daarom is de Amerikaanse autofabrikant met een offensief begonnen om nog even snel wat auto’s te lozen. Klanten die een reservering hebben staan voor een Cybertruck krijgen volgens Electrek een e-mail van Tesla met de vraag of ze interesse hebben in een Model S, Model 3 of een Model X.
De productie van de Cybertruck start in het najaar van 2022 en begin 2023 zijn de eerste leveringen aan klanten. Tesla vraagt in de e-mail of ze tot die periode een auto van het merk willen leasen. Tesla heeft in het verleden meer dan 650.000 reserveringen mogen noteren voor de Cybertruck. Dat zijn een hoop mailtjes die de deur uitgaan. Toch is de kans groot dat een deel van die klanten al reeds een Tesla heeft.
Om het aantal van 500.000 leveringen te bereiken moet Tesla dit kwartaal nog 181.000 auto’s zien te verkopen. Een grote, maar geen onmogelijke opdracht. Wellicht dat het merk met wat creatieve marketing het aantal van een half miljoen leveringen voor elkaar krijgt.
brera22 zegt
Dat gaan ze niet redden die 500000 autos dit jaar..
deeberton zegt
ze moesten een top kwartaal draaien met 180.000!
lastige klus met corona
flutterby zegt
@deeberton: heeft Elon de robots besmet?
Charles Taycan 4S zegt
@brera22, bonjour, heb je een prive bericht gestuurd.?
TheMaster zegt
Hoewel het niet Tesla zelf is, maar een salesmedewerker, en wordt alleen regionaal aangeboden (California), waar ze snel kunnen leveren. Niemand weet immers nog de leveringen voor Cybertruck, aangezien de fabriek nog gebouwd wordt.
Overigens wel logisch dat dit gebeurd. Had Hyundai ook niet zo’n soort constructie met de Ioniq, zolang de Kona nog niet leverbaar was? Die 500.000 auto’s gaan ze wel halen.
bjr1983 zegt
Nee, dat had Hyundai niet. Ze riepen het wel, alleen legde ze het daarna bij de dealers neer. Alsof die ineens een oneindig aantal IONIQ’s op voorraad hadden en er geen probleem mee hadden om die na een half jaar weer terug te nemen… Dus marketingtechnisch klonk het leuk, in de praktijk zijn er maar weinig die er gebruik van hebben kunnen maken.
SpiderIV zegt
Ach Victor Muller inschakelen dan haal je elke verkoop doelstelling ………….. toch? ?
Charles Taycan 4S zegt
Slimme marketingzet van Tesla om vreemdmerkrijders al 2,5 jaar eerder in een Tesla te zetten. Of die 500.000 eenheden gehaald wordt weet niemand nu, pas op 1 januari 2021 is dat bekend. Zonder ambitie geen winst!
Dieseltor zegt
@Charles Taycan 4S: De kans is ook aanwezig dat het bij sommige klanten backfired. Dat ze zich na een halfjaar al afvragen of ze het wel moeten doen.
Charles Taycan 4S zegt
@dieseltor, maakt voor Tesla niet uit qua sales want ze hebben dan toch deze ene S,X of Model 3 al geregistreerd in 2020 en dus al 1 auto NU verkocht…. registraties tellen, voor iedere fabrikant…? En daarnaast zullen er zeker een aantal, wellicht het meerendeel, enthousiast zijn over EV rijden, en dus idd die Tesla Cybertruck afnemen… on verra! Marketingtechnisch een slimme zet, overigens niet nieuw in de automotive, men doet dit al vele jaren…. klantenbinding…?
flutterby zegt
@dieseltor: van de 600.000 met een reservering kunnen ze wel een risico nemen. Zodra dat ding op de weg komt zullen er nog meer orders binnenstromen.